• Äldre 14 Oct 10:02
    11861 visningar
    153 svar
    153
    11861

    påhopp om albaner i radio

    med anledning av matchen mellan sverige och albanien ikväll så har en viss radiokanal gjort en låt som de tror ska psyka albanerna så sverige har större chans...
    tycker det vore helt ok om de skrev en låt till sveriges fördel, om det inte vore så att det var påhopp
    själv har jag klagat till dem och hoppas fler gör det
    www.rixfm.com/webbradio/&id=4823

  • Svar på tråden påhopp om albaner i radio
  • Amazin­a
    Äldre 14 Oct 10:41
    #1

    Ja, jag förstår att man hänger upp sig om man kommer från Albanien. Texten är ju inte direkt blid... Men jag skrattade faktiskt. Det är ju ett humorprogram. Jag tror inte man ska ta det på så stort allvar.

  • Äldre 14 Oct 10:44
    #2
    Amazina skrev 2009-10-14 10:41:25 följande:
    Ja, jag förstår att man hänger upp sig om man kommer från Albanien. Texten är ju inte direkt blid... Men jag skrattade faktiskt. Det är ju ett humorprogram. Jag tror inte man ska ta det på så stort allvar.
    jag tar åt mig även om jag är helsvensk
    tycker att såna där låtar kan vara ganska kul, OM det är en låt med humör och inte en massa påhopp
  • Henom
    Äldre 14 Oct 11:18
    #3

    Haha, jag tyckte den var väldigt träffsäker.

  • Amazin­a
    Äldre 14 Oct 11:46
    #4

    "Vem vill åka dit när det luktar lök" hahahahaha

  • Äldre 14 Oct 11:48
    #5

    får man fråga vad ni hade tyckt om albanerna skriver en låt om svenskar med massa påhopp?

  • Jag o mina killar
    Äldre 14 Oct 11:50
    #6
    PetraDeliu skrev 2009-10-14 11:48:17 följande:
    får man fråga vad ni hade tyckt om albanerna skriver en låt om svenskar med massa påhopp?

    I ett humorprogram hade jag inte sagt ett jota troligtvis skrattat. Jag skrattade gott nä rjag hörde låten på radion i morse!
  • Henom
    Äldre 14 Oct 11:50
    #7
    PetraDeliu skrev 2009-10-14 11:48:17 följande:
    får man fråga vad ni hade tyckt om albanerna skriver en låt om svenskar med massa påhopp?
    Det finns många låtar/visor om svenskar som inte är så snälla mot oss. Googla lite så ser du.
  • Äldre 14 Oct 11:51
    #8

    Jag o mina killar skrev 2009-10-14 11:50:01 följande:


    får man fråga vad ni hade tyckt om albanerna skriver en låt om svenskar med massa påhopp?I ett humorprogram hade jag inte sagt ett jota troligtvis skrattat. Jag skrattade gott nä rjag hörde låten på radion i morse!
    om det varit humor hade jag också skrattat, absolut
    men anser inte att finns humor i påhopp
  • Äldre 14 Oct 11:51
    #9
    Henom skrev 2009-10-14 11:50:28 följande:
    Det finns många låtar/visor om svenskar som inte är så snälla mot oss. Googla lite så ser du.
    tips om vad ska googla på??
  • Flicka­MedGul­d
    Äldre 14 Oct 11:58
    #10

    Jag tyckte låten TS länkade till var kul. Så farligt är det inte att man måste bli upprörd över det. I tävlingssammanhang är det klart man kan skämta om motståndarna...

    För exempel på låtar om svenskar och deras beteende, kolla Promoes Svennebanan. Oerhört träffsäker, och en aning värre än Albanlåten.

    Texten hittas exempelvis här:

    s0ffsan.blogspot.com/2009/04/svennebanan-lyrics.html

Svar på tråden påhopp om albaner i radio