• Essmo

    Scrappande träsktroll i gemenskap...Del 6...

    Vi kör vidare med ännu en tråd {#lang_emotions_cool}

    Här samlas vi scrappande vänner gamla som nya. {#lang_emotions_smile}

    Mest "pratas" det scrapbooking, men det blir nog en massa annat också. Vi uppmuntrar, berömmer, delar med oss av tips och egna idéer ! {#lang_emotions_smile}Första tråden hittar du här
    Andra tråden hittar du här
    Tredje tråden hittar du här

    Fjärde tråden hittar du här
    Femte tråden hittar du här

    Länkar till Svenska Scrap å stämpelbutiker hittar du här

    Här hittar du länkar till allas scrapbloggar

    {#lang_emotions_flower}Välkomna! {#lang_emotions_flower}


  • Svar på tråden Scrappande träsktroll i gemenskap...Del 6...
  • Venezuela
    Amelié77 skrev 2009-12-26 19:21:18 följande:
    Hej på er!Nu har jag en fråga om embossing...har köpt en värmepistol på Lidl och den funkar betydligt bättre än spisen. Men jag har problem med pulvret. Det fastnar små, små "pulverpartiklar" lite här och där på pappret fast jag försöker skaka bort det. Jag har t.o.m. putsat lite med en tunn pensel innan jag värmt upp det, men ändå får jag inte bort allt. Är det vanligt att det blir så eller är det jag som har fel teknik? Har testat med två olika pulver och olika papper men det är samma sak ändå. Nån som har nåt tips?
    Jag har också det problemet ibland och brukar också använda mig av en liten pensel. Problemet tror jag delvis uppstår för att det är statisk elektricitet och den kan man få bort genom att först gnida över pappret med en nylonstrumpa fylld med potatismjöl, sen stämplar du och embossar på den ytan. Det tipset vet jag att flera i mitt gamla Dt team brukade lära ut på kurser. Själv är jag oftast för lat för det...
  • Amelié77

    Ladydaj - okej, det låter ju som ett bra tips. Men jag vet inte om det är nåt jag skulle orka göra heller...men det är ju värt att testa det iaf.

  • Essmo

    God fortsättning på er alla troll! MissG, jag anävnder en trasa som är antistatisk som jag drar över pappret innan jag skall embossa, då fastar inget. (köpte på ica för en billig peng) Sen har jag märkt att det beror väldigt mycket på vilket märke man anävänder å även vilken färg.. märkligt... {#lang_emotions_dreamer}

    önskar er en härligt söndag!


  • Pyzzlan

    God fortsättning på er alla!

    Cia: Grattis till julklappen! Jag är jättenöjd med min EOS 450 och snälla tomten hämtade en extern blixt till den i år i julklapp, så nu får jag ännu bättre foton Den externa blixten ger jätteveckert ljus nu när det är så mörkt inne.

    Miss G: Jag kör nog bara med en liten pensel för att ta bort extra korn. Sen tycker jag att man inte behöver vara så perfektionistisk, jag tycker att handgjort får se handgjort ut och inte industriellt tillverkat

    Jag skall försöka mig på att hinna gå igenom mina foton nu. Jag brukar framkalla 1 gång i månaden, men jag har slarvat i höst och har nu flera månaders foton att gå igenom. Pust, pust!

  • Amelié77

    Pyzzlan - härligt med en extern blixt. Det skulle jag också vilja ha till min kamera, men det finns inget fäste för en sån på den. Så jag får nog nöja mig med den kameran jag har nu.

    Jag är nog lite perfektionist när det gäller vissa saker, men visst - några korn här och där är inte hela världen.

  • Willea

    God fortsättning till alla träsktroll

    Jag har också fått en kamera i julklapp, en CANON EOS 500D. Har en mycket tjock instruktionsbok att läsa, men oj, så glad jag är att jag äntligen får möjlighet att ta bättre foton!!

    Har hunnit scrappa lite också, men inte bloggat. Får se om det dyker upp under dagen. Måste skicka iväg fler foton på framkallning också, hittar inga roliga att scrappa just nu.

  • Pyzzlan

    Det låter som många här i tråden varit väldigt snälla i år, då tomten har hämtat så fina klappar Visst kan man filma med 500 modellen Willea?

    Jag körde nog länge med Auto läget på systemkameran. Nu har jag experimenterat litet mera, men har nog en hel del att lära mig ännu. Det är ju så när man fotar barn att det är så situationskänsligt att man inte hinner göra alla inställningar innan situationen redan är över.

  • Coursell

    Jag fick scrappapper ca 20 st varav jag kan tänka mig att använda 2-3 st, men det är ju min kära svärmor som har gjort ett kärt försök att hitta julklappen jag vill ha så va spelar det för roll
    Ingen ork o lust att scrappa dock...

  • Cia o krabaten

    Willea: Weeee, då får vi lära oss ihop!

    Pyzzlan: Ahh, *födelsedag i mars *

  • Eyovine

    God fortsättnig på er alla =).. Å vad roligt för er som fått kameror av tomten !!

    kanske skulle unna mig att köpa en värmepistol jag också... tycker det blir så snyggt när man embossar, men gör det sällan för att jag bränner fingrarna ;D.

    Ha hunnit med att scrappa lite... och är så sugen på mer scraptid, men man måste ju umgås med familjen också =D ;D. Har iaf bloggat en vintrig sak på små boysen. För vinter det har vi nu, men det har väl de flesta av er....

    stokk-eyovine.blogspot.com

Svar på tråden Scrappande träsktroll i gemenskap...Del 6...