• Anonym
    Äldre 3 Oct 20:39
    6150 visningar
    22 svar
    22
    6150

    Min dotter vill bli modell

    Min dotter är 8 år och hennes dröm är att bli modell.
    Hon har många drömmar,tex hon dansar balett och spelar bandy.

    Men hon vill ochså prova på att fotograferas.
    Hon är oerhört vacker,smal och nätt,lång.Perfekt hy,och jag får ofta höra hur vacker hon är.

    Hur går man tillväga med att hon ska tex fotas,vara med i kataloger?

  • Svar på tråden Min dotter vill bli modell
  • Pretty Banana
    Äldre 3 Oct 20:51
    #11
    Anonym skrev 2009-10-03 20:45:38 följande:
    bor i göteborg.
    Ok, jag har inte sa stor koll pa agenturer i goteborg, men jag googlade och hittade denna

    www.modelsofsweden.se

    Sedan finns det en stor agentur som heter Model Link dar men jag vet inte om de representerar barn.
  • Anonym
    Äldre 3 Oct 20:53
    #12
    Anonym skrev 2009-10-03 20:49:25 följande:
    Hon blir underbar på foton.Hon älskar att fotograferas och har alltid gjort det. Har tusentals bilder på henne och har alltid fått höra att hon blir bra på bild. Jag tänkte inte sätta henne i arbete,hon är ju ett barn. Utan låta henne få prova några gånger.
    och då kommer ju den stora frågan: Tror du hon kommer klara av att misslyckas? Föräldrar, vänner och släkts ögon ser inte saker på samma sätt som branchens ögon. jag säger inte ATT din dotter inte klarar det - men OM!

    Om hon alltid fått höra hur söt och duktig hon är, hur blir det då om en fotograf väljer ett annat barn före henne, om hennes bilder inte duger, om det inte går bra för henne att bli modell?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 20:53
    #13

    oh super tack.
    Ska kolla sidorna,och sen söka lite själv!

  • Anonym (lilla­n)
    Äldre 3 Oct 21:41
    #14

    jag kan tyvärr inte hjälpa dig speciellt mycket.. ville bara säga hur underbart det är med en förälder som låter sitt barn prova på! så tycker jag att det skall vara lycka till!

  • Äldre 3 Oct 21:43
    #15

    Anonym (lillan) skrev 2009-10-03 21:41:29 följande:


    jag kan tyvärr inte hjälpa dig speciellt mycket.. ville bara säga hur underbart det är med en förälder som låter sitt barn prova på! så tycker jag att det skall vara lycka till!
    håller med, sålänge hon kommer tycka det är roligt så är det en roligt hobby det med.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 21:47
    #16

    ja,tack.
    Jag vill bara att hon ska prova,och att hennes intressen,skolgång eller annat aldrig ska bli lidande.

    Jag lär henne mycket hela tiden,att vara och äta sunt och unna sig något gott ibland.
    Att äta rätt helt enkelt utan att det går till överdrift,plus att röra på sig och att vila,leka och ha roligt.

  • Äldre 3 Oct 21:49
    #17

    Räcker det inte om du tar kort på henne?

  • Äldre 3 Oct 22:05
    #18

    Äpplen och Päron skrev 2009-10-03 21:49:30 följande:


    Räcker det inte om du tar kort på henne?
    modellandet har dåligt rykte speciellt bland barn varför det är så , går jag inte in på här. För många svar, för många frågor.

    Men jag anser att bli det roligt för flickan, mamman och alla inblandade ser jag inget fel i det.

    Sen kan man vinkla din fråga: ex
    simning - räcker det inte att föräldern simmar själv med barnet?
    ridning -räcker det inte att man lånar en häst och rider lite?
    spela instrument - räcker det inte att köpa en piano och låta barnet hålla på hemma?

    Alla aktiviteter eller intressen kan vara skadliga om de sköts fel och med felaktiga avsikter. Om det finns däremot ett riktigt intresse i samspel med viljan att ha roligt kommer det bara att ha positiva effekter.

    ts
    www.familjeliv.se/Mode_och_shopping/1.581130

    skriv "modell" i sökrutan här på FL

  • Lyckli­gtSlut
    Äldre 3 Oct 22:28
    #19
    Anonym skrev 2009-10-03 20:53:41 följande:
    och då kommer ju den stora frågan: Tror du hon kommer klara av att misslyckas? Föräldrar, vänner och släkts ögon ser inte saker på samma sätt som branchens ögon. jag säger inte ATT din dotter inte klarar det - men OM! Om hon alltid fått höra hur söt och duktig hon är, hur blir det då om en fotograf väljer ett annat barn före henne, om hennes bilder inte duger, om det inte går bra för henne att bli modell?
    Håller med om detta. Har hon så gott självförtroende att hon redan i så unga år kan ta att hon inte är perfekt och sötast varje gång? Det är det många vuxna med gott självförtroende som inte tål att höra rakt ut.

    Är hon så tillfreds med sig själv (som vissa faktiskt verkligen är) att hon tål att höra att hon inte är bra, så är det såklart en jättekul sak att göra!

    Tror och hoppas att agenturer inte är så väldigt hårda med barnen när det gäller uttagningar, men tänk på att det ändå kan vara tuff konkurrens!
  • Anonym modell
    Äldre 13 Apr 15:12
    #20

    Själv tycker jag att man inte ska gå in i modellvärlden för tidigt, men har dock aldrig upplevt det själv så jag kan inte säga så mycket om det. Många flickors drömmar är att just bli modell. Om hon har många drömmar kanske du inte ska låta henne gå för långt in i det för det kan bli svårare att komma ut från det.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 13 Apr 15:13
    #21
    Anonym modell skrev 2018-04-13 15:12:19 följande:
    Själv tycker jag att man inte ska gå in i modellvärlden för tidigt, men har dock aldrig upplevt det själv så jag kan inte säga så mycket om det. Många flickors drömmar är att just bli modell. Om hon har många drömmar kanske du inte ska låta henne gå för långt in i det för det kan bli svårare att komma ut från det.
    Håller med
  • Anonym (Asså)
    Äldre 13 Apr 15:16
    #22
    Anonym modell skrev 2018-04-13 15:12:19 följande:

    Själv tycker jag att man inte ska gå in i modellvärlden för tidigt, men har dock aldrig upplevt det själv så jag kan inte säga så mycket om det. Många flickors drömmar är att just bli modell. Om hon har många drömmar kanske du inte ska låta henne gå för långt in i det för det kan bli svårare att komma ut från det.


    Varför skriver du i en 8,5 år gammal tråd?
Svar på tråden Min dotter vill bli modell