• OlaPer­sson
    Äldre 4 Aug 08:15
    13361 visningar
    42 svar
    42
    13361

    G pungts orgasm tjejer?

    ja har försökt ge min älskling en sån men så fort ja kännner att fan det kanske fungerar nu så avbryter hon o säger att hon blir så himla kissnödig.... kan inte det va ett tecken på att det är på gång eller gör ja helt fel....?

  • Svar på tråden G pungts orgasm tjejer?
  • Anonym (jag)
    Äldre 4 Aug 23:58
    #31
    Airlee skrev 2009-08-04 23:00:43 följande:
    Anonym (jag) skrev 2009-08-04 22:38:06 följande:
    Jodå visst går det, på samma sätt som man kan få orgasm av anal stimulans då man varken är i närheten av klitoris eller g-punkt.
    Nej jag får verkligen inte ngn orgasm via anal stimulans Inte ens nästan, har analsex ibland och kan tända på själva grejen att det är analt sex. Men jag har INGA punkter där som skulle kunna ge mig orgasm på ngt vis tro mig..

    Hur gör du vid samlag för att inte komma åt G-punkten?? Den sitter ju på insidan i slidan på den främre slidväggen. Jag kommer åt den i ALLA ställningar, i vissa bättre än andra men det fins ingen stälning vi inte kommer åt den i alls.

    Det fins ju de som kan få orgasm bara genom tanken, eller bara genom att knipa med musklerna i slidan..men som jag förstått det är det ff en klitoris orgasm vi pratar om rent tekniskt även om man får den utan att faktiskt ta på ngn del av kroppen. Och de nervändar vi har i slidan som gör att vi kan få orgasm via enbart vaginal stimulans är knutna till klitoris de med. När vi kniper med musklerna får vi en stimulans av dessa nerver och därför kan en del få orgasm bara genom att tex knipa. Men i slutändan är det ändå nerverna i antingen klitoris eller G-punkten som ger upphov till orgasmen.

    Jag kan ju genom att knipa, slapna av, knipa, slapna av få samma känsla som vid samlag när han kommer in i mig..en våg av lust liksom. Men inte ngn orgasm. Dock känner jag att det är via G-punkten denna känsla går då.

    Det fins ju oxå de som kan få orgasm via brösten och dyl och detta ska ju bero på att kroppen kan koppla samman nervändar från olika delar av kroppen vid behov och orgasmen via brösten är i princip en klitoris orgasm den med. Detta då signalerna från nerverna i brösten när de blir smekta då transporteras ner till klitoris. Jag tror att de flästa av oss upplever denna "våg av lust" ibland trots att ingen del av underlivet rörts vid..trots det kommer "vågen" därifrån och sprider sig genom kroppen. Och tex brösten är en erogen zon för många och stimuli där påverkar känslan i underlivet, så det är ju inte allt för konstigt att kroppen hos en del bygger ut nervbanorna så att de faktiskt kan få orgasm bara genom stimuli av tex brösten. Men det handlar ju ff om klitoris..

    Själv kan jag ibland vakna av en orgasm då jag drömt ngt...det är då vanligen klitoris orgasmer även om jag bara drömt mig till dem..

    Jag kan inte heller styra över det hur som hällst och de flästa kan INTE det. Men jag kan ju såklart styra över om det ska ta ngn minut att nå orgasmen..eller om jag ska dra ut på det. Jag vet ju hur jag ska knipa/slapna av för att få orgasm snabbast och jag vet när jag ska sluta om jag vill dra ut på det lite. Men jag kan inte från inget på en sekund bara framkalla en orgasm..och det krävs klitoris/vaginal stimulans för att jag ska få orgasm.
  • Airlee
    Äldre 5 Aug 00:03
    #32

    Anonym (jag) skrev 2009-08-04 23:58:44 följande:


    Nej jag får verkligen inte ngn orgasm via anal stimulans Inte ens nästan, har analsex ibland och kan tända på själva grejen att det är analt sex. Men jag har INGA punkter där som skulle kunna ge mig orgasm på ngt vis tro mig.. Hur gör du vid samlag för att inte komma åt G-punkten?? Den sitter ju på insidan i slidan på den främre slidväggen. Jag kommer åt den i ALLA ställningar, i vissa bättre än andra men det fins ingen stälning vi inte kommer åt den i alls. Det fins ju de som kan få orgasm bara genom tanken, eller bara genom att knipa med musklerna i slidan..men som jag förstått det är det ff en klitoris orgasm vi pratar om rent tekniskt även om man får den utan att faktiskt ta på ngn del av kroppen. Och de nervändar vi har i slidan som gör att vi kan få orgasm via enbart vaginal stimulans är knutna till klitoris de med. När vi kniper med musklerna får vi en stimulans av dessa nerver och därför kan en del få orgasm bara genom att tex knipa. Men i slutändan är det ändå nerverna i antingen klitoris eller G-punkten som ger upphov till orgasmen. Jag kan ju genom att knipa, slapna av, knipa, slapna av få samma känsla som vid samlag när han kommer in i mig..en våg av lust liksom. Men inte ngn orgasm. Dock känner jag att det är via G-punkten denna känsla går då. Det fins ju oxå de som kan få orgasm via brösten och dyl och detta ska ju bero på att kroppen kan koppla samman nervändar från olika delar av kroppen vid behov och orgasmen via brösten är i princip en klitoris orgasm den med. Detta då signalerna från nerverna i brösten när de blir smekta då transporteras ner till klitoris. Jag tror att de flästa av oss upplever denna "våg av lust" ibland trots att ingen del av underlivet rörts vid..trots det kommer "vågen" därifrån och sprider sig genom kroppen. Och tex brösten är en erogen zon för många och stimuli där påverkar känslan i underlivet, så det är ju inte allt för konstigt att kroppen hos en del bygger ut nervbanorna så att de faktiskt kan få orgasm bara genom stimuli av tex brösten. Men det handlar ju ff om klitoris.. Själv kan jag ibland vakna av en orgasm då jag drömt ngt...det är då vanligen klitoris orgasmer även om jag bara drömt mig till dem.. Jag kan inte heller styra över det hur som hällst och de flästa kan INTE det. Men jag kan ju såklart styra över om det ska ta ngn minut att nå orgasmen..eller om jag ska dra ut på det. Jag vet ju hur jag ska knipa/slapna av för att få orgasm snabbast och jag vet när jag ska sluta om jag vill dra ut på det lite. Men jag kan inte från inget på en sekund bara framkalla en orgasm..och det krävs klitoris/vaginal stimulans för att jag ska få orgasm.
    Jag kan framkalla den på kanske fem sekunder. Okej, jag köper förklaringen att det är en andrahands-klitorisorgasm. Men, hur kommer det sig då att man (andra då, inte du) får analorgasmer om man inte rent logiskt ska kunna få det?
  • Anna Paulit­a
    Äldre 5 Aug 00:05
    #33

    Du och jag är Miraklet skrev 2009-08-04 17:44:41 följande:


    Anonym (jag) skrev 2009-08-04 16:43:03 följande:
    oj då.. Varför vill man ens ha sex utan orgasm?! Jag skulle känna mig snuvad på det bästa.. hehe.
    Det beror ju på vad man ser som det bästa. Fö r mig är orgasmen en bonus, uteblir den så är jag nöjd ändå. :)
  • Pyssel­galnin­gen
    Äldre 5 Aug 00:23
    #34

    Man kan visst få anala orgasmer!

    BTW så har kvinnor även en Apunkt som sitter längre upp i slidan, den är bara fan så mycket svårare att stilumera OCH att hitta

    (vanligen den man kommer åt vid analsex dessutom )

  • Airlee
    Äldre 5 Aug 00:24
    #35
    Pysselgalningen skrev 2009-08-05 00:23:04 följande:
    Man kan visst få anala orgasmer! BTW så har kvinnor även en Apunkt som sitter längre upp i slidan, den är bara fan så mycket svårare att stilumera OCH att hitta (vanligen den man kommer åt vid analsex dessutom )
    Ahh. Ja för jag får anala orgasmer men har inte funderat så mycket på varför. Tycker inte heller att mina vaginala orgasmer alls känns som de orgasmer jag får när man stimulerar g-punkten direkt.
  • Pyssel­galnin­gen
    Äldre 5 Aug 00:32
    #36
    Airlee skrev 2009-08-05 00:24:40 följande:
    Ahh. Ja för jag får anala orgasmer men har inte funderat så mycket på varför. Tycker inte heller att mina vaginala orgasmer alls känns som de orgasmer jag får när man stimulerar g-punkten direkt.
    Jag tycker varken att klitorisorgasm, g-punktsorgasm (fontänis), vaginal eller anal orgasm känns lika på huvudtaget!
  • Airlee
    Äldre 5 Aug 00:33
    #37
    Pysselgalningen skrev 2009-08-05 00:32:22 följande:
    Jag tycker varken att klitorisorgasm, g-punktsorgasm (fontänis), vaginal eller anal orgasm känns lika på huvudtaget!
    Nej eller hur!
  • Anonym (jag)
    Äldre 5 Aug 02:48
    #38
    Pysselgalningen skrev 2009-08-05 00:23:04 följande:
    Man kan visst få anala orgasmer!BTW så har kvinnor även en Apunkt som sitter längre upp i slidan, den är bara fan så mycket svårare att stilumera OCH att hitta (vanligen den man kommer åt vid analsex dessutom )
    Jo jag tror säkert att en del kan få anala orgasmer..som sagt så kan ju en del tänka sig till orgasmer oxå så det finns nog de som kan få på lite olika sätt. Men personligen kan jag inte det och jag tror inte att det finns ngn punkt där att komma åt heller för just analt är nog ända stället som aldrig framkallat den sortens känslor vid stimulering..minst erogena zonen på min kropp typ.

    Jo högt uppe i slidan bakom livmodertappen ungefär har man en punkt som är känslig, sambon är välutrustad och när han stöter ända in så kommer han åt. Favorit ställningarna är de där man kommer åt G-punkten ordäntligt samtidigt som han kommer riktigt djupt in...absolut skönast. Jag skulle inte få orgasm av enbart stimulering av den punkten heller dock, mer än när det kombineras med G-punktstimulans när vi har sex. Men det är skönt när han kommer åt!!!

    För mig käns inte G-punkts orgasmen riktigt som klitorisorgasmen heller...övriga orgasmer du pratar om vet jag inte hur de käns då jag inte kan få dem Och för MIG är klitoris orgasmen skönast...jag tror dock att det främst beror på att jag kunnat fixa orgasmer så sedan jag var liiiten och alltså vet exakt hur jag ska göra för att de ska bli så sköna som möjligt och även kunna få flera på rad med ngn sekunds mellanrum. Men G-punkts orgasmen är inte riktigt lika skön varar kortare stund och ger inte samma "mättnad"...efter en klitoris orgasm är jag alltid HELT nöjd och har inget behov av att sexa ngt mer ALLS egentligen Brukar tom vara lite öm och ha svårt för beröring efteråt. Efter en G-punkts orgasm däremot är det bara att köra vidare, blir inte öm på samma vis och är fortfarande kåt...nästan mer kåt haha. Jag tror det beror på att koncentrationen nervändar är olika i klitoris och G-punkten. Vissa har lättare för G-punkts orgasm än klitoris orgasm och är väl då känsligare där. Klitoris är ju stooor på insidan och liiiten på utsidan så den når ju en större del av underlivet än vad man kanske först tror...det är ju nervändar från klitoris som når upp högre i slidan med (punkten vid livmodertappen till). Sedan sitter där ju nerver som inte tillhör klitoris där med som oxå reagerar på beröring och på att området fylls av blod, blir varmt osv vilket ju kan påverka hur orgasmen käns oxå.

    Jag har nog inte tillräckligt med nervändar uppe i slidan för att kunna få orgasm enbart via den punkten, men vid G-punkten har jag tillräckligt. Många har inte tillräckligt där heller...man ska nog mäst vara glad för de orgasmer man kan få med andra ord
  • Anonym (siri)
    Äldre 5 Aug 08:11
    #39

    Har fått analorgasm, klitorisorgasm, fontänorgasm, och alla känns olika.

    Till ts, ja man känner sig kissnödig eller iaf gör jag det när man är på väg att få g punktsorgasm vilket i mitt fall resulterar i fontän.

    Sen finns det en annan punkt längre in som är, som någon skrev lite svårare att nå, men när man gör det är det som om alla andra orgasmer tillsammans!

  • Anonym
    Äldre 5 Aug 08:35
    #40

    Jag får inte anala orgasmer, men jag får alltid orgasm när jag har nåt i analen!
    Anonym (jag) skrev 2009-08-05 02:48:04 följande:


    Jo jag tror säkert att en del kan få anala orgasmer..som sagt så kan ju en del tänka sig till orgasmer oxå så det finns nog de som kan få på lite olika sätt. Men personligen kan jag inte det och jag tror inte att det finns ngn punkt där att komma åt heller för just analt är nog ända stället som aldrig framkallat den sortens känslor vid stimulering..minst erogena zonen på min kropp typ.Jo högt uppe i slidan bakom livmodertappen ungefär har man en punkt som är känslig, sambon är välutrustad och när han stöter ända in så kommer han åt. Favorit ställningarna är de där man kommer åt G-punkten ordäntligt samtidigt som han kommer riktigt djupt in...absolut skönast. Jag skulle inte få orgasm av enbart stimulering av den punkten heller dock, mer än när det kombineras med G-punktstimulans när vi har sex. Men det är skönt när han kommer åt!!! För mig käns inte G-punkts orgasmen riktigt som klitorisorgasmen heller...övriga orgasmer du pratar om vet jag inte hur de käns då jag inte kan få dem Och för MIG är klitoris orgasmen skönast...jag tror dock att det främst beror på att jag kunnat fixa orgasmer så sedan jag var liiiten och alltså vet exakt hur jag ska göra för att de ska bli så sköna som möjligt och även kunna få flera på rad med ngn sekunds mellanrum. Men G-punkts orgasmen är inte riktigt lika skön varar kortare stund och ger inte samma "mättnad"...efter en klitoris orgasm är jag alltid HELT nöjd och har inget behov av att sexa ngt mer ALLS egentligen Brukar tom vara lite öm och ha svårt för beröring efteråt. Efter en G-punkts orgasm däremot är det bara att köra vidare, blir inte öm på samma vis och är fortfarande kåt...nästan mer kåt haha. Jag tror det beror på att koncentrationen nervändar är olika i klitoris och G-punkten. Vissa har lättare för G-punkts orgasm än klitoris orgasm och är väl då känsligare där. Klitoris är ju stooor på insidan och liiiten på utsidan så den når ju en större del av underlivet än vad man kanske först tror...det är ju nervändar från klitoris som når upp högre i slidan med (punkten vid livmodertappen till). Sedan sitter där ju nerver som inte tillhör klitoris där med som oxå reagerar på beröring och på att området fylls av blod, blir varmt osv vilket ju kan påverka hur orgasmen käns oxå. Jag har nog inte tillräckligt med nervändar uppe i slidan för att kunna få orgasm enbart via den punkten, men vid G-punkten har jag tillräckligt. Många har inte tillräckligt där heller...man ska nog mäst vara glad för de orgasmer man kan få med andra ord
  • Anonym
    Äldre 5 Aug 09:08
    #41

    Vet inte om det sagts tidigare nu, inte orkat läsa hela tråden (morgonkaffet är inte klart än)...
    Men det är liksom själva nackdelen med G-punktsorgasmer. Man blir lätt lite kissnödig av det. Inte alltid så mysigt efteråt när man måste springa på toa direkt. Men det är värt det. Men försök att stimulera på annat sätt så att hon är riktigt sugen när du sätter fingrarna där, brukar inte bli riktigt samma kissnödiga känsla då.

  • Thaley­a
    Äldre 5 Aug 16:02
    #42

    Jag kan spruta men jag får ingen orgasm. Och att hålla ut när killen är i mig och jag börjar känna mig "kissnödig" känns endast obehagligt :P

Svar på tråden G pungts orgasm tjejer?