• bollanmollan

    hundhem.

    hej jag behöver hjälp att hitta olika seriösa hundhem. jag försöker hitta en hund till min mormor som förlorade sin älskade hund i våras. hon vill helst ha en hund som är ett par år därför tänkte jag på ställen som hundstallet men de får in väldigt lite småhundar.alla tips tackar jag för.

  • Svar på tråden hundhem.
  • TamaraM

    Vad menar du med hundhem? Vill du adoptera en liten så kolla på google. Där kan du hitta en hel del och säkert i närheten av där du bor. Många äldre hundar blir inte adopterade och skulle din mormor göra det skulle det bli kanonm tycker jag.
    Lycka till.

  • hundpuss

    Är ni ute efter en specifik ras kan man vända sig till rasklubben, de har ofta hundar till omplacering, i alla möjliga åldrar.

  • Zelmilainen

    ett sätt är att hitta seriösa föreningar som räddar hundar från gatorna i utlandet och hjälper de till nya familjer i sverige genom adoption. två som jag vet är seriösa är www.hundrondellen.se och www.ada-hundar.org de tar från spanien och portugal och har en hel del små hundar.


    Vill ha bebis nuuu!!!
  • tomcar1

    Hej !
    Här finns en lista på olika hundhem/omplaceringshem.
    Kanske kan ni hitta någon vovve på någon av dem ? Jag hoppas det, annars får ni gå in och kika lite då och då. Blocket säljer ju också mycket småhundar som ompalceringar, gå äåven in på rasernas klubbar, där kan också stå omplaceringar.
    Lycka till....
    /tomcar1
    www.hundar.org/omplacering-hund.php

Svar på tråden hundhem.