• Nilam84

    Loppbett eller vattkoppe`r?

    Ja vad är det för utslag som min lilla tjej har fått blir inte riktigt klok på detta.. har lagt in en bild i mitt galleri..de senaste dagarna har min tös fått röda kliande prickar på ben armar och rygg inget i ansikte eller på bålen..misstänkte ju katten på en gång ohar sanerat hela rumet med loppspray och tvättat allt där finns att tvätta ändå blir det fler röda prickar.. så vad är detta???snälla hjälp..

  • Svar på tråden Loppbett eller vattkoppe`r?
  • Mystic noblesse

    Jag tycker det liknar myggbett men vet inte. Så ser mina ut iaf.

  • Mystic noblesse

    Ja då vet jag inte. Det bästa är ju att du ringer till vårdcentralen imorgon och hör med dom om de vet vad det kan vara

  • Kodia

    Kan det inte vara myggbett? Sover hon med öppet fönster?

    Jag såg ett program på TV om att det blir allt vanligare med vägglöss, men jag vet inte hur de betten ser ut...

  • Ellu

    Ungefär sådär har mina barns loppbett sett ut. Barnens loppbett har varit mycket rödare än myggbett och större än vattkoppor och suttit på rad liksom.
    Loppor som egentligen lever av andra djur, dör ju efter några dagar men de är ju små och kan gömma sig lätt.
    En sak till, barnen har tyckt att loppbetten har kliat mycket mer än myggbett.

  • Nica74

    Ser ut som loppbett. Vi har också katter och de är hopplösa på att dra in skiten. Både jag och äldsta flickan har haft likadana bett nu i vår.


    Mamma till Hugo-98, Milo-00, Irmelin-05 & Tin-08
  • mammaNena

    ser ut som sånna min dotter får när katterna har tagit en eftermiddags lur i hennes säng. Diskuterat med mamma och kommit fram till gräs loppor. för oss har det räckt att bädda rent i sängen.

Svar på tråden Loppbett eller vattkoppe`r?