• Anonym (Mamma)

    Vanprydande ärr - ersättning

    Har just fått veta att dottern ska få ersättning för vanprydande ärr.
    Hon skar sig under ögat för över 1 år sedan. Ärret syns ganska väl men är inte så stort. Ersättningen hon kommer att få blir 8000:-

    Ska man vara "nöjd" med det eller överklaga för att få lite till.

    Hon är snart 7 år

  • Svar på tråden Vanprydande ärr - ersättning
  • bakeacake

    Ja fick 20.000 för ett vanprydande ärr på vänster hand...

  • Empan81

    Beror ju på hur omfattande försäkring du har. 8000:- är ju inte dåligt. Sonen fick 17000:- för ett ärr han har i ögonbrynet, höll på att få chocken, mycket pengar! =)

  • bakeacake

    det var 10.000 var från två olika försäkringar.. men mitt ärr är ju över heeeela handen, båda ovanpå och i handflatan.

  • Anonym (Mamma)

    Jag har barnförsäkring i Förenade Liv, de har ärrförsäkring.

  • Anonym

    kan man ta ut pengar för ett gamalt ärr? har ett 3 cm långt ärr vid ögat som jag fick då jag ramlade ner för en trappa, har alltid mått dåligt för det och det syns väldigt väl.
    min mamma har haft försäkring på mej som liten nu har jag en egen hur gör man då?

  • Empan81
    Anonym skrev 2009-09-09 13:27:43 följande:
    kan man ta ut pengar för ett gamalt ärr? har ett 3 cm långt ärr vid ögat som jag fick då jag ramlade ner för en trappa, har alltid mått dåligt för det och det syns väldigt väl.min mamma har haft försäkring på mej som liten nu har jag en egen hur gör man då?
    Det kan gå om du har papper på att du var hos läkaren när skadan skedde
  • Anonym
    Empan81 skrev 2009-09-09 13:28:30 följande:
    Det kan gå om du har papper på att du var hos läkaren när skadan skedde
    nej det har jag inte. =/
  • Empan81
    Anonym skrev 2009-09-09 13:30:06 följande:
    nej det har jag inte. =/
    Då tror jag inte att det går. man måste ha intyg på att man besökt läkaren vid det tillfället man skadat sig. Var du hos läkaren?? Kanske kan gå att få fram i efterhand
Svar på tråden Vanprydande ärr - ersättning