• stromL
    Äldre 29 Jul 21:50
    2010 visningar
    5 svar
    5
    2010

    Snart 8 och luktar svett?

    Min dotter luktar svett under armarna, är det inte lite väl tidigt? Ska/kan hon börja använda deodorant? Jag trodde det var först i tidigpubertet som de började lukta svett...

  • Svar på tråden Snart 8 och luktar svett?
  • Anneli­eTyres­ö
    Äldre 30 Jul 01:42
    #1

    Har hon fått behåring?

  • Äldre 30 Jul 02:05
    #2

    Tror jag var runt 9-10 när jag började använda deoderant, så helt omöjligt är det ju inte. Iofs var jag tidigt utvecklad.

  • Äldre 30 Jul 08:44
    #3

    Vår grabb, som fyller nio i år har luktat svett sen han var sju. Nu stinker det ju inte hela tiden utan det är när han har ansträngt sig som han luktar. Därför har han fått ha med sig deo till skolan att ta efter gympan t.ex.
    Vad jag har förstått är det inget onormalt.

  • MissMa­ryAnn
    Äldre 30 Jul 08:50
    #4

    Köp och köp, men såhär tänker jag:
    Köp deoderant utan tillsatser, typ Rosenserien.
    En vanlig deo gör att man luktar mer svett när man väl inte använder något under armarna.. Innehåller ju parabener och aluminium och sånt tjafs. Tänkte eftersom hon bara är 8 år. Deon från tex Rosenserien luktar väldigt milt också.
    Just med svettlukt och så, märkte jag själv när jag slutade använda affärs-deo. Nu kan jag gå utan deo och ändå inte lukta svett.
    Finns i hälsokost.
    Good luck charm.

  • stromL
    Äldre 30 Jul 21:46
    #5

    Men tack för svaren, lättad att höra att det inte är något "fel"... Jag har en deodorant rån hälsokosten som inte innehåller något konstigt, framför allt inte aluminium. Ska nog också då skicka med deo till gympan.

Svar på tråden Snart 8 och luktar svett?