• Äldre 17 Oct 01:04
    15202 visningar
    5 svar
    5
    15202

    Bokstäver att skriva ut...

    Har en 5 åring som är väldigt intresserad av bosktäver och ord. Han har börjat läsa... Tänkte mig att jag skulle hitta någon sida på nätet med en bild med ex. A apa (en bild på en apa) B - bil , C citron ja ni vet... och även så att han kan öva på att skriva... A B C osv. Hittar massor av sidor på engelska men finns det inte på svenska.

    Tar tacksamt emot tips...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-17 12:20
    Hittade denna länk ex.
    www.first-school.ws/THEME/alphaletter/a.htm
    men vill alltså ha samma fast på svenska. Vet att det ska finnas... hittade en gång en bra sida glömde dock att lägga upp som favorit.

  • Svar på tråden Bokstäver att skriva ut...
  • Joona
    Äldre 17 Oct 01:38
    #1

    Jag har gjort dem själv med word och clip art =) då kan hon öva med pennan direkt på pappret

  • Äldre 17 Oct 01:46
    #2

    Jag skulle nog också gjort egna genom WORD eller likande och klippt in en bild men jag skulle bytt ut de istället för då tex. A "apa" till apelsin istället eller jaa lite mer saker man använder i vardagen en apa ser man inte varje dag eller pratar mycket om en apa eller så medans en apelsin brukar man äta eller jaa..
    F "farmor" och även ha en bild på farmor eller M som i Mormor och ha en bild på mormor'n eller L "Lisa" och ha en bild på kompisen Lisa eller jaa du förstår säkert vad jag menar?!

  • Äldre 17 Oct 11:38
    #3

    puff

  • Nennie
    Äldre 17 Oct 11:39
    #4
    SandraD skrev 2009-10-17 01:46:05 följande:
    Jag skulle nog också gjort egna genom WORD eller likande och klippt in en bild men jag skulle bytt ut de istället för då tex. A "apa" till apelsin istället eller jaa lite mer saker man använder i vardagen en apa ser man inte varje dag eller pratar mycket om en apa eller så medans en apelsin brukar man äta eller jaa.. F "farmor" och även ha en bild på farmor eller M som i Mormor och ha en bild på mormor'n eller L "Lisa" och ha en bild på kompisen Lisa eller jaa du förstår säkert vad jag menar?!
    SMART! :D
    det ska jag göra till min dotter som iofs bara är 3, men väääldigt intresserad av att skriva :) Vilken bra idé!
  • Äldre 17 Oct 18:16
    #5

    Hittade denna sida www.lektion.se här måste man vara medlem (gratis) massor av använbart material finns här.

Svar på tråden Bokstäver att skriva ut...