• Gisse the one and only

    Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

    Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

    Gisse

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

    Välkomna!!!

    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

  • Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Lalune2

    Godkväll!

    Måste direkt bara säga att Yohanna, vilken skribent du är!! Jag blev helt fast i din text och kände precis som Junija att jag "levde i den", fantastiskt duktig är du! Jag tror att du kommer att bli en stor och känd författare.
    Min dröm är ju också att bli författare, har också skrivit en hel del, men jag kände när jag läste ditt, att "hur ska jag någonsin kunna skriva så bra?". Vill jättegärna läsa mer sen!

  • fru bengtsson

    Yohanna: Kanske du kommer tillbaka online om jag tar bort min fåniga fråga? Tro det eller ej, men det lät roligare i mina öron än vad det ser ut i skrift.... *skäms lite för barnslig humor*

  • calcioaddict

    fru b: Det var väl ingen konstig fråga alls tycker jag!

    yohanna: Det går ju alltid att resonera sig till att det finns folk som har det värre. Men det är du som har huvudrollen i ditt liv, och ditt lidande blir ju inte mindre för att si och så många råkar ha cancer i hela kroppen. Jag tycker också att du kan ta upp Gislövs tips med din doktor.

    Soleil: Du och yohanna har ju helt olika sätt att skriva på. Det går inte riktigt att jämföra er därför. Du är superbra i din genre, och yohanna är suverän i sin.

  • fru bengtsson

    C-Addict: Puh, skönt att du inte tycker det var sååå farligt iaf!

  • yohanna
    Soleil: tack, jag blev helt rörd. alla skriver på olika sätt och med olika tekniker, jag betvivlar inte att även du är en utmärkt författare.
  • yohanna
    hej vänner!
    idag har jag varit på blodcentralen för att göra de nödvändiga testerna innan man får börja lämna blod.
    det tog sammanlagt 7 försök för att hitta vener, men sen fick dem de 5 rör de behövde. så nu sitter jag här och är öm i armvecken, men känner mig duktig som äntligen tagit tag i något som jag länge planerat. disskuterade med en kompis som ringde precis och hon undrade varför jag ger blod när jag inte får något speciellt för det.
    jag tycker det e självklart. lika självklart som jag tycker att det borde vara om jag någon gång behöver blod, att det finns för mig. vill man ta emot ska man också ge anser jag. samma sak med organ donation. dit anmälde jag mig på min 18 års dag. så tjejer, är ni anmälda som donatorer eller lämnar ni blod? jag e nyfiken.
  • fru bengtsson

    Yohanna: Bra gjort! Jag är anmäld som donator och har lämnat blod en gång. Tyvärr vart jag lite "skrämd" eftersom de stack så dålig och jag dessutom är ganska spruträdd, men jag har tänkt att jag ska ta tag i det igen! Resonerar f ö precis som du, är jag villig att ta emot, måste jag också vara beredd att ge!

  • Piaf

    yohanna:
    Jätte bra av dig!

    Nop, jag har otroligt svårt att prata om, tänka på och acceptera att döden kommer infinna sig en dag och en förlängning av det har blivit att jag inte har anmält mig. Jag har en hemsk dödsångest.....

    Tycker att ALLA borde stå som donatorer istället och så skulle man anmäla sig dit om man INTE ville. Hade varit mycket bättre så

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D