• Bebisi­Februa­ri
    Äldre 19 Nov 18:29
    11829 visningar
    9 svar
    9
    11829

    Glömde frimärke på brev till försäkringskassan

    Fan fan fan...
    Jag vet att jag är klantig det behöver jag inte bli påmind om.

    Jag hade tankarna helt på annat håll när jag la brevet på brevlådan och kom på i efterhand att jag glömde sätta på frimärke på brevet.

    Nån mer som glömt frimärke när ni postat brev till Försäkringskassan, vad har hänt? Har dom fått brevet iaf och att ni i efterhand fått betala för portot???

  • Svar på tråden Glömde frimärke på brev till försäkringskassan
  • Äldre 19 Nov 18:34
    #1

    Skrev du avsändare på brevet?
    I så fall går brevet fram och du får en liten räkning.

    Om du inte skrev brevet brukar går det också fram, men då får mottagaren en liten räkning istället...

    Detta är baserat på hörsägen och egen erfarenhet (av bägge situationerna). Vill du veta 100 säkert så ring Posten (om dom nu överhuvudtaget finns längre...).

  • Bebisi­Februa­ri
    Äldre 19 Nov 18:36
    #2
    Gaytjej skrev 2009-11-19 18:34:41 följande:
    Skrev du avsändare på brevet?I så fall går brevet fram och du får en liten räkning.Om du inte skrev brevet brukar går det också fram, men då får mottagaren en liten räkning istället... Detta är baserat på hörsägen och egen erfarenhet (av bägge situationerna). Vill du veta 100 säkert så ring Posten (om dom nu överhuvudtaget finns längre...).
    Det va ju det jag skrev inte avsändare, tyvärr...
    Åhh.. jag är en sån idiot men jag hade så ont så jag tänkte inte klart utan ville bara få det på lådan..

    Har pratat med Posten men dom kunde inte svara exakt på vad som händer.
  • Bebisi­Februa­ri
    Äldre 19 Nov 18:38
    #3

    Alla mina uppgifter står ju på papprena som ligger i kuveret.

    Åhh...

  • Laire
    Äldre 19 Nov 18:43
    #4

    Ja vet att det brukar stå på FK:s papper att de aldrig löser ut ofrankerade brev, så de kommer nog få erbjudande om att hämta ut det mot en räkning (vilket de inte kommer att göra) så det borde landa vid deras närmaste postterminal?

  • Caan
    Äldre 19 Nov 18:45
    #5

    Jag gjorde också det men när jag ringde försäkringskassan så sa dom att breven brukar komma fram i alla fall.

  • Äldre 19 Nov 18:47
    #6
    Laire skrev 2009-11-19 18:43:03 följande:
    Ja vet att det brukar stå på FK:s papper att de aldrig löser ut ofrankerade brev, så de kommer nog få erbjudande om att hämta ut det mot en räkning (vilket de inte kommer att göra) så det borde landa vid deras närmaste postterminal?
    Ojdå =/

    Klart, de får väl en mängd post varje dag så det skulle förstås bli dyrt i längden om de tog alla de där småräkningarna...

    Att få tillbaka ett brev som inte nått fram kan ta tid, det har jag också varit med om =) Det öppnas och läses av ngn som letar efter uppg att nå avsändaren (inte så svårt i ditt fall då), men när det hände mig så tog det 'hur lång tid som helst' innan brevet hade hittat tillbaka.
  • Bebisi­Februa­ri
    Äldre 19 Nov 18:51
    #7

    Jaja.. Tack för era svar.
    Inte mycket att göra får hoppas att det kommer fram iaf...

    Ska ringa FK i morgon och be dom skicka ny blankett som jag kan fylla i fall att dom inte fått brevet i mitten av nästa vecka.

  • Äldre 7 Jul 20:05
    #8

    Haha, kul att fler än jag gjort exakt samma misstag till samma ställe och allt! Flört Aldrig i hela mitt liv missat ett frimärke, men nu på väldigt viktiga papper gör man det! Man kanske får se det som att jag verkligen behöver min halvtidssjukskrivning för utbrändhet/depression. :) Till eventuellt framtida som gör samma misstag, brevet kom fram ändå. Skickade mitt brev i fredags och idag måndag står det på mina sidor att dom tagit emot mina papper. Så innan ni ringer och härjar om nya blanketter, vänta nån dag och se om dom kommer fram. Tack posten, uppskattas varmt!

  • Äldre 16 Mar 06:20
    #9

    Jag tror att jag har glömt och sätta på frimärke  på  senaste brevet jag sänt försäkringskassan ! Det var länge sedan lyckades jag med soda miss ! jag har inga i mot och betala porto i efter skott !  Mvh, bassam gabara

Svar på tråden Glömde frimärke på brev till försäkringskassan