• Anonym
    Äldre 26 Aug 18:02
    11604 visningar
    76 svar
    76
    11604

    stilnoct

    Jag har 3 stilnoct hemma, får man något rus av det? Mår så dåligt och vill bara bort ett tag....någon som vet. har tidigare tagit imovane...
    Inga påhopp tack, jag vet att jag har problem...
    Vill höra vad andra som tar för mkt stilnoct känner sig...

  • Svar på tråden stilnoct
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 26 Aug 18:44
    #1

    ....ingen?

  • Anonym
    Äldre 26 Aug 18:46
    #2

    Stilnoct ger inga rus, insomningstablett som brukar fungera för de flesta. Arbetar som sjuksyster och vet att om man inte somnar på dessa mår man ännuy sämre och blir yr och konstig.

  • Anonym (nja)
    Äldre 26 Aug 18:47
    #3

    Är det ett rus du är efter? Tja, är det 10mg kanske du blir snurrig, kan knappast om det är 5mg. Beror på hur känslig du är. Tycker du skall ta en promenad istället. Kolla på en film och ta ett glas vin. Laga lite mat eller läsa en bok. Eller ta tag i problemet som gör att du mår dåligt...?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 26 Aug 18:51
    #4

    har 3 st 10 mg
    vet att jag på imovane när jag tagit fler må bra....har hört att stilnoct känns ännu bättre om man INTE somnar på dom.

  • Anonym
    Äldre 26 Aug 19:59
    #5
    Anonym skrev 2009-08-26 18:51:30 följande:
    har 3 st 10 mgvet att jag på imovane när jag tagit fler må bra....har hört att stilnoct känns ännu bättre om man INTE somnar på dom.
    Det ligger för det mesta nått i allt man ?hör?.
  • Anonym (fast)
    Äldre 26 Aug 20:15
    #6

    Det är lätt att fastna i stilnoctberoende just pga den känslan den ge om man inte somnar...Många får dock minnesluckor och gör diverse konstiga saker, andra får hallucinationer som inte är så trevliga. Rekomenderar dig INTE att ta dem i syfte att få ett rus... Du fastnar snabbt i beroendet som är ett helve att ta sig ur. Jag är själv fast så jag vet vad jag pratr om....

  • Anonym (på gränse­n)
    Äldre 26 Aug 21:47
    #7

    Är imovane beroendeframkallande? Har hört att de inte är det, men har slutat med dem iallafall. Är livrädd för att bli fast på något skit. Tar bara ibland nu, ifall kvällsångesten är för jävlig och jag bara måste somna ifrån det, så jag är mest bara nyfiken.

  • Anonym (Akta dig)
    Äldre 26 Aug 21:55
    #8

    Jag har varit beroende av stilnoct och det är riktigt jobbigt att sluta.
    Jag upptäckte att om jag inte somnade på dom fick jag en skön känsla i kroppen men jag gjorde oxå saker som jag ALDRIG skulle ha gjort annars. När jag var påverkad så visste jag att jag kunde göra dumma saker så jag satte mig ner och analyserade om detta var något jag hade velat göra i "nyktert tillstånd" och hur jag än grävde i mitt inre så kom jag fram till att ja, det hade jag gjort. Tills jag vaknade dagen efter och fick superångest över saker jag gjort.

    Gör det inte!

  • Äldre 27 Aug 00:30
    #9

    Anonym (på gränsen) skrev 2009-08-26 21:47:41 följande:


    Är imovane beroendeframkallande? Har hört att de inte är det, men har slutat med dem iallafall. Är livrädd för att bli fast på något skit. Tar bara ibland nu, ifall kvällsångesten är för jävlig och jag bara måste somna ifrån det, så jag är mest bara nyfiken.
    Imovane är beroendeframkallande precis som stilnoct.

    Till TS:
    Visst kan du ta 3stilnoct om du känner för det men imorgon tycker jag att du ska sätta dig ner och fundera över vad det är som gör att du mår så dåligt och om det kanske finns en bättre lösning än att stoppa i dig stilnoct så snart du känner dig deppig.
    Dels är stilnoct bara en insomningstablett och dels är det endast en kortsiktig lösning att ta stilnoct i ångestdämpande syfte.
    Kontaka din läkare och förklarar hur du mår så kan ni tillsammans komma fram till en behandling som är mer lämplig för dig.
  • Äldre 27 Aug 00:53
    #10
    Anonym skrev 2009-08-26 18:51:30 följande:
    har 3 st 10 mg vet att jag på imovane när jag tagit fler må bra....har hört att stilnoct känns ännu bättre om man INTE somnar på dom.
    Sova är väl annars ett rätt okej sätt att slippa verkligheten en stund?
Svar på tråden stilnoct