• Anonym (Maria­)
    Äldre 26 Oct 15:35
    24680 visningar
    7 svar
    7
    24680

    Vad är det för värk jag får i armar och ben ibland?

    Då och då, oftast kanske 2 ggr i månaden får jag värk i benen eller armarna som känns exakt som växtvärk när man var liten. Hade stora problem med det som barn och mina föräldrar fick sitta och massera mina ben när det var som värst och jag bara grät.
    Någon som har liknande värk i ben eller armar ibland? Vad kan det vara? Jag har haft såhär så länge jag kan minnas och det är verkligen irriterande när det kommer, gör ju så ont.

  • Svar på tråden Vad är det för värk jag får i armar och ben ibland?
  • TeAmo
    Äldre 26 Oct 15:52
    #1

    Jag har exakt samma problem, det är as jobbigt.
    Jag tror att det kan vara reumatism, jag hade det som liten och när jag beskrev värken nyligen för en läkare 'växtverk' så sa han att det var typiskt reumatism, men jag är inte säker.. Jag har också både i armarna & benen.. Det är verkligen omöjligt att sova när värken slår till!
    Det enda som brukar funka är Ipren eller värmedyna.

  • Anonym (Maria­) Trådstartaren
    Äldre 26 Oct 15:56
    #2

    Oj...reumatism. Läskigt om det är det. jag har ju inte problem ofta utan kanske 2 ggr i månaden eller lite mer sällan. Men ja, visst är det jättejobbigt. Har det just nu i ena benet och det är en sån molande jobbig värk.

  • Anonym
    Äldre 26 Oct 16:29
    #3

    hej!har oxå så som ni beskriver..är 27 år och har haft det sen jag var liten!
    jag tar alvedon då jag känner av det och sen försvinner det....

  • Anonym
    Äldre 26 Oct 16:54
    #4

    Jag är absolut ingen expert, men brukar inte reumatism vara mer koncentrerat till just leder?
    Jag tänker att om det gör ont i hela benet/armen, dvs i skelettet som en "molande" värk, kan det kanske vara benhinnan som gör ont?
    Jag har haft benhinneinflammation en gång, just det gjorde fruktansvärt ont, men efter det så kan jag få en lightvariant av den smärtan i benen om jag gått långt på hårt underlag...

  • Äldre 18 Jan 00:38
    #5

    Vad är benhinneinglmsrion

  • lindal­icious
    Äldre 18 Jan 00:57
    #6

    Lider av samma värk. Det är så jäkla drygt ibland på natten när det bara molvärker. Oftast sitter mitt i tex vänster arm och höger ben eller vice versa. Nästan alltid motsatt ben liksom. Men ibland är det bara i ett ben eller en arm också. Oftast centrerat kring handleden eller underarmen och runt knäet om det är i benet. Och det blir tungt/ömt att lyfta o röra armen. Känns verkligen precis som växtvärk som du skriver!

    Jag äter starka smärtstillande mediciner pga ryggskador efter en bilolycka, men denna växtvärk-smärta fanns där långt innan dom problemen kom. Har alltid varit allmänt "känslig" i kroppen och tycker det är obehagligt med tex duschstrålarna och klarar inte av att duscha i varmt vatten. Är även väldigt öm i huden/fettet eller vad man ska säga och det gör sååå ont om en pojkvän har skojbråkats eller försökt kittla eller liknande. Det gör verkligen ont. Alltid tänkt att jag bara är känslig, men är inte alls överdrivet smärtkänslig på något annat sätt så jag vet inte... Har sån värk i handleden upp mot armbågen inatt. Jäkla skit :( Skönt att inte vara ensam om denna "vuxen-växtvärk", men trist att vi har ont. Jag är 34 förresten.


    Don't get mad, get even.
  • Äldre 9 Jul 12:03
    #7

    Hur har det gått för er har samma problem

Svar på tråden Vad är det för värk jag får i armar och ben ibland?