• Gisse the one and only

    Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

    Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

    Gisse

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

    Välkomna!!!

    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

  • Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Lalune2

    Åh vad kul att du hade en bra kväll Björkeli! Det är precis sånt man behöver när livet är lite småtrist och man är sur på jobbet!

  • Björkeli

    Soleil: Åh, du är vaken!! *glad*

    Vet du vad jag upptäckte i kväll... Det känns som om jag o sambon har haft det lite kämpigt, alltså vi har varit på så dåligt humör båda två o låtit trötthet o besvär gå ut över varandra. O de senaste har jag känt panik över att det ska fortsätta så här... (vi har pratat om det!!). O så träffade jag en bunt med kvinnor ikväll, o hörde på deras prat ang deras män, förhållande... o jag kände inte igen mig i något! Hade inget att tillföra, inget att ösa ur mig ang min sambo. O det var så skönt! Kändes som ett tecken jag väntat på för att få bekräftat att vi hör ihop, men har det pga yttre omständigheter svårt att hitta våra roller och humör. Jag arbetar, han arbetar, barnen är i sitt ässe, vi renoverar hemma osv...osv...osv... Men fasiken vad det var skönt att känna hur mkt jag älskar Tony! O det ska jag berätta imon!

  • Lalune2

    Men jag får tårar i ögonen, vad fint sagt! Och vilken underbar insikt. Det är verkligen inte lätt att få ihop vardagen med små barn och kärleken.

    Vad glad jag blir för er skull!

  • Björkeli

    Soleil: Tack!

    Nä, vardagen är inte lätt! O jag måste erkänna att jag den sista tiden haft väldigt lätt för att bli grinig o irriterad... Det som inte gått bra för mig får Tony ut för. o jag med han! Suck! O jag är sååå medveten om det o arbetar med det varje dag, men det är väl lite som psykologin säger...att det är den som man har hemma, som man är trygg med o älskar som får ta skiten för allt man går igenom under en dag. Vi har i januari varit tillsammans i 3 år, o kärleken känns fortfarande som ny därför vill jag ju verkligen inte förlora honom o min familj pga att vi har svårt att bemöta varandra o svälja lite ilska just nu

    Men allt går i vågar o just nu är det en våg som går neråt... Troligtvis mkt pga att jag blir arbetslös igen osv... Men det är ju bara att kämpa vidare! *säger jag o tror mig själv*

    Hur är det med dig? Är du pigg ikväll?

  • Lalune2

    Nja, jag var på väg att gå och lägga mig för snart två timmar sen, men så började hjärnan fundera på högvarv "ekonomi, jobb, bla bla" och då kände jag att jag var tvungen att gå upp och göra något annat. Började jaga upp mig själv. Men nu har jag fått lite struktur på ekonomin, så det känns skönt. Men det är oroligt när den ena parten är arbetslös, helt klart.

    Ja, visst blir det så att man tar ut det på partnern, tyvärr. Jag försöker också jobba på det men ibland så vill man bara vara sur och det går liksom inte att stå emot!

    Men nu måste jag nog gå och lägga mig har jag en känsla av!

  • Lalune2

    Godnatt Björkeli och dröm söta drömmar om Tony! Och glöm inte att tala om för honom imorgon hur mkt du uppskattar honom.

  • Björkeli

    Sov så gott vännen!!

    *många varmar kramar till just dig*

    >--- ----

  • fru bengtsson

    Goodmorning girls!

    Björkeli: Oj vad jag känner igen mig i det du skriver. Vi har inte direkt haft det jobbigt så, men det är nog mest tack vare Patrik....
    Jag tar också ut mycket ilska, frustration och besvikelse på honom, men han har så mycket insikt om hur jag fungerar, så endera rinner det av honom som vatten från en gås, eller så ställer han mig lite mot väggen och får mig att tänka på vad som _egentligen_ är anledningen ill min sinnesstämning och mitt humör.
    Jag kan klaga och gnälla lite på honom, men när jag pratar med mina vänner "på riktigt" känner jag bara: "Nä gud vad vi har det bra!"
    Jag kan jämföra vårt förhållande med vem som helsts i vår bekantskapskrets och det känns mest stabilt, tryggt och äkta. För mig finns inte ett tvivel på om vi kommer att leva ihop resten av livet eller inte! Det är kärlek på ett lugnt och behagligt sätt och en vardag som förvisso ibland känns lite tråkig, men för det mesta helt fantastisk!

    Hmmm, måste nog snart väcka käre maken och tala om det här för honom också....

  • Gisse the one and only

    Godmorgon töser!!

    Nu sitter jag här och längtar efter min man så jag kan tala om för honom hur mycket jag älskar honom!! Hahaha ni smittar ju av er. Vi har oxå ett lugnt, skönt tryggt och kärleksfullt förhållande och vi kommer oxå att leva tillsammans resten av livet. Vi har väl inte så kul, jag menar det är lite party, men mycket närhet, familjetid och skönt lugn. Det gillar vi båda två.

    Tack tjejer, ska ringa mannen nu!!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D