• tvilli­ng
    Äldre 22 May 14:34
    21684 visningar
    12 svar
    12
    21684

    Tips på doppresent?

    Skall på dop (av Viktor) i Pingst och undrar om ni har några bra tips på doppresent?

  • Svar på tråden Tips på doppresent?
  • bubbu
    Äldre 22 May 14:41
    #0

    I tidningen vi föräldrar finns en hel del roliga saker. Tex filt med barnets namn, födelse längd, vikt etc (470 kr). Finn även tavlor som man beställer med barnets händer och fötter i gips, glas eller någon metall form.

    Annars kan man väl altid ge smycken (guld eller silver). Halskedja med hjärta, nalle etc.. Vi gav en guldkedja med fotbollsberlock till en pojk. Armband funkar oxo.

    Finns doptavlor i silver, bestick. Finns oxo det här lyckomyntet (finns i smyckeaffärer). Sparbörsa i silver etc...

  • Upptag­en
    Äldre 22 May 14:46
    #0

    I sthlm finns det en affär som heter Bear Factory där man får välja ut en valfri nalle eller annat gosedjur och bestämma hur mycket stoppning man vill ha i den, eventuellt ljud (finns färdiginspelade och man kan spela in egna hälsningar också), namn (nallen får ett födelsebevis där det står tex vem som är ägaren, vikt, ögonfärg osv..) sen får man ta ett litet tyghjärta och pussa på och tänka fina tankar innan den blir insydd i nallen. Jättesöta och verkligen personliga blir de! Dessutom har de massor av tillbehör och kläder till dem (vad sägs om gummistövlar, paraplyer, solglasögon, elvisdräkt, gympaskor osv.) så att man kan göra dem extra personliga. Och kul sen när man kan köpa nya kläder till nallen i present sen! En nalle kostar 299 utan ljud och tillbehör.

  • miam
    Äldre 22 May 15:02
    #0

    Min dotter fick bland annat en mätsticka i trä med ditmålade nallar och utanför på paktetet så hade givaren även klistrat (med dubbelhäftande tejp) fast träbokstäver som bildade min dotters namn. Bokstäverna kan man ju sätta fast sedan tex på barnets dörr. Jag gillade den presenten jättemycket men sen finns det så mycket man kan ge.

  • FiaLis­a75
    Äldre 22 May 16:17
    #0

    Senast vi var på dop gav vi bort matset från Tupperware - det blev väldigt uppskattat.
    Nu när vi ska till dop till pingst har jag beställt badlakan, där Nalle Puh är broderat samt barnets namn och dopdatum, jag hoppas att det blir uppskattat.
    Lycka Till!

  • Theres­é och Mini
    Äldre 22 May 16:27
    #0

    En flaska vin från de året barnet är född. Kul att ha när man blir stor sen. Jag fick en sån när jag döptes och den gick åt på min student

  • Äldre 22 May 16:34
    #0

    Om de bor i villa så kan Du ge barnet ett träd.

    Det har båda mina barn fått i doppresent.

  • Kaninm­amma
    Äldre 22 May 18:27
    #0

    www.rofa.se kan man beställa tröjor m.m. med prsonliga tryck. Gav bort en förra helgen med barnets namn, vart mycket uppskattad...

  • Tintin
    Äldre 22 May 21:58
    #0

    www.sagofabriken.com kan man beställa böcker där de skriver in barnet i berättelsen så boken kommer att handla om barnet själv och eventuellt de kompisar eller familjemedlemmar man också nämner.

  • Äldre 22 May 22:02
    #0

    Vår dotter fick när hon döptes i april bla en ny sån där läragåvagn märke Micki, samt en stol i form av mumin mamman. Vi fick inte så mycket fysiska presenter till henne för vi hade öppnat ett konto i hennes namn där nästan alla satt in pengar på.

  • Prince­ssOfIc­e
    Äldre 22 May 22:33
    #0

    Min son fick en sparbössa i form av en gunghäst med 70 kr i tior i och kläder och bestick i nysilver, en ram som man kan sätta ett foto av barnet i..
    Tjejer brukar för det mesta få halsband och armband och en massa smycken av alla de slag..

  • Upptag­en
    Äldre 22 May 22:46
    #0

    Måste bara skriva en till grej... Min dotter fick ett jättefint silver armband med hennes namn ingraverat på av min syster (inte i doppresent dock, men ändå.. ). JAG blev väldigt glad, och jag tror att Heira kommer att uppskatta det när hon blir äldre också.

  • Coz
    Äldre 22 May 23:29
    #0
Svar på tråden Tips på doppresent?