• Äldre 4 Sep 10:50
    17829 visningar
    29 svar
    29
    17829

    Lurad-bluff faktura?!

    Hej

    Jag är ledsen och förtvivlad, jag har gjort bort mig.
    Det ringde en kille från företaget 121.nu, till mitt arbete och frågade om vi ville fortsätta ha vårt avtal med dom som vi hade förra året. Gällandes att vi skulle synas på eniro och hitta.se
    Jag råkade säga ja, DUMFÖRKLARA MIG INTE. Jag känner mig redan som en idiot.

    Vi fick då en räkning i mitt namn till mitt företag på 2500:-

    Jag ringde och sa att den ska vi inte betala, då sa han att han skulle lyssna på inspelningen. Jag har överhuvudtaget inte godkänt någon inspelning!! Är inte det förbjudet att spela in?

    Han sa då att vi kunde avboka den fakturan men skulle då betala 37% i avbokningsavgift.

    Hur går jag tillväga nu? Polisanmälan? Chefen är tillbaka på måndag och han ville då ringa till företaget. Men jag vill undersöka möjligheterna innan.

    Camilla

  • Svar på tråden Lurad-bluff faktura?!
  • Alexan­draSeg­er
    Äldre 4 Sep 10:52
    #1

    Man får spela in men då måste dem berätta att dem spelar in samtalet och gå igeno exakt vad det är du tackar jag till

  • smarti­es
    Äldre 4 Sep 10:52
    #2

    Om jag inte minns fel är det väl inte förbjudet att spela in om den ena av parterna vet om det? Vilket innebär att om HAN vet om det som spelar in, så är det ok? Hm.

  • Äldre 4 Sep 10:53
    #3

    Spelades det inte där du godkänner avtalet?

  • Äldre 4 Sep 10:53
    #4

    Men det gjorde dom inte, dom spelade in utan att berätta för mig att dom spelade in....

    Igår berättade han för mig att han skulle gå igenom inspelningen! Men han sa även att han inte kunde avboka denna order...!! Helt galet!

  • Äldre 4 Sep 10:54
    #5
    smarties skrev 2009-09-04 10:52:43 följande:
    Om jag inte minns fel är det väl inte förbjudet att spela in om den ena av parterna vet om det? Vilket innebär att om HAN vet om det som spelar in, så är det ok? Hm.
    Låter helt sjukt, han vet ju om det men inte jag! Är det okej då?
  • TanjaO
    Äldre 4 Sep 10:57
    #6

    Här på jobbet har ekonomi genom åren gått ut och varnat för just de här med eniro! Får vi dessutom en faktura så ska vi inte kontakta själva, utan låta ekonomi ta hand om det. Har för mig att dom anmäler.

  • anirah­tak
    Äldre 4 Sep 10:57
    #7

    Oberoende så har man ju ALLTID 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, d.v.s när man går med på något över telefon. De får inte bara påstå att "köpt är köpt". Det säger de bara för att de hoppas att du ska gå på det. Hur länge sedan är det samtalet ägde rum?
    Även att inte säga att samtalet spelas borde vara olagligt vid tfnförsäljning och då ska köpet också kunna ogiltigförklaras eftersom han inte följt den regeln.

  • TanjaO
    Äldre 4 Sep 10:58
    #8
    anirahtak skrev 2009-09-04 10:57:41 följande:
    Oberoende så har man ju ALLTID 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, d.v.s när man går med på något över telefon. De får inte bara påstå att "köpt är köpt". Det säger de bara för att de hoppas att du ska gå på det. Hur länge sedan är det samtalet ägde rum?Även att inte säga att samtalet spelas borde vara olagligt vid tfnförsäljning och då ska köpet också kunna ogiltigförklaras eftersom han inte följt den regeln.
    Andra lagar som gäller företag emellan tror jag ....
  • Äldre 4 Sep 10:59
    #9
    TanjaO skrev 2009-09-04 10:57:17 följande:
    Här på jobbet har ekonomi genom åren gått ut och varnat för just de här med eniro! Får vi dessutom en faktura så ska vi inte kontakta själva, utan låta ekonomi ta hand om det. Har för mig att dom anmäler.
    Tack. Då lämnar jag över den till ekonomiavdelningen. Problemet är att den är outsoursad till Tyskland. Men jag får försöka hitta någon med myndig stämma här på företaget som kan ringa.
  • Äldre 4 Sep 11:00
    #10
    anirahtak skrev 2009-09-04 10:57:41 följande:
    Oberoende så har man ju ALLTID 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, d.v.s när man går med på något över telefon. De får inte bara påstå att "köpt är köpt". Det säger de bara för att de hoppas att du ska gå på det. Hur länge sedan är det samtalet ägde rum?Även att inte säga att samtalet spelas borde vara olagligt vid tfnförsäljning och då ska köpet också kunna ogiltigförklaras eftersom han inte följt den regeln.
    Samtalet ägde rum i starten av denna veckan. Känner mig skitdum inför företaget. Ledsen i ögat!
Svar på tråden Lurad-bluff faktura?!