• tildan

    flyttbidrag

    nån som vet om man fortfarande kan få flyttbidrag om man flyttar när man är arbetslös och fått jobb på annan ort?

  • Svar på tråden flyttbidrag
  • Den där Linn

    Ja, om inte det finns ett liknande jobb i din kommun!
    Tror jag...

  • wamma

    Ingen flyttbidrag någon mer sen årskiftet

    Man tog bort flyttbidraget och betalning för familjen vid flytt så man får bekåsta själv sin och familjens resa till nya stället och man får inte bidrag vidd flytten.

    Det enda som är kvar är bohagstransport. = de flyttar möblerna

    Man får flyttbidrag ifall man har varit arbetsökande minst 6 månader, och de kommer fram till att man har större chas att få jobb på annan ort.

    Förut krävdes det att dt var på minst 6 månader och minst 75%

    Idag är kravet på minst 6 månader och de strunar fullständigt fiall det är på 2 timmar i månaden om det är bättre än vad det har varit hittils och om det står att det finns möjlighet till mer...

  • wamma

    äääh.. skrev att man får flyttbidrag men jag menar bohagstransport *GARV*

  • tildan

    oki... tack för snabba svar.
    Vad synd att flyttbidraget är borta för min sambo har nu fått chans på jobb i uppsala och det hade ju varit trevligt om man fått en slant i flytten. Men bohagstransport lever vi ju upp till och det är ju en hel del det med.
    Kan man få det om man flyttar ordentligt först efter ett tag?
    Han vill nog prova jobbet ett tag först och då kan vi bo hos min släkt, men om han ska fortsätta så antar jag att det blir flytt...

  • giz
    ööööö vi skulle ev få det iaf.......
    min sambo blir arb lös nu i okt och om allt går i lås så måste han ta ett jobb 50 mil här ifrån..... tar han det inte får han plikta 3 mån på stämplingen och som dom då sa var att man kunde få "flyttbidrag" iaf.... kolla med arbetsförmedlingen det verkar vara lite upp till varje förmedling hur dom gör
  • E l l a

    Min kompis fick flyttbidrag samt transport när han flyttade härifrån Skåne upp till Stockholm nu i somras. Han fick fast anställning och som jag förstod det så var det allt som krävdes. Har en annan kompis som fick samma hjälp i våras med en flytt till Göteborg, då både hon och maken fick fast anställning där...

    Tycker precis som Giz att du ska kolla upp det med er arbetsförmedling, de verkar ju uppenbarligen ha olika regler...

  • tildan

    Då ska vi kolla upp det när han fått smälta allt ett tag...
    Jag hoppas verkligen att han tar jobbet, om vi flyttar eller pendlar spelar egentligen inte så stor roll för mig. Jag tycker nog att det kunde vara kul att flytta närmare min familj men framförallt så behöver min sambo ett jobb, han har varit arbetslös i drygt ett år och det tär...

Svar på tråden flyttbidrag