• Äldre 8 Oct 11:16
    109943 visningar
    1481 svar
    1481
    109943

    Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010

    Någon mer här som ansökt till högskolestudier till 2010?

  • Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010
  • Äldre 8 Jan 11:30
    sasssyy skrev 2010-01-08 11:07:01 följande:
     gött... då kanske jag kan planera min ullredsresa till nästa helg iaf då  Upptäckte vid stora nyårsstädningen att jag inte har kläder som är värdiga att visa sig ute i ha ha ha
    Fast jag tror man får räkna med en vecka efter registrering för skolan måste också skicka in till csn....
    Bebisen är här
  • sasssy­y
    Äldre 8 Jan 11:40
    valkyrian skrev 2010-01-08 11:30:36 följande:
    Fast jag tror man får räkna med en vecka efter registrering för skolan måste också skicka in till csn....
    ja men jag har ju registrering nästa vecka..så det är luuugnt..Sitter bara och försöker hitta en bra dag att åka före februari helst.
  • After Foreve­r
    Äldre 8 Jan 11:47

    Va? 4 veckors handläggningstid på csn? Min ansökan tog en dag.
    Skickade in i söndags, i måndags hade de tagit beslut.

  • Äldre 8 Jan 11:52
    sasssyy skrev 2010-01-08 11:40:55 följande:
    ja men jag har ju registrering nästa vecka..så det är luuugnt..Sitter bara och försöker hitta en bra dag att åka före februari helst.
    Sweet. ah jag har registrering den 13 :)
    Bebisen är här
  • sasssy­y
    Äldre 8 Jan 11:54
    valkyrian skrev 2010-01-08 11:52:49 följande:
    Sweet. ah jag har registrering den 13 :)
    det är ju nästa vecka också.. jag har 14:e om jag inte minns fel...men jag längtar arslet av mig till 19:e när allt kör i gång.. Har så mycket som snurrar i mitt liv just nu att jag MÅSTE komma igång så jag får annat att tänka på...
  • Äldre 8 Jan 12:04

    Men... jag pratade med CSN igår... dom sa att dom ha 5 arbetsdagar på sig. Ingenting om nån kö.

    Mitt problem var att skolan inte skickat in mina studieresultat från i våras förrän den 22:a december. Men när jag ringde så kom allt igång och nu är allt godkänt och klart. Vad kan hindra mig nu mer än jag själv?

  • Äldre 8 Jan 15:13

    Plugga på sommaren?

    Jag hittar ett par kurser jag skulle vilja läsa i sommar. Men blir man dödsknäckt av det då? Den ena är på distans, då är jag iaf. hemma och kan sitta i solen och läsa... eller? Någon som har provat?

  • sasssy­y
    Äldre 8 Jan 15:22
    Annaluskan skrev 2010-01-08 15:13:09 följande:
    Plugga på sommaren? Jag hittar ett par kurser jag skulle vilja läsa i sommar. Men blir man dödsknäckt av det då? Den ena är på distans, då är jag iaf. hemma och kan sitta i solen och läsa... eller? Någon som har provat?
    jag gjorde det förra sommaren och det var jätteskoj, nu pluggade jag ju iofs inte före sommaren men jag brukade läsa sommarkurser även förr när jag läste heltid på högskola under året....

    Förresten.. Någon som vet..

    Det är ju så här att min sista termin kommer jag inte få lån mer än den första månaden, nu klarar vi oss ekonomiskt som det är men saker o ting kan ju förändras och jag vet inte om jag lyckas få extrajobb så jag kan spara undan....kan man läsa på komvux parallellt och lyfta studiemedel för det????

    För jag har några kurser inom komvux som jag verkligen verkligen vill läsa och då skulle det ju passa att lägga på sista terminen, vet att det blir ett jäkla slit men det är nemas problemas för mig
  • Äldre 8 Jan 18:58

    Nä jag har inte sökt högskolan alls... =(

    Eller jag sökte ju men "glömde" att tacka ja....
    Puckat men sant...

    Är dessutom arbetslös och blir utförsäkrad helt i februari  =(

  • Tecken
    Äldre 8 Jan 19:05
    Bästamorsan skrev 2010-01-08 18:58:52 följande:
    Nä jag har inte sökt högskolan alls... =(Eller jag sökte ju men "glömde" att tacka ja....Puckat men sant...Är dessutom arbetslös och blir utförsäkrad helt i februari  =(
    Här hittar du lediga studieplatser: http://www.studieplatser.nu/
  • Äldre 8 Jan 19:43
    Tecken skrev 2010-01-08 19:05:45 följande:
    Här hittar du lediga studieplatser: www.studieplatser.nu/
    Man kan söka direkt till högskolan men jag har inte haft möjlighet leta upp mina betyg...
    Har skickat in allt till vhs ju =(
    Är hemma heltid med 3 barn, äldsta 5år imorgon och det är sanslöst mycket att göra =(
Svar på tråden Vi som sökt utbildning på högskolan VT 2010