• Anonym
    Äldre 26 Aug 18:02
    11602 visningar
    76 svar
    76
    11602

    stilnoct

    Jag har 3 stilnoct hemma, får man något rus av det? Mår så dåligt och vill bara bort ett tag....någon som vet. har tidigare tagit imovane...
    Inga påhopp tack, jag vet att jag har problem...
    Vill höra vad andra som tar för mkt stilnoct känner sig...

  • Svar på tråden stilnoct
  • Äldre 27 Aug 18:25
    #61
    DreamBitch skrev 2009-08-27 18:22:06 följande:
    När man väljer att narkotikaklassa något så är det den verksamma substansen man narkotikaklassar.Distribution och tillverkning kan vara anledningar till varför en substans klassas men det är fortfarande substansen som klassas och inte specifika namn under vilka substansen säljs.
    Det är ingen idé att tjaffsa om detta. Du anser att du har rätt och du får väl tycka det då..
  • Äldre 27 Aug 18:32
    #62
    Anova skrev 2009-08-27 18:25:05 följande:
    Det är ingen idé att tjaffsa om detta. Du anser att du har rätt och du får väl tycka det då..
    Jag anser inte att jag har rätt, jag VET.
  • Äldre 27 Aug 18:40
    #63

    Kan även tillägga att en läkare precis bekräftade vad jag har sagt HELA tiden.

  • Äldre 27 Aug 18:46
    #64
    DreamBitch skrev 2009-08-27 18:32:10 följande:
    Jag anser inte att jag har rätt, jag VET.
    Skit samma.. Det har inget med diskussionen om Stilnoct att göra och jag bryr mig helt enkelt inte.. Nu lägger jag ner diskussionen med dig och skiter i vad du tycker.
  • Äldre 27 Aug 18:47
    #65
    Anova skrev 2009-08-27 18:46:54 följande:
    Skit samma.. Det har inget med diskussionen om Stilnoct att göra och jag bryr mig helt enkelt inte.. Nu lägger jag ner diskussionen med dig och skiter i vad du tycker.
    Hahaha
  • Äldre 27 Aug 18:53
    #66
    DreamBitch skrev 2009-08-27 18:47:37 följande:
    Hahaha
    Är detta din diskussionsnivå så kommer jag aldrig mer att diskutera med dig. Var lite vuxen!!
  • Äldre 27 Aug 19:01
    #67
    Anova skrev 2009-08-27 18:53:12 följande:
    Är detta din diskussionsnivå så kommer jag aldrig mer att diskutera med dig. Var lite vuxen!!
    Jag har lagt fram fakta på fakta men du vägrar inse att du har fel. Varför inte ta till dig av det jag skriver istället och se det som en ny lärdom. Det är ju ofta så här man lär sig nya saker.
    Jag tyckte ditt sätt att lämna diskussionen låg på samma nivå som mitt "hahaha".
    Ibland måste man faktiskt kunna inse att man har fel.
  • Äldre 27 Aug 19:08
    #68
    DreamBitch skrev 2009-08-27 19:01:03 följande:
    Jag har lagt fram fakta på fakta men du vägrar inse att du har fel. Varför inte ta till dig av det jag skriver istället och se det som en ny lärdom. Det är ju ofta så här man lär sig nya saker.Jag tyckte ditt sätt att lämna diskussionen låg på samma nivå som mitt "hahaha".Ibland måste man faktiskt kunna inse att man har fel.
    Tyvärr är mitt apotek just nu stängt. Men jag ska väl ta reda på mer nästa gång jag hämtar ut Tradolan/Tramadol.
    Jag har fakta som säger annat i mina händer, ska jag tro dig som privatperson och dessutom via internet, eller ska jag tro de bipacksedlar jag har i min hand + att jag har erfarenheten själv från läkare och apotekare som bekräftat motsatsen vad du säger.

    Tramadol/Tradolan är så långt från Stilnoct man kan komma.
  • Äldre 27 Aug 19:14
    #69
    Anova skrev 2009-08-27 19:08:28 följande:
    Tyvärr är mitt apotek just nu stängt. Men jag ska väl ta reda på mer nästa gång jag hämtar ut Tradolan/Tramadol. Jag har fakta som säger annat i mina händer, ska jag tro dig som privatperson och dessutom via internet, eller ska jag tro de bipacksedlar jag har i min hand + att jag har erfarenheten själv från läkare och apotekare som bekräftat motsatsen vad du säger. Tramadol/Tradolan är så långt från Stilnoct man kan komma.
    Det var du som tog upp tramadol från första början.
    Ja, fråga ditt apotek nästa gång, ring läkemedelsupplysning eller vad som nu får dig att känna dig bäst till mods och skriv sedan här vad dom svarade dig och var då ärlig även om det framkommer att du har fel.
    Du behöver inte lyssna på mig som privatperson men en läkare borde kunna sina saker då det trots allt är dom som skriver ut medicinen.
  • Äldre 27 Aug 19:18
    #70
    DreamBitch skrev 2009-08-27 19:14:29 följande:
    Det var du som tog upp tramadol från första början.Ja, fråga ditt apotek nästa gång, ring läkemedelsupplysning eller vad som nu får dig att känna dig bäst till mods och skriv sedan här vad dom svarade dig och var då ärlig även om det framkommer att du har fel.Du behöver inte lyssna på mig som privatperson men en läkare borde kunna sina saker då det trots allt är dom som skriver ut medicinen.
    tyvärr har jag väldigt dålig erfarenhet då det gäller farmaci och läkare. De blandar hej vilt och har varit med om läkare som förfarats över andras utskrifter. Stilnoct i regelbundet bruk kan vara en sådan sak som vissa läkare kan motsäga sig.
    Jag har fått mina "idéer" ifrån läkare (Överläkare i neurologi).. Fast, jag skriver ju att man inte ska lita på läkare precis..

    Har du ett extremt behov att ha rätt eller vad är det frågan om?
    Om jag ger dig rätt, slutar du att kommentera mig då?
  • Äldre 27 Aug 20:11
    #71
    Anova skrev 2009-08-27 19:18:36 följande:
    tyvärr har jag väldigt dålig erfarenhet då det gäller farmaci och läkare. De blandar hej vilt och har varit med om läkare som förfarats över andras utskrifter. Stilnoct i regelbundet bruk kan vara en sådan sak som vissa läkare kan motsäga sig. Jag har fått mina "idéer" ifrån läkare (Överläkare i neurologi).. Fast, jag skriver ju att man inte ska lita på läkare precis.. Har du ett extremt behov att ha rätt eller vad är det frågan om? Om jag ger dig rätt, slutar du att kommentera mig då?
    Har är allergisk när man argumenterar en sak man inte kan. Inte svårare än så. Och du verkar ha lite svårt för att erkänna fel men DET om något är väl off topic. Du kan ju alltid ta det privat med mig då jag inte sitter som anonym. :)
    För övrigt så sa jag att du skulle vända till något/någon som får dig att känna dig bäst till mods och mest tillfredsställd med svaret. Var det är bryr jag mig inte så mycket om.
  • Sara62
    Äldre 27 Aug 22:37
    #72

    Anonym (stillisar) skrev 2009-08-27 16:53:58 följande:


    Sitter dina patienter och spyr i grupp? Varför nu ge dom 2 tabletter om de håller sig vakna och kräks eller varför ens ge dom just stilnoct om det är ett så stort problem?
    Jag har sett många som har mått illa, spytt och snedtänt ordentligt på Stilnoct. De har inte fått två tabletter utan en. Och jag ordinerar det inte längre, om inte patienten redan står på det.
  • Sara62
    Äldre 27 Aug 22:45
    #73

    Substansen Tradolan kräver inte särskild receptblankett.

  • Anonym (fd fast)
    Äldre 27 Aug 23:29
    #74
    Anova skrev 2009-08-27 16:06:59 följande:
    Anonym (fd fast) skrev 2009-08-27 07:54:07 följande: Narkotikaklassning är inte det samma som att det ger rus eller används för berusning. Ta t.ex. en opioid som Tradolan, den är inte narkotikaklassad, ger rus och är beroendeframkallande. Att ett läkemedel är narkotikaklassat är mest ur marknadssynpunkt, inte hur det påverkar människokroppen. Att köpa 3 tabletter på svarta marknaden är ganska lätt oavsett om det gäller sömnmedel eller smärtstillande. Det är ingen match att få tag på piller om man bara vill.. Därför kan ju detta vara en engångsförteelse. Någon utskrivningsintervall har jag inte hört. Däremot är de väldigt noga med uttagsintervallen. Det kanske beror på var i vårdkarusellen man befinner sig och varför man får Stilnoct. Mina sömnproblem är utredda på specialklinik och är inte psykiatriska/psykologiska, därför är mina problem obotliga med t.ex. terapi och sömntabletter kan vara det enda sättet för mig att sova ordentligt under vissa perioder.
    jag orkar egentiligen inte svara på det här nå mer.. tycker att det är helt meningslöst. så det här blir sista svaret.

    men iaf.. jag är fullt medveten om att det går att få tag på diverse piller på "svarta marknaden".... som jag skrev förut som har jag varit en "fluddrare" själv...
    men jag har svårt att tro att man bara köper 3st och inte har någon aning om vad dom gör med kroppen.. de kostar ändå ganska mycket på "svarta marknaden"..

    f ö så skite rjag totalt i dina sömnproblem...
    utskrivnings/uttag.. same same but diffrent.. du förstod ju ändå vad jag menade.
    min läkare skrev inte ut ett recept på flera uttag utan han gjorde så att han skrev ut recept eftersom.. för att han tyckte attd et var smartare och hålla koll på mig också.
    efter att han slutade så köpte jag mina piller på "annat vis"... det är sjuuukt dyrt ska du veta. men visst dte kan väl mycket väl vara så att TS har fått tag på 3 piller.. men att lägga en hunka på 3 piller för en dag.. nja, jag vet inte jag. vill man komma bort en hel dag så räcker inte 3 piller heller..
    hon/han kan ju ha fått dom av någon annan också.. men då borde ju denne veta vad dom gör med en och då borde hon inte ha fårgat alla på FL.
  • Äldre 27 Aug 23:39
    #75

    Anonym (fd fast) skrev 2009-08-27 23:29:27 följande:


    jag orkar egentiligen inte svara på det här nå mer.. tycker att det är helt meningslöst. så det här blir sista svaret. men iaf.. jag är fullt medveten om att det går att få tag på diverse piller på "svarta marknaden".... som jag skrev förut som har jag varit en "fluddrare" själv... men jag har svårt att tro att man bara köper 3st och inte har någon aning om vad dom gör med kroppen.. de kostar ändå ganska mycket på "svarta marknaden".. f ö så skite rjag totalt i dina sömnproblem... utskrivnings/uttag.. same same but diffrent.. du förstod ju ändå vad jag menade. min läkare skrev inte ut ett recept på flera uttag utan han gjorde så att han skrev ut recept eftersom.. för att han tyckte attd et var smartare och hålla koll på mig också. efter att han slutade så köpte jag mina piller på "annat vis"... det är sjuuukt dyrt ska du veta. men visst dte kan väl mycket väl vara så att TS har fått tag på 3 piller.. men att lägga en hunka på 3 piller för en dag.. nja, jag vet inte jag. vill man komma bort en hel dag så räcker inte 3 piller heller.. hon/han kan ju ha fått dom av någon annan också.. men då borde ju denne veta vad dom gör med en och då borde hon inte ha fårgat alla på FL.
    Håller med dig till fullo. Särskilt stycket "men att lägga en hunka på 3 piller för en dag.. nja, jag vet inte jag. vill man komma bort en hel dag så räcker inte 3 piller heller.. " (Nu skrev iofs TS att hon ville försvinna "ett tag" och då kan väl 3 piller kanske räcka.)
    Men jag tror inte att man kilar iväg till den lokala dealern och köper tre tabs. Isf är det tusen gånger enklare att kila iväg till systemet.
    Hon hade säkert tre tabletter över sedan tidigare som hon, antagligen, tog igår.
  • Anonym (fd fast)
    Äldre 27 Aug 23:52
    #76
    DreamBitch skrev 2009-08-27 23:39:13 följande:
    Anonym (fd fast) skrev 2009-08-27 23:29:27 följande: Håller med dig till fullo. Särskilt stycket "men att lägga en hunka på 3 piller för en dag.. nja, jag vet inte jag. vill man komma bort en hel dag så räcker inte 3 piller heller.. " (Nu skrev iofs TS att hon ville försvinna "ett tag" och då kan väl 3 piller kanske räcka.) Men jag tror inte att man kilar iväg till den lokala dealern och köper tre tabs. Isf är det tusen gånger enklare att kila iväg till systemet.Hon hade säkert tre tabletter över sedan tidigare som hon, antagligen, tog igår.
    ja så kan det mycket väl vara!.
    men då borde hon väl veta vilket "rus" de ger?. eller ?. kanske inte om hon gått och lagt sig precis som man ska direkt efter att man har tagit dom.
Svar på tråden stilnoct