• Zmulan 74
    Äldre 24 Sep 22:40
    31165 visningar
    26 svar
    26
    31165

    det här med prickar i ansiktet...hormonplitor?

    ...Våran dotter som snart är 6 veckor, har fått en massa prickar. Jag vet ju att barn som ammas kan få det, men hur är det med barn sm enbart får ersättning?
    Vi ger henne Nan 1 och hon har fått massor på halsen lite på bröstet, bak i nacken och i ansiktet...

    Är det fler som ger nan å som har barn som har prickar?

  • Svar på tråden det här med prickar i ansiktet...hormonplitor?
  • Äldre 24 Sep 22:44
    #0

    Hormonplitor trodde jag alla barn fick.. Läste till och med i nån tidning att det var ett sundhetstecken!!

    Alex fick ersättning och hade massa "plitor"

  • Äldre 24 Sep 22:45
    #0

    Hormonplitor har inget med amning att göra. Det är något som ALLA babysar får!

  • h04
    Äldre 24 Sep 22:49
    #0

    Tindra hade hela ansiktet fullt och dom satt kvar länge!

  • Äldre 24 Sep 22:50
    #0

    får alla bebisar det? Min son har oxå fått det och vi var över till farmor (min svärmor) idag och hon undrade vad det var han hade i ansiktet, hon hade aldirg sett nåt sånt och hon har 7 barn själv (13 barnbarn)

  • Madden
    Äldre 24 Sep 22:51
    #0

    Det e tecken på att immunförsvaret funkar... Liam e full av sådana.. Detta stod på texttv:en i förrgår. Har inget speciellt me amning att göra.. Blir så efter omsällelsen från att leva själv utan navelsträng..

  • cema
    Äldre 24 Sep 22:51
    #0

    Vår sotter hade massor av plitor, men vi reagerade när de täckte hela kroppen och flickan hade svåårt med sömnen.. Visade sig vara annat än hormonplitor.
    Hör med BVC.. speciellt om barnet vrekar irriterad eller störd av dem..

  • Äldre 24 Sep 22:52
    #0

    Anna81 - Hon hade nog glömt .... Plitorna finns ju där bara i några veckor, och precis under den tid när man är som tröttast och mest slut i huvudet. De flesta hinner glömma plitorna och bli lika frågande när nästa barn kommer!

  • fiiia
    Äldre 24 Sep 22:52
    #0

    kolla upp det så det ine är mjölk allergi, en jag känners barn fick det.. o det va utslag åxå när hon började med ersättning..

  • Äldre 24 Sep 23:02
    #0

    lövet2 ja det är nog så.... tyckte det var konstigt att hon inte visste va det var... men hon har ju hunnit att bli gamal och fick första barnet vid 14 år så det var ju ett tag sen

  • Zmulan 74
    Äldre 25 Sep 08:34
    #0

    tackar för alla svar...

Svar på tråden det här med prickar i ansiktet...hormonplitor?