• Äldre 22 Aug 23:11
    3762 visningar
    11 svar
    11
    3762

    grönt bajs?

    min bebis som är 1 månad har haft gul/beig bajs hela tiden men nu sista veckan har det varit grönt och lite slemmigt eller segt. varför är det så? är det nåt fel? hon är inte förkyld eller så.

  • Svar på tråden grönt bajs?
  • Jazza
    Äldre 22 Aug 23:13
    #1

    Jag har för mig att det kan vara så att bebisen får i sig för mycket av den första mjölken och inte av den feta på slutet.... Kanske testa att amma lite längre på ett bröst och börja med det, igen, vid nästa amning? Har du googlat på det?

  • Äldre 22 Aug 23:20
    #2

    jaha men jag tycker nog hon får i sig av den feta för jag hör ju när det blir mindre och mindre kvar. nix har inte googlat. tänkte att det kanske var nåt jag ätit som gjort det men det har varit så länge och jag äter ju inte samma varje dag

  • Äldre 22 Aug 23:21
    #3

    Inga problem Det gröna kletiga bajset kommer och går. Det skiftar färg och form många många ggr.

  • Äldre 22 Aug 23:22
    #4

    Precis som Jazza skriver så är det så att din lilla får i sig förmjölken och inte den feta eftermjölken. Det gröna bajser blir så eftersom tarmarna får jobba snabbare, det kan också vara så att lillan/lillen är mer gasig och får knip mer än vanligt då de har grönt bajs. Låt lillan/lillen suga klart på ett bröst dvs. släppa taget själv och ev. ge nästa efter det. Så brukar det lösa sig efter någon dag och bajset är gul senap igen. Lycka till. har haft detta problem med min lille Jacob efter 2 dagar så var hans bajs och mage normal igen.

  • Äldre 22 Aug 23:23
    #5

    Ev. kan det också ha med allergier att göra läs här...

    se.babycenter.com/baby/breastfeeding/greenstools/

  • Äldre 22 Aug 23:28
    #6

    Mina bebisar har inte kunnat amma så de har fått ersättning och bajset har blivit grönt med det också.

  • Äldre 22 Aug 23:32
    #7

    Bajset blir grönt när maten går genom tarmarna (för) fort, och det kan finnas en mängd olika anledningar till det!

  • Äldre 22 Aug 23:34
    #8

    hon får alltid äta klart och släppa och sedan vill hon inte ha mera så hon äter bara på ett bröst åt gången. det har varit grönt i snart en vecka

  • Äldre 22 Aug 23:35
    #9

    ja hon är gasig och bajsar väldigt många gånger per dag och natt. trodde det berodde på att jag åt ostbågar flera dagar men nu har jag inte ätit det på några dagar.

  • Äldre 23 Aug 01:53
    #10
    kvinnan skrev 2009-08-22 23:35:29 följande:
    ja hon är gasig och bajsar väldigt många gånger per dag och natt. trodde det berodde på att jag åt ostbågar flera dagar men nu har jag inte ätit det på några dagar.
    Vad du äter borde inte spela någon roll eftersom mina haft grönt bajs när de fått ersättning. Tror mer på det om att maten går genom tarmarna för fort eller något. Men det är inget farligt i alla fall och går över av sig självt.
  • Pralin M
    Äldre 23 Aug 11:06
    #11

    Min son har haft grönt och kletigt bajs rätt ofta. Tror det är som någon skriver, att det är för att maten/bajset går för fort genom tarmarna. Han har också haft mkt besvär med gaser och magknip. Kanske hänger det ihop?

Svar på tråden grönt bajs?