• Anonym
    Äldre 23 Sep 16:53
    7089 visningar
    8 svar
    8
    7089

    kan man ringa/smsa/ta emot samtal med svenskt kontantkort från london?

    vet inte riktigt om "psykisk ohälsa" är rätt rubrik, men det är på ett sätt en väldigt psykiskt påfrestande situation det här, orkar inte förklara i vidare detaljer utan går rakt till min fråga:

    jag ska alltså åka bort till london i några dagar och i min mobil har jag har ett comviq kontant kort (kompis) påtankat.
    mitt problem är att jag MÅSTE kunna sms:a/ta emot sms/ringa/ta emot samtal från vissa personer i stockholm medan jag är bortrest.
    Men dessa personer får inte på några villkor veta att jag är i london (pga privata skäl), därför kan jag inte köpa något engelsk simkort under tiden jag är bortrest.

    Så min fråga är, Går det att ta emot samtal/ringa/smsa/ta emot sms från mobiler i stockholm (de mobilerna har också comviq kontant kort) när jag är i london?

    kommer min mobil fungera i london? kommer mina sms och deras sms komma fram? kommer deras samtal nå mig? kommer jag kunna nå dem? om jag ringer dem är mitt nummer mitt vanliga svenska nummer då?

    snälla svara , behöver verkligen hjälp!!!

  • Svar på tråden kan man ringa/smsa/ta emot samtal med svenskt kontantkort från london?
  • bellan­bus
    Äldre 23 Sep 16:57
    #1

    Ja det fungerar, men det kostar lite mer för dig.

    Dessutom måste du ha minst 10 kr på ditt kontantkort för att kunna ta emot samtal.

    Men det kostar lite mer för dig både att ringa och sms'a samt att ta emot deras samtal.

    Du kan gå in på Comviqs hemsida alternativt ringa deras kundtjänst(tele2) för att få veta exakt vad det kostar.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 23 Sep 17:19
    #2

    jaha ok tack så himla mycket för svaret!!!!
    hmmm ok, så öppningsavgiften är alltså 10kr? jag har tankat på mobilen med hela 252 kr så jag hoppas verkligen att det räcker under tiden jag är bortrest.
    Samtalen jag ska ta emot/ringa kommer nog itne vara fler än 5-6 samtal som kommer vara ca 4-5 minuter var.

    vet du vad konstnaden är per minut? är det billigare om jag själv ringer därifrån eller om de ringer mig från stockholm?
    och visst kommer väl mitt nummer vara som mitt vanliga nummer?

    försöker även öppna comviq hemsidan med det är något irriterande error!!!!!!arggghhh!!!!

  • Anonym
    Äldre 23 Sep 18:35
    #3

    Du kan använda telefonen som vanligt. Men har för mig att du slår nr lite annorlunda .Om du ringer till comviq kan de skicka ett sms om hur du går till väga.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 23 Sep 20:45
    #4

    hittade den här sidan... hoppas det är rätt nu bara

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Priser att ringa från utlandet
    Priserna i prislistan nedan gäller när du ringer till Sverige och befinner dig utomlands. Med Comviq betalar du samma pris oavsett vilken lokal operatör du använder i det land du befinner dig. Debitering sker per påbörjad minut, på samma sätt som i Sverige

    Storbritannien
    Samtal 4,49 kr/min
    Öppningsavgift 0 kr

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Priser att ta emot samtal i utlandet
    När du blir uppringd och befinner dig utomlands, betalar du samtalet från Sveriges gräns till det land där du befinner dig. Den som ringer dig debiteras som om du befann dig i Sverige.

    Storbritannien
    Samtal 2,49 kr/min
    Öppningsavgift 0 kr

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 23 Sep 20:45
    #5
  • Anonym
    Äldre 23 Sep 23:30
    #6

    du kan ju ladda upp med mer och byta till comviq amigo om du vill det (om det är billigare, det vet jag inte). När du kommer till england kommer du att få sms om vad det kostar och hur du gör för att slå nummer också.

    Och jag vet att jag är alldeles för nyfiken, men får jag fråga varför de inte får veta att du är där? (jag förstår förstås om det är en för privat fråga, glöm det i så fall )

  • bellan­bus
    Äldre 25 Sep 07:18
    #7

    Ja det stämmer säkert de uppgifter du hittat.

    Vad jag menade med 10 kr på kortet, är att jag fick det beskedet från Comviq då min dotter skulle utomlands. För att hon skulle kunna ta emot mitt samtal var där tvunget att vara minst 10 kr på kortet.

    Du slår ett prefix (landsnummer) innan du ringer ut. Men de som ringer till dig, ringer precis som vanligt och jag har inte varit med om att numret sett annorlunda ut då min dotter ringt från sitt nummer från ett annat land.

  • challe 1
    Äldre 25 Sep 07:21
    #8

    ska du ringa till sverige eller skicka sms måste du skriva in +46 sen ta bort första nollan tex sthlm +468 eller mobil +467 går också att skriva 00 istället för +. alltså 0046

Svar på tråden kan man ringa/smsa/ta emot samtal med svenskt kontantkort från london?