• Anonym (slemp­ropp)
    Äldre 20 Nov 22:06
    72263 visningar
    16 svar
    16
    72263

    Har alltid slem i halsen!

    Jag har alltid mycket slem i halsen känner mig aldrig helt "ren" där utan tjock och konstig. Är det någon annan som har samma problem och vad kan jag göra?

  • Svar på tråden Har alltid slem i halsen!
  • Anonym
    Äldre 20 Nov 22:08
    #1

    Kolla om hos dr om du har astma.

  • Stinky
    Äldre 20 Nov 22:09
    #2

    Boka tid hos läkare för undersökning. Det kan vara vadsomhelst - damm, pälsallergi, astma m.m.

    Röker du?

  • Anonym (slemp­ropp) Trådstartaren
    Äldre 20 Nov 22:09
    #3

    kan det vara det? blir man slemmig i halsen av det?

  • Eisa
    Äldre 20 Nov 22:10
    #4

    Ja man kan ha slemhosta om man har astma.

  • Anonym (slemp­ropp) Trådstartaren
    Äldre 20 Nov 22:16
    #5

    röker inte. jag kanske ska kolla med läkare ändå. har aldrig sett det som problem men börjar nu fundera på om det verkligen ska vara såhär.

  • Stinky
    Äldre 20 Nov 22:18
    #6

    Anonym (slempropp) skrev 2009-11-20 22:09:48 följande:


    kan det vara det? blir man slemmig i halsen av det?
    Av rökning? Ja, absolut! Har själv rökt i många år och var ständigt slemmig i halsen. När jag blev gravid, slutade jag och besvären avtog med tiden.
  • Eisa
    Äldre 20 Nov 22:20
    #7
    Anonym (slempropp) skrev 2009-11-20 22:16:32 följande:
    röker inte. jag kanske ska kolla med läkare ändå. har aldrig sett det som problem men börjar nu fundera på om det verkligen ska vara såhär.
    Många går runt med astma utan att veta om det. De har bara lite mer irriterade luftvägar utan att fatta att det är astma. Man behöver inte gå omkring med andnöd för att ha astma.

    Men det kan ju vara nåt annat. Kolla upp det tycker jag.
  • Anonym (mandl­ar)
    Äldre 20 Nov 22:22
    #8

    Innan jag tog bort mina halsmandlar så hade jag som slemfickor bakom dem vilket gjorde att jag alltid var slajmig i halsen, harklade och hade mig hela tiden och fick upp slem. Riktigt äckligt, sen jag tog bort mandlarna har slajmet försvunnit helt utom när man är förkyld och så då.

    Tycker du borde låta en läkare kolla på det. Kan vara nån allergi eller så också.

  • Anonym
    Äldre 20 Nov 22:23
    #9

    det kan vara reflux,jag hade hosta och slem hela tiden.kop gaviscon receptfritt pa apotek

  • Äldre 22 Nov 22:58
    #10

    Kan också vara mjölkallergi, känns det som att det blir värre när du ätit/druckit mjölkprodukter?

  • lille0­8
    Äldre 23 Nov 08:23
    #11

    Precis så som du beskriver har jag också och det är rätt jobbigt. Har aldrig tänkt på att det kan bero på astma eller allergier. Kanske också borde kolla upp det.


  • Anonym
    Äldre 23 Nov 08:34
    #12

    Ja, slem i halsen är väldigt vanlig om man är känslig för mjölk på något sätt.

  • Äldre 1 Dec 20:10
    #13

    Min dotter som är 4½ harklar slem varje dag.... På sommaren harklar hon också men då kommer det inget slem, men nu under hösten är det igång ständigt.
    Hon får både Pulmicort och en annan som jag inte minns namnet på just nu. Men tror inte dom hjälper något?!

    Hon brukar säga att det känns som att hon har något i halsen ochjag undrar om det kan vara halsmandlarna som är besvärande. Dom har kollat dom förra året och sa att dom är liiiite förstorade men inte så farligt.

    Jag tänkte på inläg #8 och fick en liten "aha" kan det vara det som är min dotters problem....
    Hon har nämligen aldrig haft pipig andning eller så, bara hosta och slem.

    Dom uteslöt även mjölk, ägg och soya produkter så slemmet skulle bli mindre....

  • rådvil­l01
    Äldre 18 Jan 14:51
    #14

    Jag har också slemhosta och andnöd nattetid - gick till läkare - hade reflux - kom alltså från magen. Andades in ångor från sura uppstötningar när jag sov. Fick Losec och blev ganska så snart betydligt bättre.

  • Äldre 25 May 07:38
    #15

    Hej!

    Det är igentligen försent att skriva ett svar men jag gör det andå.Cool

    Man kan dricka te med hounung ingen mjölk ingen socker.
    Man kan också ta "Strepsil" det är halstabletter som värker i 5 minuter.
    Om du gjort allt då så ska det bli bättre på någon minut men nästa dag ska du 
    göra likadant.
    om inget hjälpte dig bör du kontakta en doktor.

    Röker du? Har du astma? Har du ont i halsen?

    Hoppas du mår lite bättre.Skäms

  • Äldre 23 Sep 16:42
    #16

    Hej! Jag känner en person som för det mesta hostar och harklar.

    HAR SLEM I halsen. spottar inte ut sväljer ned.

    hur kan han bli av med dessa besvär?

Svar på tråden Har alltid slem i halsen!