• Scrapm­om
    Äldre 7 Aug 21:50
    653 visningar
    2 svar
    2
    653

    Hur mycket kläder behöver ett barn?!

    Håller på att inventera barnens garderober inför hösten/vintern och började fundera på hur mycket kläder ett barn egentligen behöver. Hur många tröjor, byxor, tjocktröjor osv. Kan knappt stänga lådorna och ändå känns det som att man inte har nånting att ta på dem

    Men vad är rimligt egentligen? En tröja/ veckodag, eller två? Eller fler? 3-4 par byxor? Det beror ju klart på vilken ålder barnet är i, men på ett ungefär, vad tror ni? Hur mycket kläder har era barn? Vilka plagg hade ni inte klarat er utan?

  • Svar på tråden Hur mycket kläder behöver ett barn?!
  • Tant Green
    Äldre 7 Aug 22:00
    #1

    Vi har inte sa himla mycket plats hemma, och dessutom avskyr jag att ha klader som aldrig anvands, sa vi forsoker ha ganska minimalt med klader hela tiden (vi tvattar 1 gang/vecka).

    Jag brukar rakna med att dottern (som snart fyller 4 ar) behover ca 10 ombyten pa en vecka. Alltsa ca 10 trojor/klanningar som ar lampliga for arstiden och lika manga byxor/kjolar och underklader. Utover det behovs ju nagra "finklader" och nagon tjocktroja, munkjacka osv. Av ytterplagg brukar hon ha 2 jackor och 2-3 overdragsbyxor (de brukar ju bli ratt skitiga pa varen och hosten...)

  • Scrapm­om
    Äldre 7 Aug 22:09
    #2

    Jo men så känner jag med, vill inte ha en massa saker som bara ligger. Vill inte tänka på hur mycket kläder där egentligen är...

    Har nu iaf tvättat ALL tvätt, vilket underlättar överblicken och tänkte sätta mig med det imorgon. Finns ju massor som är urväxt, en del som lillan kan ärva av storebror och en del som kusiner kan ärva av dem båda. En hög med sånt som ska kastas och en med sånt som kan skänkas till nån organisation. Känns som ett jätteprojekt, men skönt när det väl är gjort.

Svar på tråden Hur mycket kläder behöver ett barn?!