• Sarame­dM
    Äldre 18 Aug 12:18
    24006 visningar
    151 svar
    151
    24006

    Vetenskapliga artiklar MOT vaccinering?

    Det finns massor med trådar med länkar men jag har fortfarande inte sett någon vetenskaplig studie som visat på dessa enorma nackdelar med vaccinationsprogrammet som många pratar om

    Med vetenskaplig menar jag publicerad forskning på tex pubmed, inte kloka gubben

    Så ni som är emot vaccinering, vart finns denna forskning?

  • Svar på tråden Vetenskapliga artiklar MOT vaccinering?
  • LPJ
    Äldre 18 Aug 13:06
    #1

    Då hoppar jag på även här eftersom jag fortfarande inte fått svar på min fråga från vaccinationsmotståndarna:

    Om nu dessa sjukdommar som vi vaccineras mot är så ofarliga, som ni påstår och rentav främjande för immunförsvaret som ni också påstår. Varför finns då detta vaccinationsprogram tror ni?

  • Ts Mamma
    Äldre 18 Aug 13:14
    #2

    Jag undrar jag med...


    ~ Mamma till världens underbaraste prinsessa ~ * ~ ciccilin.blogspot.com ~
  • Eisa
    Äldre 18 Aug 13:19
    #3
    LPJ skrev 2009-08-18 13:06:54 följande:
    Då hoppar jag på även här eftersom jag fortfarande inte fått svar på min fråga från vaccinationsmotståndarna:Om nu dessa sjukdommar som vi vaccineras mot är så ofarliga, som ni påstår och rentav främjande för immunförsvaret som ni också påstår. Varför finns då detta vaccinationsprogram tror ni?
    Vacc-motståndarna säger att barnen vaccineras av samhällsekonomiska skäl, så det inte ska bli så mycket VAB.

    Själv tycker jag det är oansvarigt att som förälder och påläst lekman bestämma över sitt barns vaccinationer.
  • LPJ
    Äldre 18 Aug 13:43
    #4

    Tog upp denna frågan på lunchrasten på jobbet, då jag tycker det är facinerande att det finns människor som avstår från att vaccinera och är intresserad av orsakerna till detta. Då berättade en kollega till mig en intressant historia.
    Hennes bror och svägerska hade valt att avstå från vaccination. Med motivering att sjukdommarna är ofarliga. Efter några år blev pappan i familjen stationerad i Indien och hela familjen flyttade dit. Det första dom gjorde när flytten bestämts var att vaccinera barnen. Med motivering att dessa sjukdommarna var så utbredda i Indien. Öh...ursäkta mig, men om dessa sjukdommar nu är helt ofarliga och tom nyttiga, då borde ju Indien vara ett toppen land att åka till. Eller?

  • Äldre 18 Aug 14:06
    #5

    jag blir nästan mörkrädd när man läser i trådar om folk som är så pålästa och minsan vet hur farligt det är att vaccinera och så visar det sig att dom har läst kloka gubben som hänvisar till studier gjorda i länder som inte ens använder samma typ av vaccin.

    i bland undrar jag om det överhuvud taget är någon av dessa pålästa föräldrar som har bemödat sig om att läsa socialstyrelsens studie över vaccin.

  • The Black Lady
    Äldre 18 Aug 15:44
    #6

    Jag undrar oxå.....

  • LPJ
    Äldre 18 Aug 16:56
    #7

    Verkar inte finnas några vetenskapliga belägg....

  • Ariell­a
    Äldre 18 Aug 20:11
    #8

    Puffar lite, vill också veta.

  • Äldre 18 Aug 20:13
    #9

    Också nyfiken på det.


    //Maggis
  • miaelu­nd
    Äldre 18 Aug 21:15
    #10

    jag som la till tråden bland favoriter för att få se alla dessa vetenskapliga belägg......


    Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 7/10
Svar på tråden Vetenskapliga artiklar MOT vaccinering?