• Anonym (Hjälp­)
    Äldre 11 Aug 21:11
    10608 visningar
    82 svar
    82
    10608

    Hjälp mig hitta en vän.

    Har ett stort problem och det är att jag vet inte hur man hittar nya vänner. Eller jag vet hur man hittar dom men inte hur man behåller intresset från deras sida. Så alltså vill jag ha eran hjälp, vad skriver ni till era nya vänner? Kan någon hjälpa mig att hitta vilka fel jag gör?

    Många tack från en desperat vänlös människa.

  • Svar på tråden Hjälp mig hitta en vän.
  • Anonym
    Äldre 14 Aug 20:44
    #71

    Anonym (borlänge.) skrev 2009-08-14 15:16:53 följande:


    Jag är 33 år har 2 barn (pojkar). Ena blir 2 år och den andra är 6 månader. Bor på Bullermyren.
    Bullermyren verkar vara ett trevligt och barnvänligt område. Mycket grönområden. Trivs ni bra där? Vad har du för intressen? Har du några kompisar överhuvudtaget i Borlänge?
  • Anonym (borlä­nge.)
    Äldre 15 Aug 12:42
    #72
    Anonym skrev 2009-08-14 20:44:34 följande:
    Anonym (borlänge.) skrev 2009-08-14 15:16:53 följande: Bullermyren verkar vara ett trevligt och barnvänligt område. Mycket grönområden. Trivs ni bra där? Vad har du för intressen? Har du några kompisar överhuvudtaget i Borlänge?
    Jo jag trivs bra, men inte min man då. Sen är hyran lite dyr då. Jo jag har några kompisar som man träffar i bland, men det blir inte ofta. Mest pratar man med dem på telefon eller internet. Mina intressen är läsa böcker när jag har tid. umgås med familjen, vänner, gå ut nångång i bland, gå på bio, matlagning, katter, lösa korsord eller krypto, spela spel på nätet. Surfa. Jo sen gillar jag att resa. Fast på senaste åren har det inte blivit så mycket av att göra det.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 15 Aug 12:53
    #73
    Anonym skrev 2009-08-14 19:44:26 följande:
    TS: Har du träffat många potientiella vänner, men att det är sen det brister? Vad tror du själv det beror på? Gillar du dina nya kompisar eller känns det som fel typer? Hör ni av er lika mkt till en början?
    Hej.

    Ja jag har både träffat potientiella vänner IRL och bara pratat på nätet med några.
    Ska jag vara ärlig så vet jag inte helt säkert vart det brister, då det bara är en person som har varit ärlig och sagt vad hon störde sig på hos mig. Dock den gången så kände jag mig orättvist behandlad då jag redan från start hade berättat för tjejen att jag var väldigt blyg och hade svårt att visa hela mitt jag första gången jag mötte någon och hon sa då att det var okey och att vi kunde ses flera gånger för att hon var likadan, så vi sa att vi inte skulle dömma varandra efter en träff men det gjorde hon endå.

    Ja jag har tyckt alla jag har pratat med har verkat varit jättebra personen som jag gärna skulle vilja vara vän med.

    Ja till en början hör vi av oss lika mycket och sedan brukar det antingen bli så att den andra hör av sig jättemycket på kort tid för att sedan försvinna. Alltså jag svarar ju alltid om någon mailar men det är ju inte alla veckor man hinner sitta lika mycket på nätet. Och andra så har det varit jag som har hört av mig mest i slutet men sedan gett upp när jag märker att den andra inte bryr sig. Men alltså jag mailar inte varje dag utan då kanske jag mailar en gång i veckan eller en gång varannan vecka för att bara höra hur det är med personen. Men jag vet inte om det är fel?
  • Anonym (Vänlö­s)
    Äldre 15 Aug 18:12
    #74

    Känner så väl igen mig i den här tråden. Har också så svårt att behålla mina vänner. Har två bra vänner men den ena bor i Trondheim och den andra i Örebro/Hudik så det är jättelångt från mig. Har flera bekanta som bor nära med småbarn som varit mammalediga samtidigt som mig och jag har hört av mig igen och igen för att prata en stund på telefon eller för att vi ska träffas men de hör aldrig av sig tillbaka. Till slut orkar jag inte mer och ger upp. Har väldigt lätt för att få ytliga kontakter som jag pratar med när jag träffar dem men få som jag ringer till och träffar ofta. Jättetrist tycker jag!

    Bor i Jämtland så det är jättelångt till er alla andra

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 15 Aug 18:59
    #75

    Anonym (Vänlös) skrev 2009-08-15 18:12:52 följande:


    Känner så väl igen mig i den här tråden. Har också så svårt att behålla mina vänner. Har två bra vänner men den ena bor i Trondheim och den andra i Örebro/Hudik så det är jättelångt från mig. Har flera bekanta som bor nära med småbarn som varit mammalediga samtidigt som mig och jag har hört av mig igen och igen för att prata en stund på telefon eller för att vi ska träffas men de hör aldrig av sig tillbaka. Till slut orkar jag inte mer och ger upp. Har väldigt lätt för att få ytliga kontakter som jag pratar med när jag träffar dem men få som jag ringer till och träffar ofta. Jättetrist tycker jag!Bor i Jämtland så det är jättelångt till er alla andra
    Det låter som du sitter i en väldigt lik situation som mig.

    Tråkigt att det bara är så långt upp till Jämtland. Vad gillar du annars att göra då?
  • Anonym (Vänlö­s)
    Äldre 15 Aug 19:04
    #76

    Tycker om att gå ut och dansa; disco eller styrdans, sitta på ett fik och bara prata, titta på film, shoppa, laga mat och baka, fjällvandra, läsa böcker. Har funderat jättemånga gånger på att hitta ett gäng att laga mat tillsammans med någon gång per månad och experimentera med nya smaker. Eller ha en klubb där man diskuterar böcker. Finns så mycket som man kan hitta på men det är svårt att hitta vänner som har tid. Alla har så mycket med sitt. Och själv kan jag också ha svårt att komma iväg förstås med två småttingar som kräver mycket.

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 15 Aug 19:15
    #77

    Anonym (Vänlös) skrev 2009-08-15 19:04:13 följande:


    Tycker om att gå ut och dansa; disco eller styrdans, sitta på ett fik och bara prata, titta på film, shoppa, laga mat och baka, fjällvandra, läsa böcker. Har funderat jättemånga gånger på att hitta ett gäng att laga mat tillsammans med någon gång per månad och experimentera med nya smaker. Eller ha en klubb där man diskuterar böcker. Finns så mycket som man kan hitta på men det är svårt att hitta vänner som har tid. Alla har så mycket med sitt. Och själv kan jag också ha svårt att komma iväg förstås med två småttingar som kräver mycket.
    Det där med matlagning har jag också tänkt på. Jag tittade ibland på programmet "halv åtta hos mig" och då tänkte jag faktiskt att det skulle vara roligt att vara ett gäng som träffades typ en gång i månaden och då skulle alla laga en ny maträtt eller sin egna favoriträtt. Så man kunde få lite nya tips inför matlagningen, För jag tycker att man oftast lagar samma gamla recept hela tiden.

    Och bokklubb skulle jag gärna vilja vara med i. Läste en bok som hette just bokklubben och jag tyckte det verkade så mysigt att träffas och diskutera boken och även annat.

    Hur små är dina barn? Om du vill skriva det förstås.
  • Anonym (Vänlö­s)
    Äldre 15 Aug 19:36
    #78

    Anonym (Hjälp) skrev 2009-08-15 19:15:20 följande:


    Anonym (Vänlös) skrev 2009-08-15 19:04:13 följande:
    Det där med matlagning har jag också tänkt på. Jag tittade ibland på programmet "halv åtta hos mig" och då tänkte jag faktiskt att det skulle vara roligt att vara ett gäng som träffades typ en gång i månaden och då skulle alla laga en ny maträtt eller sin egna favoriträtt. Så man kunde få lite nya tips inför matlagningen, För jag tycker att man oftast lagar samma gamla recept hela tiden.Och bokklubb skulle jag gärna vilja vara med i. Läste en bok som hette just bokklubben och jag tyckte det verkade så mysigt att träffas och diskutera boken och även annat.Hur små är dina barn? Om du vill skriva det förstås.
    Storebror är 2 år och 4 månader och lillebror har nyss fyllt 1 år. Kul att du tycker om mina idéer. Synd att vi inte bor grannar Jag brukar också titta på halv åtta hos mig och tycker det programmet är bra. Rolig idé till tv-underhållning tycker jag.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 15 Aug 19:42
    #79

    Anonym (Vänlös) skrev 2009-08-15 19:36:46 följande:


    Anonym (Hjälp) skrev 2009-08-15 19:15:20 följande:
    Storebror är 2 år och 4 månader och lillebror har nyss fyllt 1 år. Kul att du tycker om mina idéer. Synd att vi inte bor grannar Jag brukar också titta på halv åtta hos mig och tycker det programmet är bra. Rolig idé till tv-underhållning tycker jag.
    Ja halv åtta hos mig är roligt för då kan man få nya matideér och även ideér till dukningar. Vad är din favoriträtt då?

    Mina barn är 2år och 3år och 2månader.
  • Anonym (Vänlö­s)
    Äldre 15 Aug 20:10
    #80

    Anonym (Hjälp) skrev 2009-08-15 19:42:21 följande:


    Anonym (Vänlös) skrev 2009-08-15 19:36:46 följande:
    Ja halv åtta hos mig är roligt för då kan man få nya matideér och även ideér till dukningar. Vad är din favoriträtt då?Mina barn är 2år och 3år och 2månader.
    Du har också barnen tätt

    Jag tycker om att laga mat som skönter sig själv i ugnen... i lergryta eller panna. Tex kycklinglår med ugnsrostade grönsaker. Älskar att läsa mattidningar och hitta nya recept men känner mig lite begränsad av familjen eftersom det är svårt att få dem att prova något nytt. Vill gärna laga mer vegetariskt men det går inte alls.

    Om jag äter ute på restaurang äter jag gärna fisk som jag tycker är svårt att få till bra själv. Risotto tycker jag också är jättegott men svårt att laga själv så den blir så där perfekt krämig.
  • Freja 552
    Äldre 10 Oct 13:50
    #81

    Titta på film online för svenska www.nordic-tv.com

  • Freja 552
    Äldre 10 Oct 13:52
    #82

    Titta på film online för svenska www.nordic-tv.com

Svar på tråden Hjälp mig hitta en vän.