• Äldre 26 Aug 23:07
    27616 visningar
    43 svar
    43
    27616

    Carolina Mottagningen i Uppsala

    Måste bara få skriva av mig lite har vart på Vul idag på Carolina Mottagningen här i Uppsala jag var väldigt nervös och undrade om dom ens skulle se något samt att det var en manlig läkare och min karl skulle följa med vilket kändes lite olustigt.

    Men jag måste bara säga att det var den bästa läkare jag har träffat som hade förståelse för att man var orolig när man har missfall i historiken bakom sig.
    Så proffsig på alla sätt tog sig tid att förklara tills man verkligen förstod och sa flera gånger att får du några fler blödningar så är det bara att ringa då jag frågade flera gånger eftersom jag och min sambo kände oss ensammast i världen då vi fick missfall sist för dom ville verkligen inte ha in en på sjukhuset.

    Så jag vill bara skriva tack till Carolina Mottagningen i Uppsala för underbart bemötande samt att det är första gången jag hör en läkare säga att många gånger behöver man bara lite omsorg för att hjärtat ska läka snabbare!

  • Svar på tråden Carolina Mottagningen i Uppsala
  • Äldre 27 Aug 19:51
    #31
    Erika06 skrev 2009-08-27 19:48:13 följande:
    Kan man få veta könet om man är en bit in i grav?
    Jag har ingen aning, gjorde vul i vecka 12 eller 13.
  • Äldre 27 Aug 23:22
    #32

    De kan inte kolla könet så tidigt.

  • Blåbär­ssaft
    Äldre 28 Aug 11:09
    #33

    Jag var också där tidigt i graviditeten då jag väntade min son. TOPPEN ställe!!

  • Äldre 28 Aug 15:07
    #34

    Tycker det är så sällan man hör possetivt om läkare som gör vul och ville därför skapa denna tråd:D
    När jag var där kostade det 230 men han stämplade i mitt högkostnads skydds häfte så snart är det frikort!
    Till mig sa han att könet skulle man inte kolla förens rutinultraljudet då det var lättare att se. Har jag för mig!

  • Äldre 28 Aug 15:09
    #35

    Juste jag fick vänta en vecka och tre dagar men det var nog för att dom ville att jag skulle gå in i vecka 8 så dom kunde se ordentligt men tur var det eftersom jag bara var i vecka sju men hjärtat på bebisen fick vi se pumpa på för fullt!
    HUr kommer det sig att du vill veta könet så tidigt?

  • Äldre 30 Aug 10:09
    #36

    Jag har nyss upptäckt att jag är gravid efter ett tidigare missfall i v.7 för 3 månader sedan. Vågar inte vara glad eftersom jag är så rädd att samma sak ska hända igen. Kan man gå på Carolina mottagningen under hela sin graviditet eller är det ett "komplement" till vanliga MVC?

  • Erika0­6
    Äldre 30 Aug 11:29
    #37

    Hur ofta och hur många VUL får man göra på carolina mot?

  • Äldre 30 Aug 16:30
    #38

    Absolut ring och boka tid dom är väldigt förstående varför man är orolig!

  • drömhu­s
    Äldre 31 Aug 21:47
    #39

    jag tror inte carolinamottagningen är en ersättning för vanlig mödravård (som är frivillig), utan som ett komplement. men jag kan ha fel. jag kommer gå till bm och göra ett vul som komplement.

  • Äldre 5 Jan 17:56
    #40

    Nu är den här tråden visserligen gammal, men kanske kan få hjälp ändå!
    Har precis plussat och vet inte riktigt var vi ska vända oss nu. När ringer man till carolinamottagningen? Skriver man in sig någon annanstans också?

  • Äldre 20 Jan 11:47
    #41

    Filuren83: Du kan väl ringa när som, vet inte hur långa kötiderna är riktigt men dom kan väl boka en tid till dig om du vill göra vul. Inskrivningen sker hos din bm-mottagning som brukar finnas där din husläkare är.

  • Äldre 20 Jan 12:42
    #42

    Tack! Jag har fått en tid i v 11. De har full belastning nu då en av läkarna pensionerats men jag fick en avbokad tid. Så himla trevliga!

  • Äldre 8 Mar 17:22
    #43

    Gör dom bara vul? 
     Nyfiken då jag väntar andra barnet och skulle gärna vilja se bebis innan RUL

Svar på tråden Carolina Mottagningen i Uppsala