• Äldre 19 Jul 20:15
    2861 visningar
    7 svar
    7
    2861

    Saker att se/göra efter E4an?

    Vi ska bila ner från Piteå till Sthlm senare i sommar, och tänker då självklart stanna några gånger efter vägen.

    Så, vi behöver tips på bra ställen att stanna till på. Bra badplatser/fina ställen/roliga ställen för en 2,5 åring.

    Alla tips emottages tacksamt!

  • Svar på tråden Saker att se/göra efter E4an?
  • Äldre 19 Jul 20:20
    #1

    Umeå - Leos lekland, äventyrs-Lekpark på tomtebo

    Ö-vik - Paradisbadet (perfekt för den åldern, i lilla söderhavet är vattnet 38* - 30* i luften!)

  • Äldre 20 Jul 21:03
    #2

    tack för ditt svar! Det ska vi kolla upp!

    Någon fler?

  • Äldre 26 Jul 21:17
    #3

    Ingen som har några tips?

  • Äldre 26 Jul 22:12
    #4

    Får jag vända frågan tillbaks till dig? Vi ska till Piteå fre-sö i helgen, 6 barn 2-7 år. Vad hittar vi på då? Vi ska till nimbys värld och badet. Bor i Granparken. Men annars - finns det någon fin lekpark tex?

    Vi badade i Ö-vik förra veckan - en riktig succé. Gick in vid 10 när de öppnade, kom ut 19 när de stängde. Barnen var inte nöjda ändå...

    Vi klättrade också uppför Skuleberget - även vår 2,5 åring gillade det skarpt! En utmaning, men det var härligt. Tog kanske 1-1,5 timme, men då stannnade vi och fikade och plockade lite blåbär. Tog linbanan ner - riktigt kul faktiskt.

  • Äldre 27 Jul 14:39
    #5

    Hej!

    Jag kan faktiskt inte komma på nåt mer än det du redan visste. Havsbadet har ju dock även lite karuseller, hoppland och dinosaurieland på området, samt en stor lekbana, men det kanske du redan visste?

    Badhusparken som ligger mitt i stan är ju fint, men tyvärr stäng i sommar pga nysådd gräsmatta..

    I södra hamn finns en stor rutchkana och lite annat, har inte varit där själv, så jag vet inte riktigt hur det är där.

    En minigolfbana finns på norrstrand. Där finns även utebad och på andra sidan vägen är ett utebad med rutchkana.

    Om ni gillar att klättra i berg och så, så finns det ca 1,5 mil utanför stan (Svensbyn) en vandringsled "Eliasleden" som går uppför ett berg (ganska snäll terräng)upp till en stor grotta (hål i marken).

    Hoppas ni får trevligt här!

  • Äldre 27 Jul 19:51
    #6

    Tack för tipsen!

  • Tridde
    Äldre 27 Jul 20:03
    #7

    i härnösand finns det technicus, nu vet jag inte vilken ålder de riktar in sig på men det ligger nära e4 inne i stan. strax norr om sundsvall har du ju birsta med ikea, där har du även drakborgen som är ett lekhus för barn i de flesta åldrar. bra badplatser i sundsvallsområdet längs e4 är tex fläsian, en camping som även har havsbad. kan vara ganska kallt där men ligger bra till, precis bredvid e4 och kanske 5km söder om sundsvall c. inne i sundsvall har du finfin utsikt vid både norra och södra berget, de två berg som omsluter stan. på norra har du även djurhagar med grisar, får, höns med flera och en jättefin lekpark. på södra berget har du istället ett kanonbra hotell med bra priser, tror de tar 395kr per person nu under sommaren.

Svar på tråden Saker att se/göra efter E4an?