• Anonym
    Äldre 14 Nov 11:58
    9054 visningar
    22 svar
    22
    9054

    tramadol

    Ni som äter tramadol, hur bajsar ni? Jag blir så otroligt hård i magen att det är totalt kört.
    Måste lägga massor av pengar på laxeringsmedel.

  • Svar på tråden tramadol
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Nov 12:14
    #11

    Tramadolen tar ju bort toppen av smärtan sen gör den mig likgiltig o på såvis orkar jag med eländet mer.

  • Vulgus­Profan­um
    Äldre 14 Nov 12:22
    #12
    Anonym skrev 2009-11-14 12:14:55 följande:
    Tramadolen tar ju bort toppen av smärtan sen gör den mig likgiltig o på såvis orkar jag med eländet mer.
    Anonym skrev 2009-11-14 12:13:56 följande:
    Har provat allt detta har pågått i åratal. Det är min rygg, är även opererad för det men med sämre resultat.
    Jag förstår att det är jobbig men be om att få en remiss till en smärtläkare om du upplever att du inte får någon lindring.

    Att äta tramadol en längre tid om det egentligen inte riktigt hjälper kan ju inte vara det ultimata och speciellt när du också har det jobbigt med maken och upplever att du blir likgiltig.
    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Vulgus­Profan­um
    Äldre 14 Nov 12:22
    #13

    Sorry stavade ju helt galet där.
    Det är ju magen du har problem med och inte maken


    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Nov 12:23
    #14
    VulgusProfanum skrev 2009-11-14 12:22:00 följande:
    Jag förstår att det är jobbig men be om att få en remiss till en smärtläkare om du upplever att du inte får någon lindring.Att äta tramadol en längre tid om det egentligen inte riktigt hjälper kan ju inte vara det ultimata och speciellt när du också har det jobbigt med maken och upplever att du blir likgiltig.
    Varför tror du att jag har det jobbigt med maken?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Nov 12:25
    #15
    VulgusProfanum skrev 2009-11-14 12:22:43 följande:
    Sorry stavade ju helt galet där.Det är ju magen du har problem med och inte maken
    ok hihi, ja visserligen har jag problem med honom ibland..tänkte ett tag att du är synsk eller läser min dagbok .
  • Vulgus­Profan­um
    Äldre 14 Nov 12:51
    #16
    Anonym skrev 2009-11-14 12:25:19 följande:
    ok hihi, ja visserligen har jag problem med honom ibland..tänkte ett tag att du är synsk eller läser min dagbok .
    Hahaha jag såg det först efter att jag hade postat. Det var ju en himla tur att jag rättade till det *S*

    Magen inte maken- det är en himla skillnad det *S*
    Även om båda ibland kan vara a pain in the ars
    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Äldre 14 Nov 14:16
    #17

    Testa laxoberaldroppar.

  • 1111
    Äldre 16 Nov 23:14
    #18

    När jag tog tramadol slutade jag kunna kissa. jag fick åka till akuten och tömma mig på urin, men problem med att göra nr 2 fick jag aldrig. jag skulle ta 3 tabl. a 50 mg per dag, men ett tag var jag uppe i sju-åtta stycken, jag åt bara tramadol i knappt tre veckor, kände mindre smärtlindring men inte helt bra. sen när jag slutade med tamadol upptäckte jag att jag gått upp 7 kg på tre veckor, kände mig svullen coh så, när jag slutade tog det bara några dar med urindrivande att gå ner dom 7 kilona men det tog veckor innan jag kunde kissa normalt igen.

  • Äldre 17 Nov 00:05
    #19

    Både nr 1 & 2 brukar lösa sig av sig självt efter ett tag. Jag har själv gått på 1½-2½gram/dygn och hade inga problem med något av detta.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 17 Nov 08:48
    #20
    DreamBitch skrev 2009-11-17 00:05:31 följande:
    Både nr 1 & 2 brukar lösa sig av sig självt efter ett tag. Jag har själv gått på 1½-2½gram/dygn och hade inga problem med något av detta.
    Menar du att du också blev hård i magen och efter ett tag så blev det normalt?
    Hur många droppar rekomenderar du så att man inte akut "gör på sig" tex på jobbet.
    Är laxoberal receptfritt?
  • Äldre 17 Nov 12:05
    #21
    Anonym skrev 2009-11-17 08:48:26 följande:
    Menar du att du också blev hård i magen och efter ett tag så blev det normalt? Hur många droppar rekomenderar du så att man inte akut "gör på sig" tex på jobbet. Är laxoberal receptfritt?
    Ja, precis.
    Laxoberaldroppar finns receptfritt på apoteket och det står på förpackningen hur många droppar man ska ta. Tror det är 10 droppar.
    Laxoberaldroppar är långtidsverkande. Jag tog mina på kvällen innan jag la mig och för mig har det aldrig blivit någon panik. Det fungerar inte som tex microlax som verkar snabbt och intensivt.
  • Anonym (Recep­t??)
    Äldre 18 Nov 12:06
    #22

    När du står på Tradolan/Tramadol/Tiparol och blir hård i magen så ska du ha recept på Laktipex el Lactulos, då får du räkna in det på kortet på apoteket. Du kan även prova Laxoberal dr. men de skadar tarmen mer än ex. Laktipex....

    Tala med din läkare så får du säkert ett recept.....

Svar på tråden tramadol