• Risifr­utti
    Äldre 26 Oct 17:28
    63063 visningar
    196 svar
    196
    63063

    hittade en STOR spindel i mitt rum,se bild, är den giftig??

    jag hittade denna spindel i mitt rum, har aldrig sett så stora spindlar i sverige förr, kan den vara giftig? fasar!! :O :O

    se bild:

    [url=gickr.com][img]gickr.com/results2/anim_358081dc-6d13-e4a4-415a-fd4d8a1bed3e.gif[/img][/url]

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 17:28
    oj, fel länk, denna borde fungera:

    gickr.com/results2/anim_358081dc-6d13-e4a4-415a-fd4d8a1bed3e.gif

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 17:33
    har laddat upp en bild på den i mitt fotogalleri här på FL nu

  • Svar på tråden hittade en STOR spindel i mitt rum,se bild, är den giftig??
  • annica­villha­beis
    Äldre 27 Oct 22:44

    När min karl bodde hemma bodde han i källare å hade såna där spindlar eller liknande, kollade aldrig så noga på hur de såg ut..
    Men de var gigantiska å man hörde när de gick...usch...
    En annan äcklig spindelgrej...Satt barnvakt en gång, va kanske 12 år eller så...å det kommer en spindel stor som en hand med jätte ludna ben, den lär ju rymt från nån...Jag va så rädd så visste inte vad jag skulle göra..slutade med att jag slängde ett lock från ett spel över den å satt sedan hela kvällen och stirrade på det där locket som rörde sig när spindeln skulle ta sig därfrån...usch..få rysningar än idag..

  • Äldre 28 Oct 00:48

    Hjälp! Jag funderar allvarligt på att lägga vår husletarplaner på hyllan och bo kvar i vår lägenhet på fjärde våningen- här kommer INGA spindlar in, knappt ens en lite fluga.

    Har mött ett sånt kräk en enda gång i mitt liv och då var jag runt fem år gammal och den sprang över min fot när jag skulle kliva över en tröskel. Ingen trodde på mig när jag sa att den täckte hela foten med ben åt alla håll men det var nog inte inbillning då!

  • Äldre 28 Oct 01:15

    Stor HusSpindel tror jag minsann att det är...om den är ca 4 cm stor... vi hade en sådan som kom gåeende bredvid mig när jag bytte blöja på min son... jag skrek till som tusan o hade gåshud i en vecka hehe

    Dem är inte farliga men kan bitas!! o det blir ett litet bett....vad jag har läst iaf!!!
    Sen finns det juh vattenspindlar som kan ge som ett getingsting..... men d e juh en annan femma!

    Värre är det om ni finner Svarta Änkan som nu är Ettablerad i Sverige!! Dem är inte att leka med!!!

  • JoJo02
    Äldre 28 Oct 08:29

    Gissar på källarspindel. Sådana har vi haft många av i sommar. Usch. Här heter de "monster". Påminner om jättespindlarna i Harry Potter {#lang_emotions_wink}

  • AyaRan
    Äldre 28 Oct 09:41

    gah!
    monster! gud vad äckligt.

  • Äldre 28 Oct 11:26

    Tro mej - vi hade mycket större! spindlar än så där i vår förra lägenhet.
    GAH vad äckligt det var... HUH

  • Äldre 28 Oct 13:39

    Hua, sådana hade vi i våran källare i vårt förra hus. *ryser*
    Mitt hemskaste minne är från en sommarkväll när jag gick genom hallen, barfota såklart. Plötsligt "knäpper" det till under fotsulan och jag har nått blött under foten.
    Självklart var det en av dessa jättespindlar...gick inte barfota inomhus på länge efter det.

  • Äldre 28 Oct 13:43

    Såna spindlar hade vi ett antal här inne i slutet av sommaren, tror de flyttade in när det började bli kallt
    jag som egentligen inte är ett dugg spindelrädd tar gärna de bestarna i en bit papper innan jag bär ut som


    Mamma till Nora, August och Ella
  • Button­s
    Äldre 28 Oct 14:25
    Pippiputti skrev 2009-10-28 13:39:51 följande:
    Hua, sådana hade vi i våran källare i vårt förra hus. *ryser*Mitt hemskaste minne är från en sommarkväll när jag gick genom hallen, barfota såklart. Plötsligt "knäpper" det till under fotsulan och jag har nått blött under foten.Självklart var det en av dessa jättespindlar...gick inte barfota inomhus på länge efter det.
    Fy så äckligt! Jag börjar nästan gråta nu.
  • Äldre 28 Oct 14:48

    Fyy sitter här och ryser Jag och killen hittade en spindel stor som en krabba som någon innan skrev, och det var det vidrigaste jag sett. Bara kroppen var som en liten mus och sedan de långa håriga benen aaagh!
    Killen skrek som en liten skolflicka och jag fick "ta hand" om den.
    Den stod där i tvättstugan och glodde på mig och jag var livrädd att den skulle hoppa på mig eller springa iväg. Så jag tog en stor vedklabbe och släppte den lägligt över den. Splash lät det och det flög ben överallt.
    Vår katt bryr sig inte om dom tyvärr, men det är väldigt obehagligt att gå ner och duscha i tvättstugan jag ser mig omkring varenda gång. SUCK vad patetisk man är ...

  • Äldre 28 Oct 17:18

    Herregud vilken äcklig rackare!!!

Svar på tråden hittade en STOR spindel i mitt rum,se bild, är den giftig??