• Cissi o Nattis
    Äldre 11 Jul 23:29
    6711 visningar
    3 svar
    3
    6711

    BeSafe izi kid bilbarnstol, hur få loss överdraget på stolsdynan för att tvätta? Måste man klippa?

    Finns det någon här som har bilbarnstolen BeSafe iZi kid X1?? Vi har hållt på i evigheter nu med att försöka få loss överdraget på stolsdynan som är smutsigt och behövs tvättas. Men bältet sitter rakt igenom dynan kors och tvärs och sen in i stolen, så dom ända sätt att få loss dynan verkar vara att skruva isär hela stolen eller klippa loss överdraget, verkar himla omständigt, ska det verkligen vara så?? Eller finns det något annat sätt som vi missat, har kollat igenom instruktionsboken men där står det ingenting alls om att det ska gå att få loss 


    ღMamma till Natalie 061011ღ
  • Svar på tråden BeSafe izi kid bilbarnstol, hur få loss överdraget på stolsdynan för att tvätta? Måste man klippa?
  • Äldre 11 Jul 23:48
    #1

    Du tar lös bältet nere i fästet.
    Följ bältet med handen ner så långt som möjligt så hittar du.. Bältet hakas lös.
    För mig tog det oxå ett tag innan jag hittade det. Jag tvättade mitt överdrag för 3 dagar sen...

  • Äldre 12 Jul 14:28
    #2

    Har precis också tvättat klädsel, och det sitter små "gummisnoddar" på kanten som man måste hacka ur, och sen ta loss bälten.
    Kommer ihåg att man fick ta i lite för att få lös tyget!

  • Cissi o Nattis
    Äldre 12 Jul 19:01
    #3

    Tack! hittade det nu


    ღMamma till Natalie 061011ღ
Svar på tråden BeSafe izi kid bilbarnstol, hur få loss överdraget på stolsdynan för att tvätta? Måste man klippa?