• Anonym ("orol­ig")
    Äldre 24 Sep 23:16
    59817 visningar
    29 svar
    29
    59817

    blod i avföringen?!

    Någon som vet vad som kan vara fel om man har blod i avföringen? Alltså FÄRSKT blod.. Jätteläskigt ju! =/ *orolig!!*

  • Svar på tråden blod i avföringen?!
  • Theres­eLauri­n
    Äldre 24 Sep 23:17
    #0

    låter som hemorojder

  • Anonym ("orol­ig") Trådstartaren
    Äldre 24 Sep 23:17
    #0

    Va? Men det gör ju inte ont alls? Min bebis är 3månader... kan det ha med snittet att göra?

  • Theres­eLauri­n
    Äldre 24 Sep 23:18
    #0

    ne men det behöver inte göra ont..fick också det efterförlossningen..

  • Anonym ("orol­ig") Trådstartaren
    Äldre 24 Sep 23:18
    #0

    Vad gör man åt det isf? Ska man anta att det ÄR det eller söka läkare??

  • Theres­eLauri­n
    Äldre 24 Sep 23:19
    #0

    ja du gö som du själv känner men kontakta läkare skulle jag göra..för jag är ju inget proffs..annars finns det grejer på apoteket..

  • Anonym ("orol­ig") Trådstartaren
    Äldre 24 Sep 23:20
    #0

    Men vad ska man med "grejjer på apoteket" att göra? Det är ju inget som syns utanpå??

  • Anonym ("orol­ig") Trådstartaren
    Äldre 24 Sep 23:21
    #0

    Nån annan som har nån aning om varför man kan blöda i tarmen och om det är farligt??

    *OROLIG*

  • Theres­eLauri­n
    Äldre 24 Sep 23:21
    #0

    ne men för att få bort homorojderna om det nu är det..så finns det både sånt man stoppar i rumpan och salva att köpa..

  • Aquilo­n
    Äldre 24 Sep 23:24
    #0

    Blod i avföringen skall man söka för. I nio fall av tio är det just hemorrojder eller liknande men eftersom det finns otrevligare saker som blöder så är det alltid bättre att få det kollat. Ring vårdcentralen, med andra ord.

  • Äldre 24 Sep 23:24
    #0

    Ok, så vitt jag vet så är färskt blod inte lika illa som levrat äldre blod. Det kan vara massor av anledningar till att du har de här problemet. Allt från trög mage till hemorojder till sår inne i tjocktarmen. Jag skulle uppsöka läkare.

Svar på tråden blod i avföringen?!