• Anonym (KLIAR­)
    Äldre 18 Dec 11:57
    30056 visningar
    29 svar
    29
    30056

    kliar i hårbotten blir galen

    De kliar så fruktansvärt i min hårbotten, vet inte vad jag skall göra. . Vi har kollat och det är inte löss utan det är stora flagor som faller av, när jag kliat mig i håret. Det syns i mitt bruna hår, dessa flagorna. Vad ska jag göra ? hjääälp vill inte ha mer kliande.

  • Svar på tråden kliar i hårbotten blir galen
  • Äldre 18 Dec 12:00
    #1

    Är du torr? Smörj in med hudkräm och skölj sedan ur. Testa mildare schampoo.

  • Anonym (KLIAR­) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 12:02
    #2

    Vad ska man ha för hudkräm och vad ska de vara för mildare schampoo? :( mår så dåligt av detta så de är sjukt

  • Äldre 18 Dec 12:04
    #3

    eller om det är kraftig mjäll..testa Fungoral från Apoteket i aå fall

  • Anonym
    Äldre 18 Dec 12:04
    #4

    Låter väl som torr hårbotten och/eller mjäll? Testa att köpa nåt jättemilt schampo hos frisör eller på apoteket, för du kan va jättetorr och då gör mjällschampoo saken värre! Gör en riktigt återfuktande hårinpackning. Köp salongsprodukter, alltså av en frisör. De ÄR bättre och kan sin sak, fråga nån frisör.

  • Äldre 18 Dec 12:05
    #5

    Anonym (KLIAR) skrev 2009-12-18 12:02:07 följande:


    Vad ska man ha för hudkräm och vad ska de vara för mildare schampoo? :( mår så dåligt av detta så de är sjukt
    Vad använder du för schampo idag? Kan helt enkelt vara så att du blivit "allergisk" mot schampot. Använder du ett starkt schampo, gå tex till apoteket så hjälper de dig att hitta ett mildare.
  • Anonym (KLIAR­) Trådstartaren
    Äldre 18 Dec 12:09
    #6

    Just nu använder jag mig av syoss.. har haft såhär väldigt länge nu men ibland är det bättre och ibland sämre. så har inte brytt mig om det men nu kliar det som bara den och jag blir galen, det är inte mjäll för de vet ja hur de är och ser ut för de har jag haft förr. Nu är hårbotten bara väldigt torr antar jag :( det är så sjukt pinsamt bara att gå till en frisör och fråga. Hatar detta....

  • kokula­n
    Äldre 18 Dec 12:12
    #7

    Du har nog som jag. Har samma problem så fort hösten kommer. Somrarna mår mitt hårbotten jättebra. Nu använder jag frisörschampoot Goldwell, det hjälper.

  • Linsis
    Äldre 18 Dec 12:39
    #8

    Min hårbotten är oxå jätteknasig. Kliar och flagar. Trodde först att det mjöll, men vanligt mjällschampo hjälper inte. Men Body Shop har ett mjällshampo med ingeföra (ginger), som gör underverk med min hårbotten. Använder jag det så försvinner alla problem!

  • Anonym
    Äldre 18 Dec 12:59
    #9

    Anonym (KLIAR) skrev 2009-12-18 12:09:42 följande:


    Just nu använder jag mig av syoss.. har haft såhär väldigt länge nu men ibland är det bättre och ibland sämre. så har inte brytt mig om det men nu kliar det som bara den och jag blir galen, det är inte mjäll för de vet ja hur de är och ser ut för de har jag haft förr. Nu är hårbotten bara väldigt torr antar jag :( det är så sjukt pinsamt bara att gå till en frisör och fråga. Hatar detta....
    Klart det är mjäll. Det är svampinfektion i hårbotten. Sluta äta socker och jästprodukter! Basgör kroppen så ska du de att det försvinner.
  • Anonym
    Äldre 18 Dec 13:04
    #10
    Anonym skrev 2009-12-18 12:59:26 följande:
    Anonym (KLIAR) skrev 2009-12-18 12:09:42 följande: Klart det är mjäll. Det är svampinfektion i hårbotten. Sluta äta socker och jästprodukter! Basgör kroppen så ska du de att det försvinner.
    Behöver inte alls vara mjäll!! Det kan vara som jag har, torr hårbotten. Detta är konstaterat hos mig och inget jag hittar på!
Svar på tråden kliar i hårbotten blir galen