• Äldre 5 Sep 20:54
    310018 visningar
    3403 svar
    3403
    310018

    LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

    Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja. VÄLKOMNA allihopa! {#lang_emotions_smile}

    LCHF står för Low Carb High fat. Vi skippar kolhydraterna, ratar sockret och tillsatserna. Fett skrämmer oss inte. Smör, grädde, helfeta produkter är vår melodi. {#lang_emotions_tongue_out}

     Vi utbyter erfarenheter och recept, jämför våra upplevelser och rådfrågar varandra om något är oklart.

    Länkar relaterat till ämnet:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    www.skaldeman.se/
    airamsmat.webblogg.se/
    kolhydrater.ifokus.se/
    minimat.net
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
    http://lchf-kost.blogspot.com/
    http://blogg.aftonbladet.se/31034

    Har ni fler länkar är det bara att ni skriver in dem i tråden så lägger jag upp dem i trådstarten senare.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 22:00
    Här finns det recept: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m45382035.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 14:33
    Här finns det bra information för nybörjare inom LCHF. Vad man bör och inte bör äta samt annan intressant information.

    www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 15:49
    Här är en recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48086849.html
  • Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.
  • Mamma0­60812
    Äldre 5 Sep 20:58
    #1

    Tjo !!

    Länken till recepttråden får gärna hänga med i huvet ?


    *¨*¨*¨* Carpe Diem *¨*¨*¨*
  • Äldre 5 Sep 20:59
    #2

    tjoho, ny tråd...

  • Novemb­erbarn 08
    Äldre 5 Sep 21:00
    #3

    Bra för jag är sugen på att testa detta med lchf, men för lat för att följa de andra trådarna från början

  • Äldre 5 Sep 21:00
    #4

    Kul med en ny tråd!


  • Mamma0­60812
    Äldre 5 Sep 21:01
    #5
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m45382035.html
    *¨*¨*¨* Carpe Diem *¨*¨*¨*
  • Äldre 5 Sep 22:02
    #6

    Välkomna

    Nu finns det även en recepttråd i trådstarten.

    Novemberbarn 08, då är det bara att haka på nu då


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Inngri­d
    Äldre 5 Sep 22:41
    #7

    Hej alla lchf:are !
    Måste få berätta om min vän som är sjuksköterska. Hon har varit så skeptisk mot lchf och ifrågasatt mitt val av diet. Men hon har börjat ändra sig,när hon sett hur mycket piggare och gladare jag blivit. Och hon tjatar inte längre om att det är farligt att äta fett! Idag berättade hon att en kvinna som äter Lchf blivit av med sin allergi! Vet inget om kvinnan men min kompis tyckte var märkligt. JAG vet inte om det är dieten som hjälpt,men kanske.

  • Äldre 5 Sep 23:05
    #8

    hejsan vad bra att de finns en ny tråd :9

  • Äldre 6 Sep 09:25
    #9

    Hittat hit jag med

  • Äldre 6 Sep 10:23
    #10
    Inngrid skrev 2009-09-05 22:41:55 följande:
    Hej alla lchf:are !Måste få berätta om min vän som är sjuksköterska. Hon har varit så skeptisk mot lchf och ifrågasatt mitt val av diet. Men hon har börjat ändra sig,när hon sett hur mycket piggare och gladare jag blivit. Och hon tjatar inte längre om att det är farligt att äta fett! Idag berättade hon att en kvinna som äter Lchf blivit av med sin allergi! Vet inget om kvinnan men min kompis tyckte var märkligt. JAG vet inte om det är dieten som hjälpt,men kanske.
    Ja varför inte, att skippa så mycket tillsatser som möjligt är nog ganska nyttigt för kroppen!
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.