• Strawb­erryDa­quiri
    Äldre 30 Oct 10:55
    3521 visningar
    10 svar
    10
    3521

    Var hittar man Hundmässor/utställningar?

    Jag och min sambo har länge hållt på att letat en passande ras till oss, än är det många timmar kvar att fundera :) Jag skulle så gärna vilja åka på någon hundmässa eller liknande där man kan få träffa olika raser och se dem "live". Någon som vet vart man kan hitta det här i sthlm?

  • Svar på tråden Var hittar man Hundmässor/utställningar?
  • Fruoch­mamma
    Äldre 30 Oct 11:21
    #1

    Bra idé att reka lite!!

    Här hittar du Svenska Kennelklubbens kalender: http://kennet.skk.se/skk/?id=627&sprak=sv

    Kolla annars även den rasen du är mer intresserad av eller lokala tidningar.

    Lycka till :)


    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mor
    Äldre 30 Oct 11:25
    #2

    då ska du åka på denna

    kennet.skk.se/skk/innehall.aspx&Sprak=sv

  • Äldre 30 Oct 11:32
    #3

    Hund 2009!

    Ses där

  • Strawb­erryDa­quiri
    Äldre 30 Oct 15:59
    #4

    Tack, synd att det är så lång tid kvar till den bara :)

  • Äldre 30 Oct 20:04
    #5
    StrawberryDaquiri skrev 2009-10-30 15:59:14 följande:
    Tack, synd att det är så lång tid kvar till den bara :)
    Den som väntar på något gott....

    Läs gärna mer om uställningen, vilka raser som ställs på vilken dag osv.
    Kommer finnas tävlingar i bla lydnad också.

    Jag längtar som en unge till julafton
  • Lokatt
    Äldre 31 Oct 09:13
    #6
    StrawberryDaquiri skrev 2009-10-30 15:59:14 följande:
    Tack, synd att det är så lång tid kvar till den bara :)
    fast se det som välldig tur att du bor så nära just den, den är ju en av de största i sverige och de har dessutom fullt med rasmontrar som visar upp och presenterar sina raser. De delar även ut infopapper om sin ras.
  • snuttP
    Äldre 31 Oct 09:18
    #7

    Hund 2009 är ju den du ska åka på då. Den tillhör de stora mässorna. Där kan du se de flesta raserna, prata med uppfödare osv. Annars så pågår just nu en utsällning i Växjö. Men där finns inga rasmontrar. Nästa söndag är den inof. Malmö valp. Lite långt för dig att åka då. Men måååånga valpar!! =)
    Efter det så är det som sagt Hund2009 som är nästa stora. Den stora efter det är MyDog i Göteborg.
    Gå in på www.skk.se och kolla, där kan du kolla när alla utställningar är..

  • Trill
    Äldre 31 Oct 17:33
    #8

    Sofieros hundutställning på en slottsgård utanför Helsingborg är helt underbar.
    Fin omgivning, massor av hundraser.

    SKK har datum...

  • Gnagar­n
    Äldre 31 Oct 17:38
    #9

    -> TS

    Känner ni nån som är hundkunnig? Försök då prata med den om era hundtankar och försök koma fram till några hundraser som kan vara lämpliga för er. Därefter kan ni söka er ut till hundutställningar och lydnadstävlingar mm för att se hundarna på nära håll och prata med uppfödare. Att besöka brukshundsklubb kan också vara en bar ide då de flesta raser brukar finnas representerade där på olika kurser. Då finns tillfälle att ala med ägarna under lite med avspända förhållanden (under en utställning är både ägare och uppfödare lite "stressade" och inne i tävlingen).

    Har själv hållt på med hundar sen jag var liten så vill ni ha lite tips poch råd så är det bara att skicka ett mess. Bor i Huddinge själv.

  • snuttP
    Äldre 1 Nov 07:54
    #10
    Trill skrev 2009-10-31 17:33:09 följande:
    Sofieros hundutställning på en slottsgård utanför Helsingborg är helt underbar.Fin omgivning, massor av hundraser. SKK har datum...
    Där är jätte fint, men den utställninge är alltid i början av sep. Så dår får hon vänta nästan ett år.
Svar på tråden Var hittar man Hundmässor/utställningar?