• Äldre 24 Nov 20:28
    395263 visningar
    1520 svar
    1520
    395263

    Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2

    Här samlas alla vi som håller på och tar körkort just nu!
    Nya som gamla är välkomna för att gnälla av sig sina frustreringar, fråga frågor och skrika av sig när de äntligen har klarat det!

    Snacka på!

  • Svar på tråden Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2
  • Äldre 15 Feb 21:42
  • Ciliaj­a
    Äldre 16 Feb 09:06

    lektionen igår givk typ asdålig. ser ju för tusan inte vägkanten när man ska backa runt hörn och så..  jaja bättre lycka idag. sista lektionen, om jag inte beställer en till, men de gör jag nog :P


    The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Äldre 16 Feb 12:24
    Ciliaja skrev 2010-02-16 09:06:52 följande:
    lektionen igår givk typ asdålig. ser ju för tusan inte vägkanten när man ska backa runt hörn och så..  jaja bättre lycka idag. sista lektionen, om jag inte beställer en till, men de gör jag nog :P
    Tråkigt o höra
    Men vi har startat en ny tråd då denna går ut snart så kom dit www.familjeliv.se/Forum-5-272/m50775048.html
  • Äldre 18 Feb 07:20
    Ciliaja skrev 2010-02-16 09:06:52 följande:
    lektionen igår givk typ asdålig. ser ju för tusan inte vägkanten när man ska backa runt hörn och så..  jaja bättre lycka idag. sista lektionen, om jag inte beställer en till, men de gör jag nog :P
    Ett bra knep här är att du vinklar den högra backspegeln lite neråt mot backen. Då har du alltid full koll på vart vägren/trottoarkanten är. Sen när du ska backa runt själva hörnet så ge fullt rattutslag när bilens B-stolpe är i höjd med vägkantens hörn.

    Har själv kört upp för både B-körkort och Taxiförarlegitimation och detta knep har varit till stor hjälp båda gångerna. Lycka till!
  • buffen
    Äldre 7 Jun 10:31

    hej hej! jag säker personer som behöver göra halkan, jag har fått en tid till halkan den 9/6 på kinnekulle, götene och behöver ca 3-4 personer till... hör gärna av er om ni kan...

  • Äldre 7 Jun 11:19
    buffen skrev 2010-06-07 10:31:26 följande:

    hej hej! jag säker personer som behöver göra halkan, jag har fått en tid till halkan den 9/6 på kinnekulle, götene och behöver ca 3-4 personer till... hör gärna av er om ni kan...


    det finns en ny tråd nu
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • buffen
    Äldre 7 Jun 11:23

    jag har lagt in ett inlägg där också, men alla är ju nästan klara med körkortet juuu!!

  • Äldre 7 Jun 11:32
    buffen skrev 2010-06-07 11:23:10 följande:
    jag har lagt in ett inlägg där också, men alla är ju nästan klara med körkortet juuu!!
    oki, hoppas du hittar någon här då
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Äldre 3 Jan 12:37

    hej, 

    Märket Parkering med en vit pil under...
    Vad innebär tillägstavlan?

    A: Parkeringsplatsen slutar här

    B:
    Parkeing börjar

    C:
     parkering gäller på båda sidorna av märket

    D:  förbjudet att parkera på båda sidorna av märket

    Oskyldig 

  • Äldre 3 Jan 18:57

    Pil neråt = gäller till märket, alltså slutar där.

  • Äldre 5 Sep 15:51

    Hej!

    Har en fråga jag undrat över.. Hur vet man vilket vägmärke som upphör i nästa korsning? Finns det något knep för att veta vilka märken detär eller måste man plugga in dom?

    Tack på förhand!    

  • Äldre 14 Sep 12:02
    Minpolleärbäst skrev 2013-09-05 15:51:40 följande:
    Hej!

    Har en fråga jag undrat över.. Hur vet man vilket vägmärke som upphör i nästa korsning? Finns det något knep för att veta vilka märken detär eller måste man plugga in dom?

    Tack på förhand!    
    Hej!
    Jag har haft körkort i 3½ år nu så kan förhoppningsvis hjälpa dig med ett svar kan du specificera din fråga lite? Vad för vägmärken menar du? Menar du vilka regler det är som gäller i varje specifik korsning? Vem som ska köra först osv?
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Äldre 26 Feb 17:09

    Vill bara tipsa alla om Körkortskolan.se online teori - Pluggade online och klarade galant! :)

  • Äldre 1 Apr 08:24

    Nu gäller det, inte bara prat, i år ska jag ta körkort!

Svar på tråden Någon som vill följas åt när det gäller att ta körkort? DEL 2