• nexa79
    Äldre 20 Dec 22:41
    38601 visningar
    270 svar
    270
    38601

    Den mest korkade julklappen

    Vilken är den mest ogenomtänkta eller korkade julklapp du fått genom åren? Och varför tycker du så (om det inte är övertydligt..)
    Har du själv gett någon riktigt dålig julklapp, och varför i så fall?

    tremoten.blogg.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 14:40
    För andra presenter och gåvor som du fått av ex eller andra, finns en mer generell tråd här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m49502179.html

    Kolla gärna i den med!

  • Svar på tråden Den mest korkade julklappen
  • Äldre 20 Dec 22:52
    #1

    Första året jag och sambon gav varandra julklapp hahaha garvar ännu fick en sån nalle man sätter där fram på bilrutan. hade varit tillsammans 4 månader. 16 bast

  • nexa79
    Äldre 20 Dec 23:02
    #2
    våren1987 skrev 2009-12-20 22:52:15 följande:
    Första året jag och sambon gav varandra julklapp hahaha garvar ännu fick en sån nalle man sätter där fram på bilrutan. hade varit tillsammans 4 månader. 16 bast
    Jomen då var ni ju unga och kära!! Det var egentligen rätt gulligt.. *ler*
    Har ni kvar nallen än idag?

    tremoten.blogg.se
  • Lussek­atten8­7
    Äldre 20 Dec 23:04
    #3

    Jag fick en barnfilm när jag var typ 12 år gammal.Inget man vill ha i den åldern.
    Den var alltså för småbarn.


    (¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Äldre 20 Dec 23:09
    #4

    Min man fick en citronpress i genomskinlig plast av min mamma en jul för några år sedan. Det var enda klappen han fick av henne, han hade inte önskat sig en sådan, visste inte vad det var när han öppnade paketet och den såg ut att ha kostat högst 15 kronor. Jag firade jul med honom hemma hos hans föräldrar och fick många, fina och dyra presenter, bla. en symaskin. Gissa om jag skämdes för min mamma. Min man pratar fortfarande om den där citronpressen ibland.

  • nexa79
    Äldre 20 Dec 23:09
    #5
    Lussekatten87 skrev 2009-12-20 23:04:19 följande:
    Jag fick en barnfilm när jag var typ 12 år gammal.Inget man vill ha i den åldern. Den var alltså för småbarn.
    *skrattar*
    Jomen det finns vissa som aldrig blir vuxna, min sambo t ex kollar gärna på Dr Snuggles eller liknande, och han har passerat 30, haha ) ..ok, jag kollar på Starzinger som fanns när jag var liten också för det var en välgjord serie filmer tycker jag)
    tremoten.blogg.se
  • UnDeux­Trois
    Äldre 20 Dec 23:11
    #6

    Två grytlappar som såg ut som pepparkaksgubbar. När jag var 11...

  • Lussek­atten8­7
    Äldre 20 Dec 23:14
    #7
    nexa79 skrev 2009-12-20 23:09:42 följande:
    *skrattar* Jomen det finns vissa som aldrig blir vuxna, min sambo t ex kollar gärna på Dr Snuggles eller liknande, och han har passerat 30, haha ) ..ok, jag kollar på Starzinger som fanns när jag var liten också för det var en välgjord serie filmer tycker jag)tremoten.blogg.se
    Jo absolut är man ju lite barnslig numera och kollar på vissa barnprogram man såg när man var yngre..men i den åldrn,man håller på att bli tonåring och allt är bara så töntigt och skämmigt Nä jag kände mig lurad.
    (¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Äldre 20 Dec 23:15
    #8
    nexa79 skrev 2009-12-20 23:02:31 följande:
    Jomen då var ni ju unga och kära!! Det var egentligen rätt gulligt.. *ler* Har ni kvar nallen än idag?tremoten.blogg.se
    Den bor kvar hos min mamma. Gjorde peppa kaks hjärtan med våra första bokstäver på med glasyr dem har jag kvar och dem flöjer med oss då vi flyttar runt
  • nexa79
    Äldre 21 Dec 00:15
    #9
    våren1987 skrev 2009-12-20 23:15:38 följande:
    Den bor kvar hos min mamma. Gjorde peppa kaks hjärtan med våra första bokstäver på med glasyr dem har jag kvar och dem flöjer med oss då vi flyttar runt
    Som sagt, himla gulligt måste jag säga att det låter :o)

    Http://tremoten.blogg.se
  • nexa79
    Äldre 21 Dec 00:18
    #10

    Jag kom på att jag själv inte skrivit MIN mest korkade julklapp som jag fått.
    När jag var nyss fyllda 12 så fick jag ett VINSPEL i julklapp. Fem kapsyler, en tärning och spelregler. Alltså, vem FAN ger ett drickarspel till en 12-åring?!

    Behöver kanske inte säga att vi slutade ge varandra klappar nästkommande år.. Vi hade alltid gett dem klappar för flera hundra och jag fick ett spel som de köpt på tobaksaffären för 12,50.. inte för att priset i sig är så relevant, men för att de inte ens kunde komma på något vettigt för de där 12,50!! (NÅGOT annat kude de väl hitta på, en tialott eller ett paket hubbabubba hade varit bättre än det jag fick..)

    Http://tremoten.blogg.se

Svar på tråden Den mest korkade julklappen