• 060810

    Epilepsitråden 9

    Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

    Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".
    Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest.

    Schnappi i magen: Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal. Vi bor i Knislinge i Skåne.

    AnnaSC: Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

    Mopsan: Lusken född juli 2004, Lamictal, Falköping Skaraborg

    Triplet lady: Joar född juni 2008. Medicinerar med kortison och Sabrilex. Bor utomlands.

    Myran 2008: Myran född Augusti 2008. Medicinerar med Fenemal, Sabrilex + genomgår Synachten behandling. Bor i Göteborg.

    Smuliz: Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

    lillis23: Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Absenor och Iktorivil. Bor i Värmland.

    Happy2: Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

    MrsEkka: Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil och Tegretol. Bor i Dalarna.

    Per Se: dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

    Eldo: D född 2003. Trileptal, Iktorivil, Lamotrigin. Bor i Skåne.

    Eela: M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

    Tjiho!: Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

    Kryztina: Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

    Morrisey: Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

    Busfrömamman: Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

    olle04: Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

    Little fisch: Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-11 15:41
    Länk till vår sida med info och länkar bla.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

    Länk till vår träff-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html

  • Svar på tråden Epilepsitråden 9
  • 060810

    Aha, ja men då är det ju bra. :)
    Jag betalar gärna för att få läsa vad de skriver om oss. Särskillt i början av Minos krampande och sen även de första gångerna jag var inne med Izabelle när hon var nyfödd och hade svår förstoppning och vad de sa kolik som visade sig vara mjölkallergi.
    Men detta ska jag ta tag i imorgon. :)

  • suz75
    060810 skrev 2009-09-03 09:13:08 följande:
    Det är på ingång! :)Ska bara ha barnens journaler med. Det ska jag fixa under morgondagen. Idag är jag så slut i huvudet att jag inte orkar något. Ligger mest i sängen... :(Tänk att några ord på ett papper kan förstöra så mycket.. Igår var jag glad och tänkte att nu jäklar är alla papper inne så jäkla skönt, nu börjar bara väntan på samtal och beslut och så vidare.. Men dagen förvandlades till något hemskt och jobbigt istället.Men jag ska ta nya tag imorgon och bege mig till sjukan och begära deras journaler om jag så ska behöva betala för det. Står på hemsidan att man mot en avgift kan få med sig journalkopior hem. Obs. det står kan, så jag förmodar väl att de kommer säga nej till det... :/ *pessimisten i mig talar*Nä om jag skulle ta och försöka göra något idag.. Har lagt in tvätt som nog är klar snart...
    Som föregående talar nämnde. De kan inte neka dig journalerna, vetju jag somjobbar inom vården.
  • 060810

    Suz:
    Tackar för den infon! :)
    Nu blev jag plötsligt lite gladare här! :)
    Har massor i skallen nu men nu lättade denna bördan från mig lite grann i a f.

  • Smuliz
    060810 skrev 2009-09-03 10:11:06 följande:
    Suz:Tackar för den infon! :)Nu blev jag plötsligt lite gladare här! :)Har massor i skallen nu men nu lättade denna bördan från mig lite grann i a f.
    Förstår det. Snurrar en hel del i min skalle också, men inte samma som hos dej. Jag har ju inte blivit anklagad för att vara en dålig mamma. Usch!

    Jag sa att jag ville ha Amandas journal i våras. Men de avrådde mej från det och då var jag så dålig och deprimerad så jag gick med på att vänta tills jag känner mej starkare. Plus att de sa att man inte bör läsa dom ensam, utan tillsammans med en läkare, då en hel del står på kinesiska (medicinskt språk!).

    Ska nog ta tag i det där jag med snart. Om jag orkar...
  • 060810

    Jag tänker läsa hemma och sen prata med läkaren om det jag inte förstår.
    Har lärt mig en hel del läkarspråk nu att jag hoppas att jag förstår vad de skriver.
    Fattade mig på jornalen från när Mino föddes så då borde detta med gå någorlunda i a f.
    Annars ringer jag till Izabelles gamla dagiskompis pappa som är läkare och så får han översätta till mig.

    Hoppas dina tankar med lättar snart Smuliz. Det är jobbigt när det bara snurrar hela tiden för man orkar tillslut inte tänka längre..

  • Triplet lady
    060810 skrev 2009-09-03 10:40:10 följande:
    Jag tänker läsa hemma och sen prata med läkaren om det jag inte förstår.Har lärt mig en hel del läkarspråk nu att jag hoppas att jag förstår vad de skriver.Fattade mig på jornalen från när Mino föddes så då borde detta med gå någorlunda i a f.Annars ringer jag till Izabelles gamla dagiskompis pappa som är läkare och så får han översätta till mig.Hoppas dina tankar med lättar snart Smuliz. Det är jobbigt när det bara snurrar hela tiden för man orkar tillslut inte tänka längre..
    Kanner verkligen med dig, Schappi! Helt otroligt, hur mycket ska du behova ta? Hur som helst, du har ju fatt managa goda rad har nu. Hoppas att du repar dig under dagen.
    Vi fick ut Joars journal i somras nar vi skulle aka till Sverige. Dels for att jag ville ha mojlighet att fa en second opinion, men ocksa ifall vi skulle ha behovt aka in med honom till svenskt sjukhus. Nu slapp vi det, tack och lov. Vad jag ville saga ar att det kan vara tufft att lasa ens barns journal. Aven om man vet om det mesta redan sa tyckte jag att det kandes som ett slag i ansiktet att se det svart pa vitt. Sa ta det en dag nar du kanner dig stark - och kanske nar du har din mamma eller nagon kompis med som stod!
  • 060810

    Jag jag tänker vänta med att läsa journalerna tills jag orkar. Måste orka för att läsa dem, särskillt Minos. Izabelles står det ju bara tristheter i ibörjan, sen blir det bättre! :p

    Men deras journaler är nog tjocka som telefonkataloger misstänker jag.
    Lär ju ta hela hösten att läsa! :p

    Ska ta och vila en stund nu så jag orkar med barnen sen. Utan dem hade jag inte pallat. Tänk vad ett leende från ens barn kan göra med en själv. :) Är barnen glada är jag glad liksom.

  • Morrisey

    Nu har vi gjort eeg, hade stora problem att hålla Emil vaken till 12.45 men lyckades . Nu är det bara att vänta på svaret.... Han som gjorde det sa att det inte skulle dröja så länge. Gillar inte när de säger så, pessimist som jag är så tror jag alltid att det är något som inte är bra då. Han sa i alla fall att han hade en hel del ep under sömn men inte så mycket i vaket tillstånd. Som det brukar vara då.....

    Schnappi, fy vilken läkare! Hoppas att du orkar med att anmäla.

    Vi har också tänkt begära ut E:s journal, men det lär ju vara värsta luntan. Vart vänder man sig för att få ut allt? Vi har ju legat på flera sjukhus och avdelningar.


    ♥ Son född augusti-04 ♥ Son född juni-08 ♥
  • siren
    Morrisey skrev 2009-09-03 14:16:16 följande:
    Nu har vi gjort eeg, hade stora problem att hålla Emil vaken till 12.45 men lyckades . Nu är det bara att vänta på svaret.... Han som gjorde det sa att det inte skulle dröja så länge. Gillar inte när de säger så, pessimist som jag är så tror jag alltid att det är något som inte är bra då. Han sa i alla fall att han hade en hel del ep under sömn men inte så mycket i vaket tillstånd. Som det brukar vara då.....Schnappi, fy vilken läkare! Hoppas att du orkar med att anmäla.Vi har också tänkt begära ut E:s journal, men det lär ju vara värsta luntan. Vart vänder man sig för att få ut allt? Vi har ju legat på flera sjukhus och avdelningar.
    Man vänder sig till de kliniken man varit på. =) Jag har valt att bara ta ut delar av Alvins journal, och det är epikriser och läkaranteckningar. Resten är jag inte intresserad av alls. Men det är nog för jag vet hur mycket som står som är upprepningar och ganska ointressant. Jag brukar begära att få dem lite då och då. Men sen så brukar jag se till att få läsa i journalen när vi är på besök och sånt, vilket alltid har fungerat bra.
    ♥ Erik 2007 ♥ Alvin 2008 ♥
  • suz75

    Morrisey: Du vänder dig till klinikerna ni har varit på, du kan prata med sekreterarna så fixar de journalerna, läkarna måste alltid godkänna utskriften till patienterna givetvis.

Svar på tråden Epilepsitråden 9