• Anonym (jollo­)
    Äldre 29 Sep 23:43
    64300 visningar
    11 svar
    11
    64300

    Blöder ur örat

    Jag topsade öronen idag på mig själv, och från ena örat blev topsen HELT röd.. Och var som blodklumpar. Kollade nu ikväll också och det blev fortfarande KNALLRÖTT på hela topsen. Vad kan det bero på? Är det farligt? Jag har inte ont.. eller det ilar som ibland och känns lite som lock för örat.

  • Svar på tråden Blöder ur örat
  • Anonym (Läski­gt)
    Äldre 29 Sep 23:44
    #1

    Låter läskigt! Tycker du ska ta kontakt med din vårdcentral. Finns mycket man ska vara rädd om i öronen, hörseln t ex.

  • Anonym (jollo­) Trådstartaren
    Äldre 29 Sep 23:46
    #2

    Anonym (Läskigt) skrev 2009-09-29 23:44:55 följande:


    Låter läskigt! Tycker du ska ta kontakt med din vårdcentral. Finns mycket man ska vara rädd om i öronen, hörseln t ex.
    Ja, jag ska ta en papperbit/bomullstuss imorgon och kolla om jag fortfarande blöder.. Gör jag det så ringer jag vårdcentralen.
  • Anonym (Läski­gt)
    Äldre 29 Sep 23:47
    #3

    Anonym (jollo) skrev 2009-09-29 23:46:48 följande:


    Anonym (Läskigt) skrev 2009-09-29 23:44:55 följande:
    Ja, jag ska ta en papperbit/bomullstuss imorgon och kolla om jag fortfarande blöder.. Gör jag det så ringer jag vårdcentralen.
    Det hade jag inte gjort. De kan titta in i örat med otoskop istället. Du riskerar bara att pilla sönder sårskorpan.
  • Lindre­as
    Äldre 29 Sep 23:48
    #4

    Om det blöder ur örat ska du ringa på en gång! Ring sjukvårdsupplysningen NU. Blödningar ur örat ska man inte avvakta med, det är förmodligen inget allvarligt, men ring och rådgör på en gång!

  • Anonym (jollo­) Trådstartaren
    Äldre 29 Sep 23:52
    #5
    Lindreas skrev 2009-09-29 23:48:53 följande:
    Om det blöder ur örat ska du ringa på en gång! Ring sjukvårdsupplysningen NU. Blödningar ur örat ska man inte avvakta med, det är förmodligen inget allvarligt, men ring och rådgör på en gång!
    Det spelar ändå ingen roll.. Jag kan inte åka in eller nåt, är ensamstående med sonen och har ingen som kan komma och vara här. Så jag måste avvakta till imorgon..

    Har börjat få huvudvärk.. En tung huvudvärk, gör inte jätteont, men hela huvudet känns som tungt eller vad jag ska säga.
  • Lindre­as
    Äldre 29 Sep 23:53
    #6

    Okej, men ring i alla fall, så får du veta vad du kan göra.

  • Anonym (jollo­) Trådstartaren
    Äldre 29 Sep 23:55
    #7
    Lindreas skrev 2009-09-29 23:53:32 följande:
    Okej, men ring i alla fall, så får du veta vad du kan göra.
    Ja, jag ska göra det.. Tack.
  • Lindre­as
    Äldre 30 Sep 00:45
    #8

    Kanon. :) Är öronbarn och har vaknat många gånger av att det rinner ur örat, men då har det varit öroninflammation med spräckt trumhinna, men det borde du känt om det hänt. Lycka till! :)

  • Anonym (Läski­gt)
    Äldre 30 Sep 10:21
    #9

    Anonym (jollo) skrev 2009-09-29 23:52:46 följande:


    Det spelar ändå ingen roll.. Jag kan inte åka in eller nåt, är ensamstående med sonen och har ingen som kan komma och vara här. Så jag måste avvakta till imorgon.. Har börjat få huvudvärk.. En tung huvudvärk, gör inte jätteont, men hela huvudet känns som tungt eller vad jag ska säga.
    Kan det var öroninflammation..? Hoppas du har ringt nu och krya på dig!
  • Hexx
    Äldre 1 Oct 23:26
    #10

    hur har det gått ts?

  • Anonym
    Äldre 2 Oct 12:15
    #11

    Jag gissar på hörselgångs "eksem" Hade det själv för inte så länge sedan..och det var absolut inte någon rolig smärta!! Då det kom blod ur örat på mig blev jag så rädd att jag ringde 1177 kl 04:00..

Svar på tråden Blöder ur örat