• Anonym (ledse­n)
    Äldre 22 Sep 21:42
    3934 visningar
    13 svar
    13
    3934

    Får man bli upphetsad av...

    annat än sin partner? Jag är rädd att aldrig få sexlust igen. Jag har haft en del problem med kliande, svidande underliv (har inte fött barn). Det har blivit bättre men sex har varit svårt o gjort en del ont. Har inte vågat stå på mig utans tällt upp med hjälp av glidmedel med mitt ex 1 gång i veckan. Har varit känslig o kunnat få en liten spricka där nere i perioder med tidigare pojkvänner, inte så mycket med min man sen 2 år men det händer ju. Nu har det dock varit bra nåt år o muttan känns ganska frisk. Men i mitt huvud är jag fortfarande spänd, tänker ofta att "nej jag har ingen lust, det är ingen idé, vi sover istället". Me min nuvarande var jag så kåt o glad första månaderna som jag aldrig varit. Vi hade sex varje dag men sen blev det vardag, lite problem där nere igen o så blev jag rädd igen. Men denne man vägrar ha sex om jag itne vill, skulle aldrig gå med på att jag ställer upp! Han är underbar på alla sätt.

    Har nu hittat på ursäkter för att undvika sex. Är livrädd att inte va kär längre. Men så inser jag hur mkt jag älskar min man och att det inte är konstigt att jag har en spärr med sex. Vi har sex ibland, jag kommer alltid och tycke det är skönt. Men vägen dit, att bli kåt o blöt är lång. Jag försöker tänka på allt som kan tända mig medan min man utför oralsex. Jag får otroligt dåligt samvete av det förstås. Känns som att man bara ska bli kåta av varandra. Men jag måste tänka massa för ligger jag bara där o inte tänker då känner jag ingenting, inte ett smack. Jag behöver liksom nåt som startar mig i huvudet och jag tycker min man är fin det är inte så att jag tycker han är oattraktiv. Jag känner mig liksom stressad av att jag måste bli kåt. Nån som känner igen sig eller har tips?? Förutom prata m kurator el dyl.

  • Svar på tråden Får man bli upphetsad av...
  • Anonym
    Äldre 22 Sep 22:00
    #1

    Jag känner igen mig delvis i det du säger och kan rekomendera onani och förverkligande av fantasier

  • Äldre 22 Sep 22:02
    #2

    Tycker inte du ska känna dig ett dugg skyldig för det. Det har aldrig jag gjort iaf haha. Att du njuter mer av ert sex och blir blöt snabbare är väl bara bra för er båda?

  • Anonym (mr.ra­bbit)
    Äldre 22 Sep 22:10
    #3

    Jag har haft samma problem som dig och det gick så långt att jag tog kontakt med en bm som kom med tips. Hon sa att det viktiga är att det ska kännas rätt osv. Och självklart är det det, men mitt främsta problem är att "stänga av" tankarna. Tänk om det gör ont igen, nu måste jag bli lika kåt som han är, varför tar det sån tid innan jag blir våt osv. Bm rekommenderade att vi skulle slappna av och leka med varandra. Inte fokusera på vaginalt sex utan att det ska vara helt okej att onanera med varandra. Jag kände mig inte riktigt bekväm med detta i starten, men nu händer det att vi onanerar tillsammans. Och det är ett viktigt led i rätt riktning. Det bästa tipset från bm var att skaffa sexleksaker. Även detta kändes lite olustigt för mig då jag associerade till porrindustrin. Men jag hade helt fel! Det är ett perfekt hjälpmedel när man känner att dedär "onda" tankarna är på väg. Det händer tom att jag avslutar med mr.rabbit bara för att det är så skönt. Och min partner tycker att det är väldigt upphetsande!
    Lycka till!

  • Anonym
    Äldre 22 Sep 22:30
    #4

    Asch, jag fantiserar en massa för att bli upphetsad, det är normalt hoppas jag, hahaha. På andra platser man kan ha sex på, andra män o s v. Kanske tycker han också att det är upphetsande om ni ser en film tillsammans eller läser en novell? Man kan ju ta Eyes Wide Shut med Tom Cruise t ex om man inte vill ha värre filmer.

  • Äldre 22 Sep 22:41
    #5

    Min tant tänker att hon blir tvingad och våldtagen av flera olika män. Det stör mig inte alls tvärtom. Huvudsaken är att hon trivs. Inte nödvändigt att ha penetration varje gång heller. Ibland kan hon låtsas att hon blir tvingad till att runka av männen för att slippa bli knullad. Och det är ju nästan sant *L*

  • Anonym (ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 24 Sep 21:19
    #6

    Ja det borde ju va okej, det är ju som sagt bra att manb lir kåt o blöt. Dessutom tänker jag inte på nån annan speciell person varje gång, typ en kollega jag går o småkåt på. Det är ju allmänna fantasier. Fast det behöver man ju inte berätta för varann, vet inte om jag skulle bli så glad om han sa samma sak. Det känns bra att jag har "lätt" att få orgasm för annars skulle vi väl aldrig ha sex. Vi får ta det lugnt o hoppas att man blir kåt igen snart.

  • Anonym
    Äldre 26 Sep 11:36
    #7

    Herregud skulle jag få dåligt samvete för att jag fantiserar om massa perversiteter när jag blir slickade eller vi har sex så skulle jag aldrig få orgasm !

    Jag är sån, och jag har faktiskt accepterat det . Jag måste tänka på vissa saker för att komma. Och jag vill få orgasm

    Ju mer krav man har på sig själv om vad man får och inte får göra desto mindre gillar man sex...
    Fantisera och våga njuta av dina fantasier!
    Använd massor av glidmedel och om du får orgasm innan han penetrerar så känns det oftast mycket skönare.

    Jag har också lätta att få sprickor och kan behöva extra glidmedel eftersom jag blir blöt inuti men inte utanför slidöppningen. Jag har också lågt liggande äggledare som är känsliga, så jag funkar bäst om jag ligger på mage, då gör det inte ont.

    Så vi kanske inte kör hundratio ställningar, men vi ägnar åt oss dem som funkar.

  • Anonym (ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 27 Sep 12:33
    #8

    Va skönt det är att läsa att jag inte är ensam. Jag har verligen haft dåligt samvete och känt som att min man inte räcker till. Men det gör han ju! Som sagt, det du skrev igår Anonym, ju mer krav osv, detso tråkigare känns det. Och kanske är det mest i "sagor" som två parters enbart blir kåta på varandra varje samlag, hela livet.

  • Anonym
    Äldre 27 Sep 19:28
    #9

    Anonym (ledsen) skrev 2009-09-27 12:33:59 följande:


    Och kanske är det mest i "sagor" som två parters enbart blir kåta på varandra varje samlag, hela livet.
    De finns säkert därute.
    Precis som de som bara blir kåt på sin karl och aldrig skulle fantisera om annat. Eller de som får orgasm av vaginalt samlag (det funkar inte heller för mig ).

    Men de är inte bättre eller mer värda än vad vi andra är !
  • Anonym
    Äldre 27 Sep 20:16
    #10

    Menar du att du undrar om det är OK att fantisera om andra/annat än din man för att bli tänd? Ärligt talat tror jag det är väääldigt vanligt och inget att skämmas för. Annat vore det ju om du gjorde tanken till handling. Om lusten är skör ska du odla den så gott du kan, det vinner både du och mannen på. Kör på!

  • Anonym (muhu)
    Äldre 27 Sep 20:23
    #11

    tror inte det är alltför ovanligt, speciellt inte hos tjejer... du bygger upp en sås tor bild av sextillället, förväntar dig saker av både dig själv och din partner och istället för att bara vara, njuta och se var det leder så stressar du upp dig och då är det rent omöjligt att svepas med och bli upphetsad

    kan du inte själv resonera med dig så GÅR inte rekommendera annat än terapi eftersom dom är så duktiga på att få med alla små delar som är DU och din sexualitet.

    tycker du ska ge det en chans.

    utöver det så är det ju bara att slå sig själv på käften mentalt eller komma på nåt sätt att skingra tankarna.

    massage är en jättebra grej t ex, låt din partner massera dig över hela kroppen så du verkligen är avslappnad! eller någon form av gemensam onani släpper spänningar och ger en sexig stämning...

    lycka till!

  • Anonym (Lotta­)
    Äldre 28 Sep 00:13
    #12

    Ett sätt att hantera moralen är att fantisera att någon annan tjej har sex med någon kille dvs mera som "porrfilm" fast i ditt eget huvud. Det är ett bra sätt att fantisera och den kvinnliga huvudpersoner kan ju vara och bete sig på sätt man kanske inte riktigt vågar fantisera om att göra själv.

  • Äldre 28 Sep 01:50
    #13

    Det häftiga med människan är vår fantasi. Fantasin är det som ligger bakom allt fantastiskt människor har skapat. Och i synnerhet det "perversa" är viktigt. Ingen ny idé skapas utan att någon har tänkt på något förbjudet, omöjligt, konstigt eller till och med snuskigt.

    Fantasin är en nödvändighet för att massor av verksamheter ska fungera. Om alla följde alla regler och lagar hela tiden skulle ingenting till slut fungera.

    Fantasin är total frihet. Total frihet i ett rum där ingen kommer till skada. Du kan trotsa naturlagarna, uppfinna nya djur eller hela världar.

    De flesta människor fantiserar om sex. Mer eller mindre ofta och mer eller mindre rumsrent. Men inte ens de mest religiösa personerna är fria från sexuella impulser och fantasier. Och anledningen är just att det ligger i människans natur att fantisera.

    Vad är språket? En enda lång fantasi. Hundratusentals konstiga ljud som kan uttrycka så skilda saker som sked, liljekonvalj, demokratiunderskott och hållfasthetslära. Ihopfantiserat!

    Vad är böcker? Fantasier. Kokböcker? Fotboll?

    Barn blir vuxna genom att fantisera. De ser hur vi gör och leker. Lek är organiserat fantiserande som sen har utvecklats till teater. Teater är vuxenlek.

    Jag har en del fantasier som jag inte direkt är stolt över, men aldrig att jag skulle skämmas över att fantisera. Det vore att skämmas över att vara människa. Var glad, stolt och tacksam över gåvan du har!

    (Och. Även om ingen ska behöva ha sex mot sin vilja så kan "ställa upp" vara rätt fint. Jag gör det. Min fru gör det. Oftast slutar det med att den som ställer upp kommer loss. Om det inte gör det så har jag aldrig ångrat att jag tagit hand om henne. Kan vara ett bra sätt att lösa upp stelnade lägen. Jag har ibland inte så mycket lust, eller orkar inte riktigt ha lust, men tycker att det är mysigt med sex ändå.

    Jag menar, ibland blir lusten för kravfylld, medan själva närheten känns befriande. Det kanske låter konstigt med för mig är det befriande att ibland slippa ha lust, men ändå ha sex.)

Svar på tråden Får man bli upphetsad av...