• Äldre 15 Jul 19:52
    4090 visningar
    115 svar
    115
    4090

    iPhone - något att satsa på?

    Hej!

    Behöver lite råd, ska köpa ny mobiltelefon och är lite sugen på att köpa en iPhone 3G S. Den har inte lockat mig förrut men har nu blivit väldigt imponerad av det jag hört, gillar tanken på att kunna ladda ner massa roliga program för träningen, kunna jobba mkt från den via mail mm. Men viktigt för mig e att det fungerar bra m video och kamera då jag vill kunna fota sonen mkt, har nämligen annars en digital systemkamera som är lite otympllig att ha med sig.

    Den vanliga iPhone 3G har inte kunnat filma har jag hört och hade 2 megapixlar, den nya har 3. Någon som har erfarenheter generellt av iPhone och att fota med den??? Pixlar är ju inte allt, men har 5 i den telefonen jag har idag och är rädd att det ska bli mkt sämre kvalitet med iPhonen.

    Nå vad tycker ni om iPhone, en riktigt bra telefon eller totalt överreklamerad?


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Svar på tråden iPhone - något att satsa på?
  • Jesspa­80
    Äldre 15 Jul 19:58
    #1

    Bra telefon, värdelös kamera.

  • Micke5­4
    Äldre 15 Jul 19:58
    #2

    Iphone är kung punkt! ;)
    Det blir väldigt bra bilder med 2mp så länge det är ljust eftersom det inte finns någon blixt. Det går ju inte att filma på 2g men 3gs har ju filmning. Jag är ruskigt nöjd med min iphone speciellt efter senaste 3.0 uppdatering då mms och massa fler funktioner kom. Finns ingen annan iphone "lookalike" som kommer i närheten (av dom jag provat) och vad jag kan se så försöker ju dom flesta härma iphone men lyckas inge vidare.
    3gs kommer ju att bli ännu bättre men antagligen lika dyr men är du beredd att betala så kommer du få en grym telefon//M

  • Jesspa­80
    Äldre 15 Jul 19:58
    #3

    Jag kan ju tillägga att det är vad jag tycker, kanske inte fakta så att säga :)

  • Dynami­c
    Äldre 15 Jul 20:00
    #4

    Träningsprogram finns till i prioncip alla telefoner att ladda ner, dessutom gratis.

    Iphone har ingen gps. Kameran suger. Du har litet utbud på applikationer.

    Vad sägs om en Samsung Omnia? GPS, 5 megapixelkamera, windows mobile 6.1. Träningsprogram finnes.


  • Äldre 15 Jul 20:01
    #5

    Om just kameran är den enskilt viktigaste delen i din nya mobil så kanske inte en iPhone är det bästa valet.

    Å andra sidan är vilken kompakt digitalkamera som helst överlägsen i princip vilken mobilkamera som helst så om fotografering av pojken är viktigt så är mitt enda råd att du köper en dedikerad kamera istället för en mobiltelefon.

  • Dynami­c
    Äldre 15 Jul 20:01
    #6
    Dynamic skrev 2009-07-15 20:00:28 följande:
    Träningsprogram finns till i prioncip alla telefoner att ladda ner, dessutom gratis.Iphone har ingen gps. Kameran suger. Du har litet utbud på applikationer.Vad sägs om en Samsung Omnia? GPS, 5 megapixelkamera, windows mobile 6.1. Träningsprogram finnes.
    Telefonens operativ är dessutom inte speciellt intuitivt, det tar tid att hitta det man vill åt (baserat på ca 50 användare av telefonen)
    Kort batteritid.
  • Dynami­c
    Äldre 15 Jul 20:02
    #7

    Och ja, kameransuger totalt. Kan ta fram en bild tagen med Iphone 3G så kan du få se.


  • Äldre 15 Jul 20:04
    #8

    Tack för era råd och tips! Fler?


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Dynami­c
    Äldre 15 Jul 20:05
    #9
  • Teide
    Äldre 15 Jul 20:06
    #10

    iPhone är den i särklass bästa telefonen som finns på marknaden. Sambon hade tidigare en Xperia och jag hade en Omnia men vi har båda iPhone numera och nu kan ingen av oss tänka oss något annat än det - och då var vi väldigt skeptiska till en början (därav att vi först satsade på Omnia o Xperia).

    Vi har den med 2 mp kamera och visst - den är inte någon höjdare men det tycker inte jag att t ex Omnias var heller, Xperias var något bättre men då själva telefonen var helt kass så uppväger det inte.
    Vill man fota riktigt BRA bilder så köper man förslagsvis en riktig kamera istället.

    Men som sagt, iPhone är i en helt annan klass än de andra telefonerna på marknaden, går liksom inte ens att jämföra - som att försöka jämföra en Skoda och en Porsche, det går inte ;)

Svar på tråden iPhone - något att satsa på?