• galapa­gos
    Äldre 23 Aug 17:16
    51426 visningar
    51 svar
    51
    51426

    Mammor, hur raggar man upp er?

    Hej på er, jag har en litet problem jag behöver hjälp med.
    Jag faller för kvinnor i 30-40 års-åldern.
    Problemet är att det inte är lika enkelt att veta var man ska leta någonstans.
    På Harrys eller motsvarande är det förvisso lättraggat, men de flesta är gamla fyllekärringar och det är inte riktigt vad jag är ute efter =)
    Jag är förvisso inte ute efter ett seriöst förhållande, bara en äldre älskarinna,
    men jag vill ändå att hon ska vara fräsch.

    Så frågorna lyder :
    Dels, var raggar man upp er vanliga kvinnor?
    Sen är det en annan sak jag inte får ordning på.
    Det är till exempel betydligt svårare att få kvinnor som är väsentligt äldre än jag själv att förstå vad man är ute efter, utan att säga det rakt ut. Det är som att de inte förväntar sig att yngre kan ragga upp dem.
    Ska man vara mer rakt på, eller tvärtom?

    Kram P

  • Svar på tråden Mammor, hur raggar man upp er?
  • Anonym (Dam)
    Äldre 28 Aug 12:05
    #41

    Nej, jag skrev att man ska vara försiktig som ensam mamma, inte paranoid, men det är väl självklart?
    Det är de facto ett mönster hos en del pedofiler att rikta in sig på just ensamstående för att komma åt barnen tyvärr. Det är förstås ovanligt men man måste vara medveten om att det händer.
    Som alltid lär man känna en man väl innan man introducerar honom i barnets liv. Det du föreslår är ju som jag förstår det en rent sexuell relation eller en fling och då behöver ju mannen inte träffa barnen alls.
    Jag hade en älskare tidigare som kom över på kvällarna när barnet hade somnat. Perfekt!

  • Anonym (mamma till tre)
    Äldre 28 Aug 12:12
    #42

    Pedofiler både här och där? Helt sakligt tror jag risken är större att barnen blir överkörda på gatan eller mobbade i skolan eller far illa på annat sätt. Inte för att man inte ska vara försiktig, men som sagt en pedofil kan oxå vara en kvinna, en fröken, bästa vänninan eller en annan mamma i lekparken! Som sagt sån jäkla hysteri det blivit? Hör dom som skrämmer upp sina barn så barnen knappt vågar prata med kassörskan för att denne är en "främling"

    Klart man ska våga sig in i relationer även fast man har barn?

    Och att man inte kan få hängbröst fast man har små bröst är en myt.

    Jag har små hängiga sk taxöron, ha ha och även bristningar på magen även fast jag är smal som en tonåring! men som någon sa, passar det inte får det vara, tycker faktiskt jag är skitläcker! ( Det tycker många killar oxå...)

  • Anonym (Dam)
    Äldre 28 Aug 12:24
    #43

    Fast nu tycker jag att det är ni som tar i. Jag skrev ju klart och tydligt att man INTE ska vara paranoid utan bara försiktig.
    Jag tror inte att det finns pedofiler överallt, däremot är det konstaterat i alla möjliga undersökningar att de dras till yrken där de får arbeta med barn och till ensamstående.
    Jag har dejtat flera män efter pappan, (vi separerade för många år sedan), och ett par har fått träffa barnet, eftersom det kanske kunde bli en seriös relation.
    Men det är ju inte det tråden handlar om så det är ju en helt annan diskussion.

  • Anonym
    Äldre 1 Sep 07:29
    #44

    själv ragga jag upp min sambo och mamma till mina barn på nätet ....

    men min sambos lillebror har komme underfull med att låna våran barnvagn med tillhörande barn och en stund på stan är ett bra sett för han att prata med kvinnor :)

  • Anonym (nynup­pad...­)
    Äldre 2 Sep 16:58
    #45
    Anonym skrev 2009-09-01 07:29:55 följande:
    själv ragga jag upp min sambo och mamma till mina barn på nätet ....men min sambos lillebror har komme underfull med att låna våran barnvagn med tillhörande barn och en stund på stan är ett bra sett för han att prata med kvinnor :)
    Hittade min fru på nätet, hon sökte hantverkare för lite ombyggnad i huset..
    det slutade med dubbla skillsmässor, och nytt förhållande med just henne.

    Vi är numera gifta oh lever som när vi började träffas. Myket kärlek oh lyhördhet.
  • Äldre 2 Sep 21:58
    #46

    Anonym (nynuppad...) skrev 2009-09-02 16:58:57 följande:


    Hittade min fru på nätet, hon sökte hantverkare för lite ombyggnad i huset.. det slutade med dubbla skillsmässor, och nytt förhållande med just henne. Vi är numera gifta oh lever som när vi började träffas. Myket kärlek oh lyhördhet.
    Det låter ju härligt
  • Deuter­ium
    Äldre 4 Sep 03:54
    #47

    Har haft en kortvarig kk-relation med en kvinna som var 44, drygt 20 år äldre än mig. Träffa henne på en nattklubb, bytade nr innan vi gick hem, fick ett sms dagen efter och där efter sms:a vi i några dagar innan jag åkte hem till henne.

    Tog slut då jag flyttade till en annan stad. Klart roligt och något jag kan rekommendera.

  • gabor
    Äldre 7 Sep 15:17
    #48

    Kan ju tipsa lite till han som undrade....

    En arbetskolega raggade på badstranden bland de unga mammor som hade 2-4 åringar...han dejtade ungefär var tredje han frågade om de var intresserade...gott om hungriga småbarnmammor som tröttnat på trist karl hemma som bara jobbade och sen somnade i soffan för att han var sååååå trött på barn och tjatig kärring...

    polarn hade fullt upp hela sommaren och den hösten.

    Numera bor han med en av de damer han dejtade.

  • rednec­k girl
    Äldre 7 Sep 18:33
    #49

    jag har alltid förstått vinken när jag varit ute.man är ju inte heltrög för man närmar sig 40 år.kan väl inte vara svårt att hitta en i den åldern....var inte för jäkla full bara med en prilla hängandes under läppen.koppla på din charm,inte för överdrivet bara.

  • Anonym (Helen­)
    Äldre 7 Sep 19:36
    #50

    Jaa du. Jag tror inte åldern spelar så stor roll egentligen. Mer personkemi och liknande synsätt och inställning till livet.

    Var rak men inte gåpåig, visa att du har mer att erbjuda än dina sexuella talanger. Personligen har jag min främsta erogena zon i huvudet, hjärnan vill säga, och det spelar ingen roll hur snygg och oförstörd någon är, det är ändå det jag uppfattar av intelligens och lagom distans till livet samt respekt och empati med andra människor som är avgörande. Folk är olika men en sån som mig skulle du inte få ikull med några G&T på krogen. Hellre då ett genuint intresse för mig som person och att du visar att du själv är en bra person som det är värt att lära känna...

    Äsch, jag antar att det är mer rakt på än hur jag ser på det, det du är ute efter:) Undvik att såra eller lura någon, var snäll och bli inte sur om hon inte vill....nåt i den stilen. Lycka till!

  • galapa­gos
    Äldre 8 Sep 00:17
    #51

    tack för alla tips!

Svar på tråden Mammor, hur raggar man upp er?