• Anonym (förvi­rrad idiot)
    Äldre 24 Jul 12:14
    21831 visningar
    65 svar
    65
    21831

    Gift otrogen kvinna.

    Ush jag har ställt till det väldigt mycket runt omkring mig.
    Är en relativt så nygift tjej på 25 år. har världens finaste man vid min sida som verkligen gör ALLT för mig men jag har gjort det jag lovade mig själv att aldrig göra.

    Jag har avrit OTROGEN!

    Jag är förälskad i en kille som även har visat sig vara förälskad i mig.
    Vi har varit ute och spontanfikat några gånger och kysstes sista gången som vi sågs.
    Vad ska man göra med alla känslor som helt plötsligt har stormat in i mitt liv?
    Jag känner mig sååå kluven och så hemsk mot min man. Hur kudne det bli så?
    Borde man inte vara nykär och glad?

    Mycket har hänt alldles för fort i mitt liv och det känns bara som att jag "inte har levt fördigt än".

    Någon med lite goda råd?

    Allt godtas.

  • Svar på tråden Gift otrogen kvinna.
  • enny signat­ur
    Äldre 31 Jul 16:17
    #56
    mion skrev 2009-07-31 11:54:07 följande:
    Anonym (förvirrad idiot) skrev 2009-07-31 11:20:02 följande: Jag behöver INTE känna dig heller! Jag VET hur det är att bli bedragen av nån man älskar o litar på! O du tillhör den kategorin=inte går att lita på! Nygift o redan otrogen DET säger mer om dig än om mig o det är allt man behöver veta.... Stå ditt kast o avsluta ist o ge din man en chans att gå vidare o träffa nån han faktiskt kan lita på o som förtjänar honom.....
    Och jag vet också hur det är att bli bedragen av någon man älskar. Jag vet också hur det är att bedra.
    Världen är inte svart eller vit.
  • enny signat­ur
    Äldre 31 Jul 16:18
    #57

    Anonym (svårt) skrev 2009-07-31 02:30:04 följande:


    Jag kan faktiskt förstå dig. Tycker några varit rätt elaka mot dig här i tråden. Jag tror faktiskt ts ville ha råd. Är man i en sådan här situation så vet man faktisk inte vad man vill och man kan ha kännslor för fler men på olika sätt. Jag gillar inte alls otrohet men har ändå hamnat i en liknande situation vilket också är delvis mitt egna fel och nu står jag i valet och kvalet. Jag vet inte om jag verkligen älskar min man och vill fortsätta med honom eller om jag är så intresseraad och vill utfoska den andra mannen som kommit in i mitt liv. Åh ja jag har dåligt samvete mot min man (nu har jag inte hoppat i säng med någon annan och kommer inte göra det heller men min ''gräns'' för vad som är acceptabelt har raderats) . man mår inte alls bra i en sådan här sits. Så mitt råd till dig är att ta det lugnt och gör inget förhastat som du kan få ångra. Jag avvaktar själv och försöker känna efter vad jag vill. Har än inte kommit på något vettigt.  Hoppas du kommer fram till hur du vill ha det.   
    Jag stjäl lite av ts tråd. Jag ger dig samma tanke som jag gav till ts. Ärlighet. Det kanske sårar din man men det ger både dig och honom en reell chans.
  • Anonym
    Äldre 31 Jul 17:13
    #58

    hej,

    När jag läste om din otrohet så kände jag direkt att jag tycke väldigt synd om din man. Sen tänkte jag..du kanske gift dig för snabbt utan att ha levt ut. Jag tyckte det var synd om dig att det var så hårda bud..då (jag tror) att många fler killar än tjejer är otrogna.. Hade det varit en man som skrivit detta hade jag kanske inte varit lika förstående. Jag tycker inte det är bra det du har gjort men samtidigt styr man inte över känslor..synd bara att du hann gifta dig innan.

    Jag har i tidigare förhållande varit den som blivit bedragen..glöm inte att:
    - Den som är otrogen lider mest
    - Det slutar alltid illa..folk blir sårade..man skapar tumult i folks liv..även i nära och kära som tappa tro för en.
    - Förhållande som börjar med otrohet slutar ganska ofta med otrohet
    - Om du lämnar ditt förhållande - tänk noga innan du binder dig, historien upprepar ganska ofta sig själv
    - Tänk noga innan du lämnar din man..giftemal är inget banalt..det är tänkt att vara en livslång engagemang och inte något man bara gör så där.
    - Många förhållande ta slut direkt när otrohet avslöjas..andra bara ta längre tid innan de tar slut. Om du väljer att fortsätta med din man så har ni MYCKET jobb framför er att bygga upp förtroende osv igen. För en del går inte det. Men man måste var villig att jobba på det. Om din man nu kan förlåta det.

    Även om jag inte känner dig så tycker jag synd om din man och om dig...och hoppas att det löser sig.

  • porlan
    Äldre 31 Jul 17:25
    #59

    Hej

    Har inte hängt med i alla svaren.
    Men mitt personliga råd är; Håll dig till din man !!

    Det ligger faktiskt mer än man tror i kloka citat som "Du vet vad du har men inte vad du får"
    Eller
    "man saknar inte kon förrän båset är tomt"

  • Anonym (Speac­hless)
    Äldre 31 Jul 17:40
    #60

    Men hur mycket elaka saker är inte skrivit!?
    Här är en tjej som mår jävligt dåligt för att hon inte alls vet vart hon står i livet, och ni trackar ned henne för det!?
    Lever ni andra ett drömliv utan några som helst intriger eller problem!?

    Jag förstår din situation, och jag förespråkar absolut INTE otrohet.
    Men bara för att man är gift, har sambo, pojkvän, särbo osv.. så betyder det inte att man inte har attraktion för andra människor?
    Att vara kär och älska en person är en sak, attraktion en annan.

    Som många vet så brukar attraktionen inte alltid vara på topp efter ett långvarigt förhållande, därav finns spänningen att utforska någonting nytt.
    Om man gör det, eller hur man gör det, får stå för varje enskild individ.

    Som tidigare sagt, jag förespråkar inte otrohet, men jag anser att varje människa är just DET, Människa.
    Man felar, man blir osäker, man mår dåligt.
    Det är en del av livet.

    Om jag satt i din situation (har suttit i liknande i tidigare förhållanden) så skulle jag tänka " hur skulle det kännas, om han gjorde såhär mot mig?"
    Skulle det kännas skit? Skulle det kännas "det kvittar"?

    Det är enbart DU, som kan bestämma hur Din framtid ser ut.
    Det är INGEN som kan döma DINA känslor.

    Du måste gå tillbaka till dig själv och väga för och nackdelar med det som händer i ditt liv.
    Jag själv tror att allting har en mening..

    Hoppas att du mår okej och att allting löser sig för dig/er.

  • Anonym (svårt­)
    Äldre 5 Aug 01:32
    #56

    Hoppas du kommer fram till något.
    själv har jag varit ifrån min man några dagar och faktiskt tänkt. Jag ska lämna honom. Känns jättejobbigt men han förtjänar någon som älskar honom fullt ut. Jag kom fram till att jag älskar honom  men bara som en bästa vän. Kommer bli en tuff period och jag kommer säkert fråga mig själv om det är rätt beslut men idag vet jag att det är det. Nu är det bara det att jag måste berätta det för honom. Den andra jag har fått känslor för får vänta för jag måste reda upp det här först. Så svårt med allt för man vill ju inte såra någon.

  • Anonym (Speac­hless)
    Äldre 5 Aug 01:39
    #57

    Anonym (svårt) skrev 2009-08-05 01:32:32 följande:


    Hoppas du kommer fram till något.själv har jag varit ifrån min man några dagar och faktiskt tänkt. Jag ska lämna honom. Känns jättejobbigt men han förtjänar någon som älskar honom fullt ut. Jag kom fram till att jag älskar honom  men bara som en bästa vän. Kommer bli en tuff period och jag kommer säkert fråga mig själv om det är rätt beslut men idag vet jag att det är det. Nu är det bara det att jag måste berätta det för honom. Den andra jag har fått känslor för får vänta för jag måste reda upp det här först. Så svårt med allt för man vill ju inte såra någon.
    Usch.. Det är det värsta som finns.. Att se sin partner i ögonen och säga att man kommer att lämna personen.
    Samtidigt måste man tänka på sig själv och ingen annan.
    Så är det..
  • Äldre 5 Aug 01:46
    #58

    Snabbt nattligt inlägg...

    Ok, du har varit otrogen. Jag förstår att känslorna är kluvna nu och att du delvis känner dig rutten.Men, Vad har du nu för handlingsalternativ och vad kan de leda till? Gör listor på för och nackdelar vid olika alternativ.

    Jag vet inte riktigt vad du menar med "levt färdigt". Är det inte det man gör tillsammans med sin man? Vad är det du saknar? Det övergående förälskelseruset? Spänningen? One night stands? Hur mycket är allt detta värt i förhållande till det du får ut av din fine man?

    Tänk på att attraktion till andra upplever de flesta flera gånger under ett förhållande, för det är mänskligt att attraheras fast man är gift. Det är en av de förhållandesaker man får lära sig att tackla. Jag frågade min man om han kunde tänka sig ett öppet förhållande, han sa nej, ok, då fick jag lära mig att häftig attraktion planar ut och försvinner om man låter den vara och inte spelar med i spelet. Visst är det jobbigt, men vissa saker är ju jobbiga. I gengäld har jag kvar min underbare man. Varför skulle jag vilja byta ut honom mot häftiga förälskelser, one night stands och annat? Vad står de behoven för egentligen? Kan jag få det INOM mitt förhållande? Tycker du ska reflektera likadant.

  • Anonym (svårt­)
    Äldre 5 Aug 01:47
    #59

    Ja det är ju just det som är så fruktansvärt. Gäller att jag är stark och klarar av det. Håller på samla på mig lite styrka inför det tuffa. gruvar mig men det ska inte vara lätt. har ju analyserat allt och vet innerst inne att jag egentligen funderat ganska länge.

  • Äldre 5 Aug 01:49
    #60

    ska tillägga att jag tycker inte man behöver berätta om en otrohet. En gång är ingen gång kan faktiskt vara acceptabelt tycker jag. Man ska bara berätta om man är beredd på att bli lämnad. Däremot måste man ju lära sig att leva med sin otrohet. Acceptera att man gjort något mycket fel, samtidigt som det som alltid, är mänskligt att fela. Du kan ge dig själv en andra chans. Frågan är om du vill ta den?

  • Anonym (Speac­hless)
    Äldre 5 Aug 01:59
    #61
    Indianica skrev 2009-08-05 01:49:39 följande:
    ska tillägga att jag tycker inte man behöver berätta om en otrohet. En gång är ingen gång kan faktiskt vara acceptabelt tycker jag. Man ska bara berätta om man är beredd på att bli lämnad. Däremot måste man ju lära sig att leva med sin otrohet. Acceptera att man gjort något mycket fel, samtidigt som det som alltid, är mänskligt att fela. Du kan ge dig själv en andra chans. Frågan är om du vill ta den?
    Precis så tycker jag.
    Kanske för att jag själv har felat och lovat mig själv att det aldrig någonsin kommer att hända igen.
    Det har hänt, det är ett faktum.
    Och tro mig.. Jag mår så galet dåligt av det.. Jag mår som jag förtjänar kan jag tro.
    Det går inte en dag då jag tittar på min vackra sambo och känner skam..
    Men jag säger ingenting.. För jag vill aldrig någonsin förlora honom.
    Jag har gjort fel, jag lider.. Och försöker tackla det.

    Sen beror det självklart på hur situationen i ens förhållande ser ut.
    Vid tillfället mådde jag ur uselt.
    Efter att ha haft det knackigt till och från i 6 månader, med TRE stora bråk, innehållandes direkta psykiska slag mot framförallt mig och att han dessutom såg ut att ha tendenser att göra mig kroppsligt illa..
    Så ledsnade jag och gjorde det jag gjorde i ren förtvivlan, osäkerhet och ilska.

    Som sagt, jag ångrar det idag.. Men man får heller inte glömma anledningen till varför man gör vissa saker.

    Jag skulle ex aldrig någonsin ha sårat honom, utan en bakgrund.
  • Anonym (samma sits)
    Äldre 9 Aug 12:50
    #62

    Hej!!

    Vet precis hur det känns.. Är 27 år och gtifte mig för en månad sen o 3 v efter bröllopet blev det bråk, som vanligt i fyllan o det sluta med att jag hade blåmärken här o där på kroppen.. Har aldrig fått blåmärken förut men spel har han fått tidigare, då han är mycket svartsjuk. Sa till han innan vi gifte oss att om han får ett spel till så kommer jag lämna honom oavsett om vi gift oss.. Nu har det hänt o jag har tröttnat.. Har två underbara barn också o alla är emot mig.. Ingen förstår mig.. Försök försök försök säger dom.. Har försökt massa gånger men nu orkar jag inget mer.. Dom tycker att jag ska göra det för barnens skull men jag då..? Jag mår jättedåligt efter den här händelsen.. Behöver råd från nån utomstående va ni tycker jag ska ta mig till?? Kommer bli hatad av alla känns det som.. Livet suger just nu...

  • Anonym (vet!)
    Äldre 10 Aug 10:31
    #63

    Anonym (samma sits) skrev 2009-08-09 12:50:20 följande:


    Hej!!Vet precis hur det känns.. Är 27 år och gtifte mig för en månad sen o 3 v efter bröllopet blev det bråk, som vanligt i fyllan o det sluta med att jag hade blåmärken här o där på kroppen.. Har aldrig fått blåmärken förut men spel har han fått tidigare, då han är mycket svartsjuk. Sa till han innan vi gifte oss att om han får ett spel till så kommer jag lämna honom oavsett om vi gift oss.. Nu har det hänt o jag har tröttnat.. Har två underbara barn också o alla är emot mig.. Ingen förstår mig.. Försök försök försök säger dom.. Har försökt massa gånger men nu orkar jag inget mer.. Dom tycker att jag ska göra det för barnens skull men jag då..? Jag mår jättedåligt efter den här händelsen.. Behöver råd från nån utomstående va ni tycker jag ska ta mig till?? Kommer bli hatad av alla känns det som.. Livet suger just nu...
    Gör vad du känner för!! DU först !! För om du mår bra kommer dina barn må bra!

    Jag sitter oxå i en jäkla sits, gravid och en son på 6. Och min man och jag har inte haft det så där bra som sista månaderna. Vi pratade senast i går om att separera.... , dessutom är jag gravid!! Känns jävligt jobbigt!
  • Äldre 8 Apr 17:22
    #64

    en gång otrogen är en gång för mycket. jag hade lämnat min partner för det. inte ens ett förlåt hade hjälpt. det är detsamma som om man tycker det är ok att ha sex med andra. 


    otrohet
  • Äldre 9 Apr 23:55
    #65
    lassez skrev 2014-04-08 17:22:12 följande:
    en gång otrogen är en gång för mycket. jag hade lämnat min partner för det. inte ens ett förlåt hade hjälpt. det är detsamma som om man tycker det är ok att ha sex med andra. 
    liiite gammal tråd att svara i va =)
Svar på tråden Gift otrogen kvinna.