• Anonym (Jenny)

    OK att gifta sig med utländska tjejer?

    Jag har en kompis som vart singel i säkert 10 år.
    Min mans arbetskollega.
    Han är världens snällaste och smartaste grabb, men inte så bra på att dejta kvinnor.
    I somras åkte han till Ghana för att träffa en tjej han chattat med på internet. Nu är dom redan gifta. Känns som en "paniklösning" men är väldigt glad å hans vägnar.
    Hur ser ni på äktenskap mellan män och kvinnor från olika kulturer?

  • Svar på tråden OK att gifta sig med utländska tjejer?
  • Anonym (Fakta)

    Just i fallet romer gifts såväl pojkar som flickor bort i för oss ung ålder. Har en viss inblick i denna grupp. Äktenskapen sker ofta när både pojken och flickan är strax över 18, för att inte få myndigheternas uppmärksamhet. Traditionellt gifts barnen ihop vid mycket yngre ålder än så. De flesta länder i Europa har en 18-årsgräns för äktenskap för båda könen. Frankrike höjde gränsen för flickor från 16 till 18 för några år sedan.
    I Sverige har man kunnat komma undan om man kan anföra att det är legalt i det land man kommer ifrån, men det kan man inte hävda längre när det gäller europeisk invandring.
    Informella äktenskap ligger utanför detta resonemang. Juridiskt sett är dessa äktenskap helt ogiltiga.

  • Tom Araya
    Anonym (Jenny) skrev 2009-10-11 15:55:46 följande:
    Jag har en kompis som vart singel i säkert 10 år.
    Min mans arbetskollega.
    Han är världens snällaste och smartaste grabb, men inte så bra på att dejta kvinnor.
    I somras åkte han till Ghana för att träffa en tjej han chattat med på internet. Nu är dom redan gifta. Känns som en "paniklösning" men är väldigt glad å hans vägnar.
    Hur ser ni på äktenskap mellan män och kvinnor från olika kulturer?
    Svårt men inte omöjligt (understruket alltså).
    Tycker väl att man bör ta god tid på sig att lära känna varandra i vilket fall som helst.

    Jag har vid några tillfällen blivit kontaktad av utländska tjejer via diverse kontaktsajter men tänkt såhär:
    -Om jag blir tillsammans med den här tjejen kommer folk att tro att orsaken är...
    a) Jag tycker det lättare än att få en svensk tjej
    b) Att jag eftersöker en mer traditionell kvinna som är nöjd med att ta hand om hem och barn samt bli påsatt emellanåt.

    Båda ovanstående samt språksvårigheter gör att jag avstår från att fortsätta kontakt med dessa tjejer oavsett hur trevliga och snygga de är.
  • Anonym (Ovanligt?)

    Hur vanligt är det här? är det främst thaitjejer då?

  • Anonym (Ovanligt?)

    Finns det tjejer som är intresserade av att vara tillsammans med svenskar?

  • Anonym (Ovanligt?)
    Anonym (Fakta) skrev 2012-07-24 14:30:40 följande:
    Hmm, ja. Samtidigt så finns det faktiskt kurdiskor som är gifta med svenskar och som syns rätt väl i media. De är inte utstötta av sin släkt. Jag är ytligt bekant med Dilsa Demirbag, hon och hennes ena lillasyster är, eller åtminstone var, gifta med svenskar.  Det är i och för sig anekdotisk bevisföring. 
    Vilka media kvinnor är tillsammans med en svensk? 
  • Anonym (anonym)

    Låt han leva sitt liv?

    Känns bara som kvinnor är så svartsjuka?
    Man hör på jobbet snacket i lunchrummet, så fort någon annan kille skaffar en snyggare eller smalare flickvän än hans tidigare (dvs hon som sitter och berättar), så är hon en subba, slyna, fitta, luder.
    Och tjejen i fråga på jobbet är inte direkt smal utan är fet, och nu har hennes fd kille skaffat en smal gymtjej.

    Om en man ser en kompis med en kvinna så tänker han "jag ska skaffa mig en tjej som henne".
    Om en kvinna ser en kompis med en man så tänker hon "jag ska ha HAN".

    Kvinnor är backstabbers på ett helt annat sätt.

  • meerkat

    Jag är gift med en ryska och hon var det bästa valet för mig har jag gillar rysk mat och rysk musik samt kultur och jag läser mycket fakta om Ryssland såsom historia och dokumentärer

    Länken nedan är till en Youtubevideo men en mycket bra sångare som tyvärr dog i hjärntumör i höstas

    Dimitri hvoroskovsky heter han

    Sången heter tranor och handlar om kriget och de soldater som ej kom hem tillbaka från slagfälten



  • Anonym (Borde finnas)

    Det borde finnas en internetssida där svenska män paras ihop med invandrartjejer(som har svårt att hitta svenska män).

  • Anonym (Ovanligt?)
    Anonym (Borde finnas) skrev 2018-04-07 23:04:35 följande:

    Det borde finnas en internetssida där svenska män paras ihop med invandrartjejer(som har svårt att hitta svenska män).


    Fast hur många är det egentligen som är intresserade?
  • Anonym (Ovanligt?)
    Anonym (Fakta) skrev 2012-07-24 14:23:05 följande:

    Iransk-svenska par, där kvinnan kommer från Iran och mannen är svensk är inte så ovanligt i de här trakterna, 

     


    Det visste jag inte det var nytt för mig trodde inte kvinnorna var intresserade 
  • Anonym (Ovanligt?)
    Anonym (Fakta) skrev 2012-07-24 14:23:05 följande:

    Iransk-svenska par, där kvinnan kommer från Iran och mannen är svensk är inte så ovanligt i de här trakterna, 

     


    Det visste jag inte det var nytt för mig trodde inte kvinnorna var intresserade 
  • ekkel

    Känns faktiskt som att svenska kvinnor börjat tappa värde på marknaden rätt kraftigt de senaste åren pga feminism. Män vill helt enkelt inte ha avdankade singelmorsor som knullat över 20 snubbar.

    Många kvinnor från vissa kulturer är väldigt ordentliga, familjeorienterade, har det kvinnliga kvar och har inte legat med halva världen, så de värderas högre än maskulina feministiska svenskor.

  • Anonym (Många)
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2018-03-19 16:55:28 följande:

    Vilka media kvinnor är tillsammans med en svensk? 


    Thilde de Paula, Bathina Philipsson, soraya lavasani, Elisabeth massi Fritz, Leila Lindholm, Nikki amin, Alice Bah Kuhnke, Anitha Schulman, Silvia Bernadotte, oksana wilhelmsson...osv
  • Anonym (Ovanligt?)
    Anonym (Många) skrev 2018-06-24 22:35:44 följande:

    Thilde de Paula, Bathina Philipsson, soraya lavasani, Elisabeth massi Fritz, Leila Lindholm, Nikki amin, Alice Bah Kuhnke, Anitha Schulman, Silvia Bernadotte, oksana wilhelmsson...osv


    Ja det var verkligen många namn du presenterade är det bekanta till dig?
  • Anonym (Ovanligt?)

    Finns det kvinnor här som är gifta med Svenskar

  • Anonym (Gift med utländska)

    Absolut - jag är gift med en sydeuropéisk kvinna.
    Skulle ALDRIG ha gift mig med en svensk kvinna under några som helst omständigheter.

    Men detta beror ju på vad man söker också.
    För mig är svenska kvinnor för vanilj... för lagom. De passar inte MIG.

    Allt beror ju på vad man söker och vill ha.

  • Anonym (Pius)
    Anonym (Gift med utländska) skrev 2021-03-12 12:36:05 följande:

    Absolut - jag är gift med en sydeuropéisk kvinna.
    Skulle ALDRIG ha gift mig med en svensk kvinna under några som helst omständigheter.

    Men detta beror ju på vad man söker också.
    För mig är svenska kvinnor för vanilj... för lagom. De passar inte MIG.

    Allt beror ju på vad man söker och vill ha.


    Det är jag också. Gift med en sydeuropeisk kvinna alltså. Vi är båda tvåspråkiga och talar varandras språk.

    Utifrån det jag ser runtomkring mig, har jag svårt att se hur jag skulle kunna vara ihop med en svenska.

    Svenskor uppfattar jag som genuint falska. Undantag finns självklart men generellt är de falska och illojala. T.ex. flörtar med andra karlar på fest o.s.v., och deras män bara accepterar det. Har sett det för många ggr för att det skulle kunna vara en slump.

    Sverige är ett matriarkat.

Svar på tråden OK att gifta sig med utländska tjejer?