• Sarame­dM
    Äldre 18 Aug 12:18
    23968 visningar
    151 svar
    151
    23968

    Vetenskapliga artiklar MOT vaccinering?

    Det finns massor med trådar med länkar men jag har fortfarande inte sett någon vetenskaplig studie som visat på dessa enorma nackdelar med vaccinationsprogrammet som många pratar om

    Med vetenskaplig menar jag publicerad forskning på tex pubmed, inte kloka gubben

    Så ni som är emot vaccinering, vart finns denna forskning?

  • Svar på tråden Vetenskapliga artiklar MOT vaccinering?
  • Äldre 9 Jun 00:17

    #140, ja ingen behöver ju gilla Beattie. Även om han använder känslomässiga argument, och du inte tycker att han är vetenskaplig, betyder ju inte att det han skriver är osant, eller hur. Myndigheter och deras experter undanhåller, eller informerar inte om att man som vaccinerad mot mässling kan drabbas av atypisk mässling, vilket är farligare än vanlig mässling. Det är väl studerat i USA, men inget som är direkt uppmärksammat, vilket inte heller är speciellt konstigt. Dödligheten för atypisk mässling kan vara uppåt 20%, så det är inte att leka med. Det Beattie m.fl egentligen försöker säga är att vaccin är ett läkemedel, som vilket läkemedel som helst. Vissa tål det, andra inte. Experterna menar att vaccin är pålitliga och säkra. Men det finns inga långtidsstudier som visar detta. Gång på gång har detta efterfrågats, men ingen kan presentera några studier? Om ditt räkneexempel hade haft stöd av några studier, hade det varit mer tyngd i det :) Annars blir det inte så vetenskapligt, tyvärr. Jag hoppas att så många som möjligt läser på, innan dom vaccinerar, så det är ett välgrundat beslut. Vissa barn "tål" vaccin, andra inte. Idag vet vi inte vilka barn som tål eller ej. Det är nämligen inte studerat. Läkemedelsbolagen och myndigheter utgår ifrån att alla är likadana fysiologiskt/biologiskt, och tål vaccin lika bra. Vi lekmän vet bättre, att alla är olika, och har olika förutsättningar. Alla barn får samma dos, och följer samma vaccinprogram. Först och främst måste det utredas vilka barn som faktiskt är känsliga, och kanske inte tål vaccin alls, förutom de kända riskgrupper som finns idag. Men det är inte vaccintillverkare intresserade av, då skulle dom tvingas erkänna att vaccin är farligt, skadligt och t.o.m dödligt för vissa. Det går ju inte för sig. Bra taktik du använder, att peka på de dåliga källorna, för att du personligen inte gillar Beattie. Att han refererar till myndigheter och vetenskapliga medicinska tidskrifter, nämner du dock inte ;) Om alla gamla källor är att betrakta som opålitliga, så är det rätt mycket kunskap vi kasta ut ;)

  • Äldre 10 Jun 20:21
    hitme2ice skrev 2012-06-09 00:17:11 följande:
    #140, ja ingen behöver ju gilla Beattie. Även om han använder känslomässiga argument, och du inte tycker att han är vetenskaplig, betyder ju inte att det han skriver är osant, eller hur. Myndigheter och deras experter undanhåller, eller informerar inte om att man som vaccinerad mot mässling kan drabbas av atypisk mässling, vilket är farligare än vanlig mässling. Det är väl studerat i USA, men inget som är direkt uppmärksammat, vilket inte heller är speciellt konstigt. Dödligheten för atypisk mässling kan vara uppåt 20%, så det är inte att leka med. Det Beattie m.fl egentligen försöker säga är att vaccin är ett läkemedel, som vilket läkemedel som helst. Vissa tål det, andra inte. Experterna menar att vaccin är pålitliga och säkra. Men det finns inga långtidsstudier som visar detta. Gång på gång har detta efterfrågats, men ingen kan presentera några studier? Om ditt räkneexempel hade haft stöd av några studier, hade det varit mer tyngd i det :) Annars blir det inte så vetenskapligt, tyvärr. Jag hoppas att så många som möjligt läser på, innan dom vaccinerar, så det är ett välgrundat beslut. Vissa barn "tål" vaccin, andra inte. Idag vet vi inte vilka barn som tål eller ej. Det är nämligen inte studerat. Läkemedelsbolagen och myndigheter utgår ifrån att alla är likadana fysiologiskt/biologiskt, och tål vaccin lika bra. Vi lekmän vet bättre, att alla är olika, och har olika förutsättningar. Alla barn får samma dos, och följer samma vaccinprogram. Först och främst måste det utredas vilka barn som faktiskt är känsliga, och kanske inte tål vaccin alls, förutom de kända riskgrupper som finns idag. Men det är inte vaccintillverkare intresserade av, då skulle dom tvingas erkänna att vaccin är farligt, skadligt och t.o.m dödligt för vissa. Det går ju inte för sig. Bra taktik du använder, att peka på de dåliga källorna, för att du personligen inte gillar Beattie. Att han refererar till myndigheter och vetenskapliga medicinska tidskrifter, nämner du dock inte ;) Om alla gamla källor är att betrakta som opålitliga, så är det rätt mycket kunskap vi kasta ut ;)
    Det handlar inte om att jag tycker att Beattie är ovetenskaplig. Han är ovetenskaplig. Det han säger håller inte för den mest grundläggande källgranskning. Han kan inte läsa av statistik (se räkneexemplet). Han vet inte hur man källhänvisar. Han kan uppenbarligen inte själv källgranska med tanke på att han hänvisar till Scheibner. Han drar slutsatser utan stöd i några källor. Han vet inte ens vad en slutledning är. På vilket sätt kan någon med så bristande kompetens anses vara något slags auktoritet i immunologi?! Detta är för mig fullständigt obegripligt.

    OK, så det enda Beattie försöker säga är att vaccin är som alla andra läkemedel och har biverkningar. Att vaccin har biverkningar och att vissa människor kan få allergiska reaktioner och på andra sätt reagera mot vaccin, även allvarligt, är inget som undanhålls. Det är välkänt för alla, så knappast särskilt kontroversiellt och om det var det enda han försöker säga så skulle ingen opponera sig överhuvudtaget.

    Mitt räkneexempel verkar du inte ha förstått överhuvudtaget. Vad menar du att jag ska ha vetenskapligt stöd för? Att jag räknat rätt? Ja, jag har vetenskapligt stöd för att jag har räknat rätt. Ta och kika på hur Beattie argumenterar kring kikhosta så tror jag du inser relevansen av exemplet. Både Beattie och andra som ifrågasätter kikhostevaccin på samma sätt som honom använder argumentet att andelen vaccinerade som insjuknar är större än andelen ovaccinerade som bevisföring för att vaccinet inte fungerar, och använder då siffror på det viset som i mitt exempel. Detta beror på att man helt enkelt räknar fel/inte vet hur man räknar/inte vet hur statistik fungerar.

    Och nej, det handlar inte om att jag personligen inte gillar Beattie. Jag känner inte Greg Beattie så jag har ingen som helst uppfattning om honom. Det enda jag utan tvekan kan konstatera - med stöd - är att han inte använder vetenskapliga metoder, har bristande kunskap i matematik, källkritik och immunolgi. Och nej, Jag har inte hoppat över det faktum att han refererar till myndigheter och vetenskapliga tidskrifter. Det hjälper ju föga att göra det om man inte förstår vad man läser, inte vet hur man läser av statistik eller på andra sätt inte vet hur man använder källor och källhänvisar. Ja, det är en bra taktik jag använder. Det är liksom så man gör när man granskar material. Det är den taktik eller metod som är generellt vedertagen. Har du själv opponerat eller deltagit i en opposition någon gång?

    Och nej, gamla källor är inte dåliga för att de är gamla. Det skrev jag heller inte. Det som däremot är ett rätt uppenbart bevis för bristande kompetens är att enbart använda en källa med rejält många år på nacken utan att överhuvudtaget relatera den till senare studier i samma ämne.

    Vad gäller atypisk mässling och vaccin så finns den kopplingen så enbart vid avdödat mässlingsvaccin (för att det var för ineffektivt). Avdödat mässlingsvaccin användes i USA mellan 1963-1967. Därefter har man använt levande vaccin. I Sverige har man, så vitt jag kunnat läsa mig till, alltid använt levande vaccin mot mässling. Att det finns en koppling mellan avdödat mässlingsvaccin och mottaglighet för atypisk mässling är inget som det är hysch hysch runt. Det är väl dokumenterat, precis som du säger. Med tanke på just detta så har man rätt väl studerat levande mässlingsvaccin och där har man inte funnit något samband. Så anledningen till att man inte informerar om atypisk mässling beror knappast på något slags konspiration från läkarvärlden för att lura oss att vaccinera oss, utan för att det helt enkelt inte gäller för det vaccin som ges.
  • Äldre 23 Jun 03:25
    Flickan och kråkan skrev 2012-06-10 20:21:34 följande:
    Det handlar inte om att jag tycker att Beattie är ovetenskaplig. Han är ovetenskaplig. Det han säger håller inte för den mest grundläggande källgranskning. Han kan inte läsa av statistik (se räkneexemplet). Han vet inte hur man källhänvisar. Han kan uppenbarligen inte själv källgranska med tanke på att han hänvisar till Scheibner. Han drar slutsatser utan stöd i några källor. Han vet inte ens vad en slutledning är. På vilket sätt kan någon med så bristande kompetens anses vara något slags auktoritet i immunologi?! Detta är för mig fullständigt obegripligt.

    hitme2ice:
    Egentligen är det väldigt enkelt. Du kritiserar Beattie och du anser att han inte är vetenskaplig, för att han skriver med känslouttryck och är partisk. Om ditt barn, eller någon som stod dig nära blev skadat eller sjukt, strunt samma orsak eller anledning, då skulle jag vilja se dig uttrycka dig vetenskapligt, objektivt, opartiskt och utan känslouttryck? Det är alltså din egna åsikt, ingenting annat. Du anser att Beattie har tolkat dessa källor, JAMA, BJM, WHO, US Hälsodepartement, CDC, The Lancet, New England Journal of Medicine, Journal of pediatrics, Australien - National Health and Medical Research Council fel. Ja vet du vad, det är din tolkning, och jag har fortfarande inte sett vad du menar med feltolkning och varför det är feltolkat. Det finns mycket fakta och information som inte är framställd korrekt vetenskapligt och objektivt, det betyder inte att ALLT är fel. Vad som är fullständigt obegripligt för mig, är när en människa, fullständigt ignorerar anekdotiska berättelser om tragik och lidande från 10000-tals människor över hela jorden. Alla vittnar om exakt samma sak, dom är övertygade om att vaccin har skadat dom själva eller sina barn. Istället finns det människor som helt kallt väljer att lyssna på dom som har PENGAR som främsta motiv, inte den enskilda individens hälsa och välbefinnande i första hand. Det ÄR tragiskt och sorgligt. Vet du vad, du och dina likasinnade kan inte stoppa att fler och fler blir skeptiska och kritiska till vacciner. Många väljer att avstå helt, skjuta upp eller avstå vissa vacciner. Det finns INGENTING ni kan göra åt det :) I princip alla i min närhet avstår helt eller delvis från vacciner. Kan du tänka dig, vi har inte blivit sjuka eller avlidit, det är nästan som magi...

    OK, så det enda Beattie försöker säga är att vaccin är som alla andra läkemedel och har biverkningar. Att vaccin har biverkningar och att vissa människor kan få allergiska reaktioner och på andra sätt reagera mot vaccin, även allvarligt, är inget som undanhålls. Det är välkänt för alla, så knappast särskilt kontroversiellt och om det var det enda han försöker säga så skulle ingen opponera sig överhuvudtaget.

    Ja precis, då finns det alltså något du håller med om. Nästa steg bli kanske att du kan tänka dig, att det är inte alltid det går så bra att injicera mellan 4-7 läkemedel, med massa erkända gifter och farliga substanser i en liten bebis PÅ SAMMA GÅNG. Du har faktiskt FEL, att det blir allvarliga biverkningar av vaccin (förutom svininfluensan) är inget som uppmärksammas eller erkänns, vare sig tydligt och öppet eller speciellt ofta. Har du några exempel??

    Mitt räkneexempel verkar du inte ha förstått överhuvudtaget. Vad menar du att jag ska ha vetenskapligt stöd för? Att jag räknat rätt? Ja, jag har vetenskapligt stöd för att jag har räknat rätt. Ta och kika på hur Beattie argumenterar kring kikhosta så tror jag du inser relevansen av exemplet. Både Beattie och andra som ifrågasätter kikhostevaccin på samma sätt som honom använder argumentet att andelen vaccinerade som insjuknar är större än andelen ovaccinerade som bevisföring för att vaccinet inte fungerar, och använder då siffror på det viset som i mitt exempel. Detta beror på att man helt enkelt räknar fel/inte vet hur man räknar/inte vet hur statistik fungerar.

    Vad är relevansen till verkligheten i ditt räkneexempel? Kan du exemplifiera och jämföra till något verkligt?

    Och nej, det handlar inte om att jag personligen inte gillar Beattie. Jag känner inte Greg Beattie så jag har ingen som helst uppfattning om honom. Det enda jag utan tvekan kan konstatera - med stöd - är att han inte använder vetenskapliga metoder, har bristande kunskap i matematik, källkritik och immunolgi. Och nej, Jag har inte hoppat över det faktum att han refererar till myndigheter och vetenskapliga tidskrifter. Det hjälper ju föga att göra det om man inte förstår vad man läser, inte vet hur man läser av statistik eller på andra sätt inte vet hur man använder källor och källhänvisar. Ja, det är en bra taktik jag använder. Det är liksom så man gör när man granskar material. Det är den taktik eller metod som är generellt vedertagen. Har du själv opponerat eller deltagit i en opposition någon gång?

    Vilket inte på något som helst sätt bevisar att han har fel i allt eller ens mycket av det han skriver. Du försöker misskreditera allt han skriver utifrån att han inte använder vetenskapliga metoder, har bristande kunskap i matematik, källkritik och immunologi. Med samma logik är i princip allt massmedia eller myndigheter rapporterar eller upplyser om falskt och felaktigt, så länge dom inte är experter i ämnet dom informerar om.

    Och nej, gamla källor är inte dåliga för att de är gamla. Det skrev jag heller inte. Det som däremot är ett rätt uppenbart bevis för bristande kompetens är att enbart använda en källa med rejält många år på nacken utan att överhuvudtaget relatera den till senare studier i samma ämne.

    Bra, då är vi överens om det iallafall.

    Vad gäller atypisk mässling och vaccin så finns den kopplingen så enbart vid avdödat mässlingsvaccin (för att det var för ineffektivt). Avdödat mässlingsvaccin användes i USA mellan 1963-1967. Därefter har man använt levande vaccin. I Sverige har man, så vitt jag kunnat läsa mig till, alltid använt levande vaccin mot mässling. Att det finns en koppling mellan avdödat mässlingsvaccin och mottaglighet för atypisk mässling är inget som det är hysch hysch runt. Det är väl dokumenterat, precis som du säger. Med tanke på just detta så har man rätt väl studerat levande mässlingsvaccin och där har man inte funnit något samband. Så anledningen till att man inte informerar om atypisk mässling beror knappast på något slags konspiration från läkarvärlden för att lura oss att vaccinera oss, utan för att det helt enkelt inte gäller för det vaccin som ges.

    Och det är allmänt känt att även vaccinerade nu idag kan få mässling, http://www.cbc.ca/news/health/story/2011/10/20/measles-quebec-vaccine-schedule.html I Sverige pratas det inte högt om sånt, eftersom vaccinerade inte kan få mässling, punkt slut. Det kan inte ens bli fråga om mässling om man är vaccinerad, man är ju immun. Anledningen till att vi ska vaccinera oss, är för att annars förlorar vaccinproducenterna pengar :)  Annars får du gärna förklara varför sjukvården insisterar på att vaccinera mot influensan, när det inte är effektivt: http://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099%2811%2970295-X/abstract Varför upplyses vi inte om att nyvaccinerade ska undvika ovaccinerade? När skandaler, såsom den med svininfluensavaccinet och narkolepsi inträffar, det är först då vi kan se ordentligt vad vaccin kan orsaka. Annars blir vi så gott som alltid informerade om att det aldrig kan ha med vaccinet att göra. Inga studier eller forskning visar detta. Hm, just det ja, vems studier och forskning? Vaccinproducenternas egna, och visst, vetenskapligt, om resultatet gagnar vaccinproducenten, objektivt och opartiskt? Knappast, varför? Det stavas p-e-n-g-a-r. I den andra vaccintråden har det framkommit mer än tydligt, svenska myndigheter och svensk sjukvård får så gott som ALL information om vacciner ifrån vaccinproducenterna. Det är högst märkligt att du litar på det, vaccinproducenter har ekonomiska intressen i att vi vaccinerar oss. Information om vaccin och verkan, speciellt under lång tid, inte några veckor som vaccinproducenterna studerat, ska göras oberoende, objektivt, opartiskt och UTAN ekonomiska intressen.
  • Äldre 23 Jun 12:48

    Diskussioner om vacciner har en tendens att spåra ur. "Vaccinförespråkare" gör allt i sin makt för att misskreditera och avfärda all vaccinkritisk information, lyckad inte det så försöker dom misskreditera individen bakom information. Simpel härskarteknik, inget annat. Kan personen bakom texten misskrediteras, kan också texten/information avfärdas. Detta blir då också gällande tvärtom. Var finns all forskning om vacciner, som är objektivt, opartisk och där studien eller undersökningen är gjord, utan ekonomiska intressen? Vi vill alltså se fakta som INTE är framtagen på beställning av eller utav läkemedelsbolagen! När sådant faktaunderlag är framtaget, först då kan den egentliga vaccindiskussionen fortsätta. "The double-blind, placebo-controlled clinical trial, the gold standard of organized medicine, has never been used to compare vaccinated and unvaccinated individuals. No risk-to-benefit studies have ever been done. Vaccines remain scientifically unproven!" Det är sant och väldigt bra sagt. Om en vaccintillverkare beställer eller gör en undersökning på sitt egna vaccin, hur ska vi kunna lita på att det är objektivt, opartiskt och utan ett ekonomiskt intresse?

  • Äldre 23 Jun 12:58

    Fler tänkvärda citat:

    "Who Really Cares about Your Child?

     

    Is it the vaccine manufacturers, who are behind virtually everything you have ever been told about the safety of vaccines? Dr. Samuel Katz, developer of the measles vaccine states, "Government doesn't fund clinical studies of vaccines. Industry does." "Drug companies support medical journals with their advertising. FDA Advisory Committee members admit openly that they have financial ties to the vaccine manufacturers. It's no secret. "Här räcker det med att tänka Gardasil och vaccin mot säsongsinfluensa. Båda marknadsförs som vilken konsumtionsvara som helst. "What's more, Congress passed a law exempting the liability of these companies. In other words, if your child is damaged or dies after vaccination, you can't sue the vaccine company." Vilket kanske inte gäller i Sverige, men indirekt åtminstone. Det är INTE vaccintillverkaren som betalar ut ersättning till alla som blev skadade till följd av Pandemrix. Det är staten, dvs svenska skattebetalare. Rätt och rättvist?

  • Äldre 23 Jun 16:40

    Hur många vet vad selen gör i kroppen, och hur viktigt det är? Exempel på hur det kan se ut när resultaten blir "för bra": For several years now, even mainstream medicine has acknowledged the incontrovertible importance of mineral supplementation. An example: In an article appearing in JAMA, the top American medical journal, 24 Dec 1996, a controlled study of selenium use for cancer patients was written up. Selenium as you remember, effects powerful antioxidant activity, neutralizing free radicals, which are rampant in the presence of cancer. In this study, 1312 subjects were divided into groups. Some were given selenium; others the placebo.

    Källa: m.cebp.aacrjournals.org/content/11/7/630.full

    m.jnci.oxfordjournals.org/content/95/19/1477.full

    There was a decrease of 63% with prostate cancer, and 46% with lung cancer in the selenium group. The results were so blatant that the designers actually terminated the study early so that everyone could begin to benefit from selenium.

    This is just one example of the research that is currently being done on mineral supplementation. The problem is, if the results of studies economically threaten a current drug protocol, like chemotherapy, it is unlikely that an inexpensive natural supplement like selenium would be promoted by oncologists as a replacement any time soon.

    VARFÖR är inte sån här information mer tillgängligt för allmänheten?! Jag gissar, friska människor som inte behöver mediciner och behandlingar är INTE lönsamma för läkemedelsindustrin! "Big Pharma" vill INTE ha friska människor, dom vill att vi ska tro att vi behöver deras symtomlindrande (EJ BOTANDE) mediciner, kirurgiska ingrepp och behandligar. Missförstå mig rätt, självklart har kirurgi, mediciner osv sin plats, när och om det behövs. Men alla alternativ som konkurrerar med läkemedelsbolagen (och sjukvården till viss del, behöver vi inte söka vanlig sjukvård för att vi är friska, ja då behövs ju inte sjukvården i samma utsträckning som idag), blir misskrediterat och avfärdat.

    Vacciner är ett ypperligt medel för att försämra vår hälsa och göra oss beroende av sjukvården och läkemedelsbolagens produkter. Alla vaccinerar sig, mer eller mindre. Vacciner klassas som effektiva och ofarliga, med få eller övergående biverkningar. Inga samband mellan vaccin och skador, sjukdomar mm etc osv bekräftas eller fastställs. Det ligger INTE i bolagens intresse att undersöka, bekräfta eller fastställa detta, eftersom det innebär minskade intäkter. Det är dags nu att vi börjar ta eget ansvar för vår hälsa och våra liv. Stora bolag vill INTE att vi ska få reda på och lära oss hur vi håller oss friska och sunda UTAN deras produkter. Så är det, och när man funderar och reflekterar över det, blir det väldigt tydligt. Om du aldrig, eller väldigt sent i livet får hjärt- kärlssjukdomar, IBS, IBD, cancer, reumatiska sjukdomar (autoimmunasjukdomar som den moderna sjukdomar INTE ha något svar eller bot på, enbart symtomlindrande!) etc mm osv, är du INTE stadigvarande och återkommande kund i sjukvården eller konsument av läkemedelbolagens produkter. En hälsosam, sund och frisk människa använder INTE deras produkter, ELLER HUR!! Fundera över hur många produkter, av alla de slag, ute samhället som faktiskt kan försämra vår hälsa och således göra oss till eviga kunder hos sjukvården och läkemedelsbolagen?!

  • Äldre 28 Jun 03:46

    bara en kommentar:  (men vill forsoka unvika lagga in for mkt personliga asikter)..

    ....varfor slosa sa mycket tid pa att denna Beattie och Schneider nar vad jag vet INGA referenser tidigare i traden gjorts till dessa personer, och det finns ju hundratals riktigt BRA kallor att granska (gamla som nya.), samt andra kallor som ar mer eller mindre bra, beroende pa hur man ser pa dem.
     
    Det finns ju nog manga kallor som tacker de vetenskapliga kriterierna som talar MOT vaccin, (som efterfragas i traden, se kriterierna ang. PUBMED etc som ts deklarerat)

    .........jag tycker personligen att vi knappast behover ex Schneider och andra mer "omdebatterade" (darav inte automatiskt mindre trovardiga!) kallor  for att styrka att det faktiskt existerar enorma problem inom vaccinationspolitiken.

    Enorma problem. 

  • Äldre 28 Jun 03:55

    En liten komentar till hitme2ice....det du skriver ang lakemedelspolitik etc ar bra mycket mer framstaende nar man bor utomlands, det syns helt enkelt inte pa samma satt i sverige, alltsa makten som lakemedelsbolagen egentligen har.....har studerat lakemedelspolitk pa global niva, och det ar riktigt, RIKTIGT skrammande.....och da pratar jag inte endast om vaccinationer. 

    Har en del exempel, bla fran ett har i veckan da vanninans cancerspecialist berattade hur det gar till nar de forsoker pusha olika mediciner for dodsjuka manniskor, beroende pa vad som ger mest vinning....denne lakare hade nekat 

  • Äldre 28 Jun 04:01

    ops, nagot hande....hursomhelst, denne lakare hade nekat massa patryckningar att ge en viss medicin istallet for vad patienten EGENTLIGEN behovde, och blev darav frantagen alla "kunder" som kommer till henne via vissa "forsakringar" eller "planos de saude", som det heter har. 
    Det ar helt sjukt hur det kan fungera utomlands, kan inte riktigt ga in pa detaljer for amnet ar sa stort....men lakemedelsforetag och sjukforsakringar har en SJUK makt over liv har. Riktigt tragiskt. Och Sverige ar battre, men vi far aldrig glomma att dessa lakemedelsforetag, som ar de samma som tillsatte (bevisats i domsstol i bla filippinerna) hcg hormonet for att kvinnor skulle bilda "antikroppar mot graviditeter" i manga u-landers tetanus vaccin, ar SAMMA lakemedelsforetag som tillverkar vaccin som vi sprutar glatt in i vara svenska sma barn.

    naja,nog fran mig. Alla borde lasa pa och ta ett beslut som kanns ratt for de sjalva och DERAS barn, utan att smutskasta andra, vare sig de som ar for eller emot eller mittemellan.

  • Äldre 1 Aug 04:18
    hitme2ice skrev 2012-06-23 03:25:12 följande:

     Och det är allmänt känt att även vaccinerade nu idag kan få mässling,www.cbc.ca/news/health/story/2011/10/20/measl... I Sverige pratas det inte högt om sånt, eftersom vaccinerade inte kan få mässling, punkt slut. 
    Ja, en liten del av de som vaccineras, några procent, blir inte immuna, och då kan de förstås få sjukdomen. Det är ju välkänt och redovisas öppet, det står t ex  här:
     http://www.smittskyddsinstitutet.se/amnesomraden/vaccinationer/vaccinationer-a-o/massling/
    Läs under rubriken skyddseffekt. Där står att en dos MPR ger immunitet för cirka 95% av vaccinerade. Den andra dosen ger de resterande fem procenten chansen att få immunitet. 

    Varför du påstår att det inte pratas om sånt i Sverige vet jag inte, är det ett retoriskt knep eller? Faktum är att alla med någon som helst kunskap om vacciner känner till det här. 

    Men, och det här är viktigt: de som inte blir immuna kan inte få atypisk mässling. Man får inte atypisk mässling efter vaccination med de vaccin som används idag.

     
  • Äldre 19 Apr 13:01

    Det finns inget läkemedelsföretag som vill betala för sådan forskning. De har med andra ord inget att tjäna på att komma fram till något de inte kommer att tjäna en krona på.
    All forskning kostar.
    Undersökningar, utredningar och analyser av forskningsresultat visar då och då att forskarna mörkar vissa negativa(för dom) resultat. Detta för att få fram ett önskvärt forskningsresultat.
    Bara för att något står i en tidning behöver det inte vara sant.
    Bara för att någon säger att de forskat på något behöver de inte ha kommit fram till sitt resultat på ett korrekt sätt. Ju mer komplext forskningsområde, desto svårare för journalister att kolla upp att resultatet är korrekt.
    Dvs lita på din egen magkänsla vad det gäller det mesta utifrån den fakta du själv samlar in.
    Avancerade matematiska algoritmer som tar in svar ifrån internets alla användare visar sig ha mer rätt än forskares resultat över lag.
    Ganska intressant utveckling. Vi går mot en intressant tillvaro när vi på ett ganska enkelt sätt kan ta tillvara på mänsklighetens samlade intelligens och kompetens. Den svarar nämligen inte på ett sätt som avslöjar att någon betalat dom för att säga det de säger.
    Hoppas mitt svar får dig att tänka efter lite vad det egentligen handlar om!?
    Fortsätt ifrågasätt! Var kritisk i ditt tänkande. Utveckla din kunskap om saker och ting generellt. Varför gör vi som vi gör? Vi tycker människan gjorde många saker fel för tex 200 år sedan och tex när vi brände häxor på bål. Vad kommer mänskligheten tycka om oss och vad vi gjorde om ca 500år?!

Svar på tråden Vetenskapliga artiklar MOT vaccinering?