• Äldre 16 Aug 11:25
    14671 visningar
    14 svar
    14
    14671

    Låtar på dop, förslag.

    Vill ha lite förslag på låtar som mina systrar kan sjunga/spela på gitarr på vår dotters dop i höst...

    å så är ja nyfiken på vilka psalmer ni valt.

    även hur upplägget sätt ut kan vara av inträsse att veta.

    Tacktack


    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Svar på tråden Låtar på dop, förslag.
  • barn09
    Äldre 16 Aug 11:30
    #1

    gå in på dopguiden.se där kan man lyssna på olika psalmer..en vacker är du vet väl om att du är värdefull..den hade vi...

  • Äldre 16 Aug 11:35
    #2
    barn09 skrev 2009-08-16 11:30:11 följande:
    gå in på dopguiden.se där kan man lyssna på olika psalmer..en vacker är du vet väl om att du är värdefull..den hade vi...
    ah tack den kände ja inte till
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fridel­ina2
    Äldre 16 Aug 11:45
    #3

    Det finns ju de klassiska "Tryggare kan ingen vara",
    "Gud som haver barnen kär".Den finns det ju andra ovanligare förslag. Ett tips är att gå till församlingsexpeditionen där ni bor och titta i psalmböckerna, både den "vanliga, den utökade versionen samt Psalmboken 2001 (och andra versioner). Där kan man slå upp doppsalmer och titta på texterna. Det gjorde vi och valde psalm utifrån vilken text vi tyckte bäst om själv.

    På ett dop sjöng min syster och jag "I kärlekens famn". Den är jättefin. Se om de ha den noten i er församling.

  • Äldre 16 Aug 11:47
    #4

    Vi hade två låtar. Först låten "älskade barn" sen dotterns favorit låt. Trollmors vaggvisa :)

  • Äldre 16 Aug 11:50
    #5

    Vi hade dop på våren, hade bara en psalm, tryggare kan ingen vara, och sen valde vi att sjunka idas sommarvisa, man behöver inte bara ha psalmer utan kan ha nån annan visa man gillar också.

  • Äldre 17 Aug 10:55
    #6

    puffpuffpuff


    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Nystar­t
    Äldre 17 Aug 11:10
    #7

    Barn nr 1: Sparvöga; väldigt mycket gåshud i den låten, bra känsla!

    Barn nr 2: En låt som Magnus Carlsson sjöng, som Åsa JInder skrivit, kommer inte på vad den heter. Fin text, lite lugn sådär.

    Barn nr 3: Våran lillebror; klockrent, storasyrrorna valde å det blev bättre än jag nånsin kunnat tänka mig.

    Måste säga att det allra bästa var att det var en kompis som sjöng. Det känns så äkta å fint, precis som jag vill ha det på ett dop! Lycka till!

  • Äldre 17 Aug 12:21
    #8

    Vi ska ha dop nästa vecka och en bekant till oss ska sjunga och hans vän ska spela gitarr och vi har valt tre låtar som dom ska framföra..

    Axel Åkerlund- Utan dina andetag
    Lejonkungen- En värld full av liv
    Stevie Wonder- Isn´t she lovely fast vi byter ut she mot he istället.

    Sen ska vi även ha en psalm men den har vi inte bestämt än vilken det blir!

  • Äldre 19 Aug 14:46
    #9

    på nordmans senaste skiva finns en väldigt fin låt, den sista på skivan, vad heter den nu... jo störst av dem är kärlek
    ">

  • Äldre 21 Aug 10:08
    #10

    Vi ska ha dop 6 sept. Då ska vi spela " Jag ger dig min morgon" av Fred Åkerström.


    Mamma till Sibelle 090316
  • Äldre 21 Aug 10:16
    #11

    "Du vet väll om att du är värdefull" -



    "Det vackraste" -



    "Älska mig" -



    är mina favvo dopvisor

  • Äldre 21 Aug 10:21
    #12

    Hade låten älskade barn:


  • Äldre 21 Aug 10:24
    #13

    jag skulle vilja föreslå "välkommen hem" med sonja alde'n ! den är jättefin o handlar om just ett barn som föds och är så älskat o välkommet!

  • Äldre 21 Aug 21:38
    #14

    "Sparvöga" är så otroligt vacker! Dessvärre kunde inte min kusin sjunga den, så det blev "Håll mitt hjärta" istället. Jättefint blev det!



Svar på tråden Låtar på dop, förslag.