• Marma
    Äldre 1 Jan 09:53
    9396 visningar
    31 svar
    31
    9396

    Ellos VS Didrikssons regnställ...

    Så vilken av dessa tycker ni e bäst eller verkar bäst tom?  Har ett Didiriksson regnställ till barnen nu (den med byxa m väst o jacka) o tycker det funkar super än så länge.  men sitter nu o kollar bara för att o undrar hur e ellos regnkläder? Funderar mycket på overallen de har...även deras andra regnkläder...e de bra eller går de sönder efter 4veckor? 

    kan tillägga att jag vill att kläderna ska tåla en del då vi e ute i skogen hyfsat mycket iallafall o även dagis e ute mycket.  De e ju i princip halva priset på ellos vs didiriksson men man får ju oftast vad man betala för oxå...så därför min undran

  • Svar på tråden Ellos VS Didrikssons regnställ...
  • Daggdr­oppen
    Äldre 1 Jan 09:55
    #1

    Jag har ingen erfarenhet av Didriksson regnställ (men vinteroverallerna är ju super). Har inte heller erfarenhet av ellos men jag har vänner som har regnställsoverallen (vad heter det) och de är jättenöjda!


  • Äldre 1 Jan 10:01
    #2

    Vi har regnoverallen från Ellos till stora tjejen.
    Hon fick den förra våren o använde den då o hela hösten nu. Vi räknar med att hon kommer ha den i vår oxå.
    Önskar att vi hade en likadan till lilleman oxå.

  • Marma
    Äldre 1 Jan 10:04
    #3

    ok 2 av 2 än så länge som e nöjda med ellos.. ska kanske införskaffa från dom

  • Cailea­g
    Äldre 1 Jan 10:06
    #4

    Vi har Ellos fodrade regnställ till vår dotter, det har fungerat jättebra och tålt en hel del av utelek och är fortfarande i väldigt gott skick.

  • Äldre 1 Jan 10:16
    #5

    Min son har det fodrade regnstället från Ellos, byxa o jacka. Det har funkat alldeles utmärkt hela hösten. Han går på dagis o där har det använts flitigt. Byxorna har hängslen o går ganska högt upp på magen/bröstet så det finns inte en chans att det ska komma in vatten mellan byxa o jacka.


    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • Äldre 1 Jan 10:26
    #6

    På tester av vinterkläder brukar Ellos alltid få ett riktigt kasst betyg!
    Jag skulle inte köpa en regnset därifrån, men ja har inte heller testat de själv.
    Jag skulle heller inte köpa fleecefodrat regnställ eftersom de inte andas. Barnet blir då väldigt svettig istället o efter några timmars lek på dagis så tror ja inte de är så skönt.

  • Marma
    Äldre 1 Jan 10:32
    #7
    Annamamma 83 skrev 2010-01-01 10:26:33 följande:
    På tester av vinterkläder brukar Ellos alltid få ett riktigt kasst betyg!Jag skulle inte köpa en regnset därifrån, men ja har inte heller testat de själv.Jag skulle heller inte köpa fleecefodrat regnställ eftersom de inte andas. Barnet blir då väldigt svettig istället o efter några timmars lek på dagis så tror ja inte de är så skönt.
    det har jag aldrig märkt på mina vilket fodrade regställd e än har. Mina aldrig svettiga iallafall
  • lejonk­ungen
    Äldre 4 Jan 20:17
    #8

    Min son har haft ellos fleecefodrade regnoverall varje höst/vår sedan han började gå och den är superbra. Han är inne på sin fjärde overall nu och jag är fortfarande lika nöjd. Sonen, dagisfröknarna och jag älskar den Tycker verkligen att den är värd att köpa, kanske inte alltid så snygg i färgen/mönstret då de byter varje år... men den är ju billig!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo ♥¸.?°´¯) ♥
  • sofia2­3
    Äldre 5 Jan 16:24
    #9

    helt klart didrikson..kolla på verashus.se...billigt där

  • Marma
    Äldre 5 Jan 18:25
    #10
    sofia23 skrev 2010-01-05 16:24:42 följande:
    helt klart didrikson..kolla på verashus.se...billigt där
    det var billigt absolut...samma pris som för ellos grejer...e begade hrejer elleR? får inte fram nån info om dom bara webshopen så kaninte läsa nåt om företaget på denna dator..:-P
Svar på tråden Ellos VS Didrikssons regnställ...