• Ebba
    Äldre 14 Nov 10:31
    2061 visningar
    16 svar
    16
    2061

    Phil & Teds VIBE - vi får inte till syskonsitsen - någon som kan hjälpa???

    Hej!
    Finns det någon P & T expert som kan hjälpa oss lite....? Vi köpte en VIBE för några månader sedan och har varit supernöjd med vagnen så länge vi använde den som singelvagn.

    Nu har lillesyskonet anlänt och vi har provat vagnen med syskonsitsen monterad fram med det funkar verkligen inte!
    Storasyster är 1 år och 9 månader och är ca 86 cm lång och väger 14 kg och hon får inte alls plats i syskonsitsen och ryms inte i selen. Det första som hände var att hon föll ur vagnen och slog huvudet i asfalten!

    Har vi gjort något fel eller missat någon funktion?

    Någon som vet eller haft samma problem och lyckats lösa det?

    Vi är jättetacksamma för svar!

  • Svar på tråden Phil & Teds VIBE - vi får inte till syskonsitsen - någon som kan hjälpa???
  • Ebba
    Äldre 14 Nov 17:29
    #1

    Puffar lite innan vagnen hamnat på tippen....

  • buffyb­us
    Äldre 14 Nov 17:31
    #2

    min kille är nästan 90 lång o får plats i phil o ted sports syskonsits 


    André -08 & Emma -09
  • buffyb­us
    Äldre 14 Nov 17:32
    #3

    provat o spänna ut banden i selen?


    André -08 & Emma -09
  • lilltr­ollet8­3
    Äldre 16 Nov 14:35
    #4

    jag kan bara hålla med, försöker sälja min Vibe men det går trögt, sämre vagn får man leta efter, blev grymt besviken när jag skulle trolla om den till dubbelvagn och sätta på syskonsitsen ovanpå. ändå har jag en liten kille på 19 månade som bara är 82 lång, men han MÅSTE ha selen på annars trillar han ju ut, finns liksom ingen "sittdel", du fattar nog vad jag menar, sen slår han huvudet i bågen på sitsen. känns mer som han bara hänger fast i selen.
    Har kollat på en P&T sport och deras sits verkar mycket bättre. ångrar att jag inte köptde den.

    Det ska ju gå och förlänga selen... håller med dig-till tippen med vagnene om den inte blir såld!!

  • Äldre 16 Nov 14:42
    #5

    Har en son på 84 cm lång och han får inte heller plats i viloläget men är annars nöjd! Spännerna går att justera både på höjden och och bredden eller vad man säger- men de måste vara på..annars blir de framtungt på sitsen. Sonen fick inte plats under sufletten på sportet något bra i syskon men satt bättre i siten. Men tycker vibe har fler fördelar än sport just nu. Men har också funderat på att byta till sport.

  • Äldre 16 Nov 14:42
    #6
    lilltrollet83 skrev 2009-11-16 14:35:43 följande:
    jag kan bara hålla med, försöker sälja min Vibe men det går trögt, sämre vagn får man leta efter, blev grymt besviken när jag skulle trolla om den till dubbelvagn och sätta på syskonsitsen ovanpå. ändå har jag en liten kille på 19 månade som bara är 82 lång, men han MÅSTE ha selen på annars trillar han ju ut, finns liksom ingen "sittdel", du fattar nog vad jag menar, sen slår han huvudet i bågen på sitsen. känns mer som han bara hänger fast i selen.Har kollat på en P&T sport och deras sits verkar mycket bättre. ångrar att jag inte köptde den. Det ska ju gå och förlänga selen... håller med dig-till tippen med vagnene om den inte blir såld!!
    Vad har du den ute för då? Kanske ligger för högt i pris!
  • lilltr­ollet8­3
    Äldre 16 Nov 14:47
    #7

    jag kollade priser och la efter det. 6500 med syskonsits och enkelt och dubbelt regnskydd, kanske är dyrt... vi köpte den i maj och har inte använt den mycket, fast så sägerväl alla:)

  • Äldre 16 Nov 14:50
    #8

    nä de var ju ett bra pris ju! köpte min beg i aug 6500 med dubbelt regnskydd o syskon, mjuklift. den var köpt mars 09 o lite repig

    är man intresserad kan du ju gå ned lite i en prutning.

  • lilltr­ollet8­3
    Äldre 16 Nov 14:53
    #9

    jo jag hade tänkt det, men det är ju inte någon som har ringt alls!!

  • Äldre 16 Nov 14:55
    #10
    trist! Lägg ut den på köp och sälj på FL, blocket, lokal tidning mm Kollade blocket och priset ligger ju bra
  • lilltr­ollet8­3
    Äldre 16 Nov 14:59
    #11

    den ligger på blocket. funderat på tradera... visste inte ens att dom hade sälj på FL

  • Äldre 16 Nov 15:00
    #12

    Nä men de har de!! Är gratis

  • lilltr­ollet8­3
    Äldre 16 Nov 15:05
    #13

    ja nu har jag lagt ut den på FL. förlåt att vi snodde din tråd TS!!

  • Äldre 16 Nov 16:49
    #14

    Lycka till

  • Ebba
    Äldre 20 Nov 16:09
    #15

    Ha, ha - inga problem! Glad att se att andra oxå ruttnat på vagnen! Vi ratade våran och köpte en UJ syskonvagn - är hur nöjd som helst med den!

  • lilltr­ollet8­3
    Äldre 20 Nov 20:33
    #16

    gott för er. Jag ångrar mig bittert att jag inte köpte en UJ, vi kollade läänge på den. Kansek blir det för pengarna jag får för min VIBE!! haha, nu ligger den på tradera också, så den borde ju bli såld...tids nog! fick du sålt din??

Svar på tråden Phil & Teds VIBE - vi får inte till syskonsitsen - någon som kan hjälpa???