• Maggi74

    Hur många Viktväktar-points ska man äta/dag?

    Jag undrar om någon har en lista på hur många points man ska äta per dag, beroende på vad man väger/hur lång man är?

    Jag och sambon har nämligen börjat käka viktväktarmat, men vi vet inte exakt hur många points vi bör äta/dag, bara på ett ungefär........

    Någon som har koll på det????? Tacksam för svar.......

  • Svar på tråden Hur många Viktväktar-points ska man äta/dag?
  • Jossebell

    igår gjorde jag en rejäl rensning bland alla mina vv papper. Dubbletter av pointböcker och massa recept jag aldrig kommer att göra. Min man tycker nämligen att jag förmodligen inte blir smalare för att jag har fler häften

  • Jossebell

    Jag försöker hitta en lista som jag haft tidigare över antal P i kaffeautomater. Någon som har den?
    Mest undrar jag över chockocream, eller vad den heter?

  • myra i magen

    nån som vet hur det är med v.v när man är gravid? om man får äta mer points då? jag vet ju såklart att man absolut inte ska banta när man är gravid men det e bara lite svårt för mej å veta vad jag egentligen sätter i mej under en dag så vv har fungerat skitbra för mej (har gått ner endel kilon oxå före jag blev gravid)

    eller ska jag räkna till de där 4 p som är under kategorin "behålla vikten"??

  • SusanneW82

    Myra i magen... prata med din barnmorska dom brukar veta...eller så hänvisar hon till en dietist

  • myra i magen

    a va bra det ska jag göra. tack för tipset! har klarat att hålla vikten så bra med hjälp av vv så jag känner inte för å plötsligt gå upp 45 kilo bara för att jag tror att jag kan "äta vad som helst"

  • Maggi74

    myra i magen: Jag vet inte om man bör äta mer när man är gravid, men fördelen med Viktväktarna är ju att man inte "bantar" utan lär sig att äta rätt istället. Detta bör ju inte påverka fostret, tycker man........

    Men jag hade nog hört mig för med BM, precis som SusanneW82 skriver........de brukar ha koll på sånt.

  • myra i magen

    *tack tack*

    ska prata med bm för det e precis det där jag vill åt, att kunna äta "normalt".

  • Björkeli

    myra i magen: För många år sedan fanns det ett program för gravida o ammade. Dock togs programmet för gravid bort för några år sedan. VV vill alltså INTE att gravida ska äta efter deras modell när de är gravida.

    Du kan, med den kunskapen du har genom VV, ändå äta rätt och näringsmässigt bra för dig o bebisen. Men att räkna points vill inte jag rekommendera.

    Grattis till bebben i magen!!

  • fjaril77
    myra i magen skrev 2005-10-05 16:19:53 följande:
    nån som vet hur det är med v.v när man är gravid? om man får äta mer points då? jag vet ju såklart att man absolut inte ska banta när man är gravid men det e bara lite svårt för mej å veta vad jag egentligen sätter i mej under en dag så vv har fungerat skitbra för mej (har gått ner endel kilon oxå före jag blev gravid)

    eller ska jag räkna till de där 4 p som är under kategorin "behålla vikten"??
    hej  lite sent kanske men man ska lägga till de 4 p det skulle jag i vart fall .
Svar på tråden Hur många Viktväktar-points ska man äta/dag?