• Äldre 16 Jul 10:13
    17005 visningar
    18 svar
    18
    17005

    Vad kostar photoshop?

    Skulle gärna vilja installera det, har för mig att dte är ganska dyrt dock?

  • Svar på tråden Vad kostar photoshop?
  • Mrs Winter
    Äldre 16 Jul 10:23
    #1
  • Äldre 18 Jul 04:47
    #2

    det är skillnad på "Photoshop" och "photoshop elements" dock så räcker elements varianten till de flesta

  • Äldre 18 Jul 11:53
    #3

    Är man student kan man köpa "stora" Photoshop för betydligt mindre än 11 000 kr.

  • Äldre 18 Jul 12:06
    #4

    tack för era svar! Jag vill inte ha något jätte avancerat, bara så det finns material att jobba med.

  • Äldre 18 Jul 12:23
    #5
    sarah skrev 2009-07-18 12:06:57 följande:
    tack för era svar! Jag vill inte ha något jätte avancerat, bara så det finns material att jobba med.
    Vad är det du vill göra då? Finns ju en hel del gratisprogram som man kan börja med så märker man kanske vad det är man saknar och kan köpa nåt då.

    http://www.inzes.com/flbild/
  • skorpi­onen80
    Äldre 18 Jul 19:05
    #6
    sarah skrev 2009-07-18 12:06:57 följande:
    tack för era svar! Jag vill inte ha något jätte avancerat, bara så det finns material att jobba med.
    Letar du efter färdigt material så innehåller Photoshop inget.
  • Äldre 18 Jul 23:58
    #7
    skorpionen80 skrev 2009-07-18 19:05:50 följande:
    Letar du efter färdigt material så innehåller Photoshop inget.
    Va? Har det ingen magisk knapp som automatiskt gör något snyggt åt en? Skitprogram.
  • Äldre 19 Jul 00:08
    #8
    R Franklin skrev 2009-07-18 23:58:18 följande:
    Va? Har det ingen magisk knapp som automatiskt gör något snyggt åt en? Skitprogram.
    Adobe har tydligen inte förstått att "marknaden" förutsätter att det ska finnas fixa-mig-snygg-knapp, byt-ut-bakgrunden-knapp, byt-ut-x-antal-personer-på-bilden-knapp eller fixa-min-bild-som-jag-vill-ha-den-knapp. Nåt för deras utvecklare att tag tag i.
  • Äldre 20 Jul 01:44
    #9

    jag har laddat ner ett adobe gratis program som man bara kan använda typ 25 ggr sedan måste man registrera sig, nu ar jag på det 25 e gången jag är inne på adobe,jag vill inte registrera mig, finns det något annat gratis program man kan använda till att föra över kort från kameran till datorn?

  • E1990
    Äldre 20 Jul 01:48
    #10

    Tanka ner de gratis :P hehe

  • Äldre 20 Jul 03:44
    #11

    jag fattar inte ...
    vad menar du ? kan jag få adobe fast jag har använt programmet?
    Kan du förklara bättre? hur ska jag gå till väga?

  • Äldre 20 Jul 06:21
    #12
    hoppehare skrev 2009-07-20 01:44:51 följande:
    jag har laddat ner ett adobe gratis program som man bara kan använda typ 25 ggr sedan måste man registrera sig, nu ar jag på det 25 e gången jag är inne på adobe,jag vill inte registrera mig, finns det något annat gratis program man kan använda till att föra över kort från kameran till datorn?
    Om det mest handlar om att föra över bilderna från datorn och enklare redigering tror jag Picasa, som är gratis fixar det:
    http://picasa.google.com/
  • Äldre 20 Jul 11:32
    #13

    Har jag fattat rätt? jag använder picasa till att föra över bilderna till datorn, - Sedan kan jag använda ett av dina rekommenderade redigerings program till att göra ändringar i bilden?
    Jag kommer nog att få en "Aha nu fattar jag" upplevelse när jag fattat hur det funkar. : )

  • Äldre 20 Jul 17:37
    #14
    hoppehare skrev 2009-07-20 11:32:07 följande:
    Har jag fattat rätt? jag använder picasa till att föra över bilderna till datorn, - Sedan kan jag använda ett av dina rekommenderade redigerings program till att göra ändringar i bilden? Jag kommer nog att få en "Aha nu fattar jag" upplevelse när jag fattat hur det funkar. : )
    Jag tror att en del av programmen jag har med i min lista också kan hämta bilderna från kameran till datorn. I alla fall PhotoFiltre borde kunna det. Jag skannar i alla fall direkt till programmet och det borde vara ungefär samma sak.

    Och egentligen brukar man väl kunna hämra bilderna direkt utan nåt speciellt program. I alla fall i Windows XP och Vista har jag gjort det direkt. Antingen genom nåt program eller direkt via utforskaren.

    Sen kan man använda vilket regigeringsprogram man vill för att fixa med bilderna. Jag använder olika program till olika saker.
  • Dynami­c
    Äldre 20 Jul 20:58
    #15

    Jag använder gimp, enklare än photoshop tycker jag {#lang_emotions_smile}
    Gratis är det med!


  • Äldre 20 Jul 23:32
    #16
    Dynamic skrev 2009-07-20 20:58:24 följande:
    Jag använder gimp, enklare än photoshop tycker jag Gratis är det med!
    berätta gärna mer om gimp
  • Dynami­c
    Äldre 20 Jul 23:38
    #17
    Vicki77 skrev 2009-07-20 23:32:29 följande:
    berätta gärna mer om gimp
    Det ser typ ut som photoshop men är snabbare och gratis, prova själv! http://www.gimp.org/

    Däri har jag gjort denna tex {#lang_emotions_wink}

    och...


    och

  • Äldre 21 Jul 13:41
    #18
    Dynamic skrev 2009-07-20 23:38:47 följande:
    Det ser typ ut som photoshop men är snabbare och gratis, prova själv! www.gimp.org/Däri har jag gjort denna tex och...och
    tack, ska ladda hem direkt
Svar på tråden Vad kostar photoshop?